Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(35)
Forma i typ
Książki
(34)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(4)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(34)
Filia 2
(1)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(4)
Kim W. Chan
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Mauborgne Renée
(2)
Witkowska Magda
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bombik Wojciech
(1)
Branson Richard
(1)
Błaszczak Ewa
(1)
Carew Donald
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Duncan Kevin (1961- )
(1)
Erikson Thomas (1965- )
(1)
Fried Jason
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Głogowski Bartosz (1979- )
(1)
Hansson David Heinemeier
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heath Chip
(1)
Heath Dan
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Johnson Spencer
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Konarowska Katarzyna
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Lipa Michał
(1)
Lisek-Derek Monika
(1)
Lopp Michael
(1)
Lorber Robert
(1)
McAdam Stuart
(1)
Mitoraj-Jaroszek Małgorzata
(1)
Parisi-Carew Eunice
(1)
Piątkowski Marcin (1975- )
(1)
Porażka Dorota
(1)
Rogers Jenny (1939- )
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Ronka-Chmielowiec Wanda (1948- )
(1)
Ruiz Nick
(1)
Rutkowski Andrzej (ekonomia)
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Schein Edgar H. (1928- )
(1)
Schein Peter A
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Skowron Monika (tłumaczka)
(1)
Sobczak Małgorzata
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Stephenson David
(1)
Stopczyński Andrzej
(1)
Strumińska Dorota
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Sztukowski Wojciech
(1)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(1)
Uniszewski Zdzisław (1951- )
(1)
Walsh Mike
(1)
Whitmore John (1937- )
(1)
Wilmanowicz Ewa
(1)
Wilson Carol
(1)
Wojtasiak-Terech Agnieszka
(1)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Zigarmi Drea
(1)
Zigarmi Patricia
(1)
Żurek Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Dorośli
(23986)
Dzieci
(15636)
6-8 lat
(12341)
9-13 lat
(9290)
0-5 lat
(8039)
Menedżerowie
(35)
Młodzież
(7592)
14-17 lat
(5104)
Szkoły wyższe
(1130)
18+
(409)
Szkoły średnie
(298)
Szkoły ponadgimnazjalne
(262)
Szkoły podstawowe
(253)
Niewidomi
(179)
Niedowidzący
(146)
Rodzice
(139)
Szkoły ponadpodstawowe
(100)
Klasa 7.
(76)
Klasa 8.
(47)
Nauczyciele
(43)
Studenci
(36)
Poziom podstawowy
(31)
Klasa 4.
(30)
Klasa 5.
(28)
Klasa 6.
(28)
Szkoły zawodowe
(26)
Przedszkola
(23)
Osoby z dysfunkcją wzroku
(22)
Gimnazja
(20)
Prawnicy
(18)
A2 poziom biegłości językowej
(16)
Gracze
(16)
Kobieta
(16)
Poziom niższy średniozaawansowany
(16)
Przedsiębiorcy
(15)
Logopedzi
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom średniozaawansowany
(13)
B2 (poziom biegłości językowej)
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Informatycy
(11)
Dziewczęta
(10)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Klasa 1.
(7)
Pedagodzy
(7)
Programiści
(7)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Bibliotekarze
(6)
Psycholodzy
(6)
C1 poziom biegłości językowej
(5)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Dyrektorzy
(4)
Ekonomiści
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pracownicy HR
(4)
Sędziowie
(4)
5-8 lat
(3)
Adwokaci
(3)
Animatorzy
(3)
Architekci
(3)
Chłopcy
(3)
Katecheci
(3)
Księgowi
(3)
Lekarze
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Mężczyzna
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Radcy prawni
(3)
Terapeuci
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Aplikanci
(2)
Bankowcy
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziennikarze
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Instruktorzy harcerscy
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Licea
(2)
Literaturoznawcy
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Politycy
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Pracownicy
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Temat
Zarządzanie
(12)
Menedżerowie
(8)
Przywództwo
(8)
Coaching
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Mentoring
(5)
Psychologia pracy
(5)
Kadry
(4)
Praca
(4)
Psychologia biznesu
(4)
Sukces
(4)
Motywacja
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Autorytet
(2)
Kompetencje menedżerskie
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Marketing
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Nowy produkt
(2)
Organizacja
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samorealizacja
(2)
Segmentacja rynku
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
gospodarcza
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza danych
(1)
Asertywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Baza danych
(1)
Big data
(1)
Bogactwo
(1)
Decyzje
(1)
Doradcy klienta
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradztwo gospodarcze
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drzewa decyzyjne
(1)
E-wizerunek
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel
(1)
Informacja wizualna
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Instrumenty pochodne
(1)
Kadry kierownicze
(1)
Kapitał
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konkurencja
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludzie sukcesu
(1)
Marka osobista
(1)
Model biznesowy
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ocena pracowników
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Pokora
(1)
Poradnictwo
(1)
Programiści
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Ryzyko kredytowe
(1)
Ryzyko ubezpieczeniowe
(1)
Samopoznanie
(1)
Spotkania i imprezy biznesowe
(1)
Storytelling
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Umysł
(1)
Usługi
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(22)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(28)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Rozwój osobisty
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Klasyczne artykuły autorów bestsellera Strategia błękitnego oceanu, m.in. "Przywództwo błękitnego oceanu" oraz "Pułapki czerwonego oceanu".
Zbiór najlepszych artykułów autorstwa W. Chan Kima i Renée Mauborgne poświęconych strategii błękitnego oceanu. Niezwykle ważna książka zatytułowana Strategia błękitnego oceanu została wydana w 44 językach i sprzedała się na całym świecie w ponad 3,6 miliona egzemplarzy. Znaczna część wniosków, które W. Chan Kim i Renée Mauborgne formułowali na temat tworzenia nowych przestrzeni rynkowych, ukazywała się pierwotnie w postaci artykułów w „Harvard Business Review”. Niniejsza książka gromadzi w jednym miejscu najlepsze z tych publikacji. Kolejne artykuły pozwalają krok po kroku prześledzić proces tworzenia „błękitnych oceanów”, czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne działanie w warunkach braku konkurencji. Kim i Mauborgne proponują narzędzia, dzięki którym można tę przestrzeń zagospodarowywać, a które ostatecznie stały się fundamentem modelu strategicznego błękitnego oceanu (należą do nich krzywa wartości, kanwy strategii, masowy korytarz cenowy oraz przewodnik po modelach biznesowych). Niniejszy zbiór zawiera również najnowszy artykuł autorów, zatytułowany Pułapki czerwonego oceanu. Zarówno czytelnikom zaznajomionym z założeniami strategii błękitnego oceanu, jak i tym, którzy ich nie znają, ta książka pozwala w nowym świetle przeanalizować ten jakże ważny model - i pomaga wcielić go w życie w konkretnych warunkach organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The motive : why so many leaders abdicate their most important responsibilities
Na okładce i stronie tytułowej: Autor światowego bestsellera Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc Motywacje lidera prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi. Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W czasach, kiedy uczy się sprzedawców manipulacji i wymyślnych technik sprzedaży, Patrick Lencioni - ceniony specjalista ds. zarządzania, konsultant, mówca i autor bestsellerów z listy „New York Timesa” - udowadnia, że nic tak nie wpływa pozytywnie na twój biznes, jak zaufanie klientów i granie z nimi w otwarte karty. Odkryj się to niezwykła historia konsultanta, który rozpaczliwie próbuje zintegrować dwie firmy o zupełnie odmiennym podejściu do klienta. Jedna z firm polega na całkowitej transparentności postępowania wobec klienta, druga skupia się na udowodnieniu swoich kompetencji, wiedzy i biegłości eksperckiej. W trakcie zarządzania procesem fuzji konsultant zmuszony jest pobrać nauki, które zmienią jego życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie ludźmi jest nie lada wyzwaniem. Kierowanie zespołem programistów przypomina niekończący się tor przeszkód, które nie zawsze udaje się pokonać. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę na tym szczeblu, czy masz już długoletnie doświadczenie, a może po prostu zastanawiasz się, co przez cały dzień robi menedżer, ta książka przemówi do Ciebie. Pomoże Ci przetrwać i rozwijać się w zespole, który nierzadko jest pełen indywidualistów i ludzi goniących za bogactwem i władzą. Jeśli poszukujesz książki, która bez zbędnej dyplomacji i owijania w bawełnę pokazuje brutalne sedno prawdy o zarządzaniu ludźmi, to właśnie masz ją w ręku. W tym zbiorze zabawnych, na wpół fikcyjnych opowiastek, napisanych językiem pełnym humoru i ironii, kryją się poważne i cenne lekcje, których brakuje w większości klasycznych pozycji o zarządzaniu. Dzięki tej wiedzy dogadasz się z szefem, poradzisz sobie z leniwym pracownikiem czy doprowadzisz skomplikowany projekt do szczęśliwego końca. Czytając tę książkę, zrozumiesz trudne, zmienne i pełne emocji relacje z zespołem i poznasz najbardziej skuteczne metody zarządzania. W jaki sposób menedżer: radzi sobie z trudnymi charakterami w zespole, korzysta z przeczuć, intuicji i treści między słowami, dzieli, rządzi, słucha, mówi i... odmawia, radzi sobie w chwilach kryzysu, z klasą zmienia pracę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes.)
Stuart Mc Adam, doświadczony dyrektor HR i coach, opisuje wszystkie aspekty coachingu kadry kierowniczej (executive coaching). Wyjaśnia, jakie mogą być realne efekty tego procesu i jak zadbać o to, aby był on wartościowy dla firmy i zatrudnionych w niej osób. Dzięki książce dowiesz się m.in.: - czym jest coaching kadry kierowniczej, - jakie są różnice między coachingiem, doradztwem osobistym i konsultingiem, - na czym polega rola coacha i czego należy od niego oczekiwać, - jak dopasować coaching do potrzeb firmy i jej pracowników. Autor przedstawia zagadnienie coachingu z trzech perspektyw: coacha, menedżera go zatrudniającego (sponsora) oraz klienta lub uczestnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce: uwzględnia specyfikę branży IT.
Autorka precyzuje znaczenie rozwoju zasobów ludzkich i jego cel oraz szczegółowo omawia takie zagadnienia, jak określenie potrzeb i ustalenie celów biznesowych i rozwojowych, ocena rezulatów szkoleń czy przygotowanie i prowadzenie szkolenia. Praca zawiera przykłady kwestionariuszy, ankiet i całych szkoleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Europejski lider wzrostu : polska droga od ekonomicznych peryferii do gospodarki sukcesu / Marcin Piątkowski ; przekład Michał Lipa. - Wydanie I w oprawie miekkiej. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2020. - [14], 444 strony : ilustracje, mapy, wykresy ; 25 cm.
Dlaczego niektóre kraje są bogate, a inne biedne? I dlaczego jedne kraje potrafią wydobyć się z gospodarczego zacofania, a inne tkwią w biedzie? Autor poszukuje i udziela odpowiedzi na te pytania na przykładzie Polski i jej bezprecedensowego sukcesu gospodarczego w ciągu ostatnich 30 lat. Pokazuje, że po 1989 roku Polska osiągnęła najszybsze tempo wzrostu w Europie i jedno z najszybszych na świecie. Dzięki temu w ciągu życia zaledwie jednego pokolenia dołączyła do wąskiej grupy krajów o wysokim poziomie dochodów i wkroczyła w swój nowy złoty wiek. Autor analizuje także przyczyny wcześniejszego wielowiekowego zacofania Polski i podkreśla kluczową rolę inkluzywnych instytucji, kultury, idei i indywidualności jako źródeł polskiego sukcesu po 1989 roku. Ponadto wskazuje na zagrożenia dla dalszego rozwoju i proponuje nowy model wzrostu dla Polski, który pozwoliłby jej po raz pierwszy w historii dogonić Zachód. „Mistrzowska analiza transformacji socjoekonomicznej w Polsce” - pisze o książce prof. Grzegorz W. Kołodko. „Piątkowski napisał książkę pełną nadziei, wyznaczającą dalszy kierunek dla Polski i innych gospodarek znajdujących się w podobnej sytuacji” - stwierdza prof. Dani Rodrik z Uniwersytetu Harvarda. Były główny ekonomista Banku Światowego, prof. Justin Yifu Lin z Uniwersytetu Pekińskiego, konstatuje: „Piątkowski analizuje niedawny sukces Polski, która za życia jednego pokolenia wydźwignęła się z relatywnej biedy i osiągnęła status kraju zamożnego”. Prof. Olivier Blanchard, były główny ekonomista MFW, konkluduje, że książka jest „pełna trafnych spostrzeżeń i wniosków dla ekonomii rozwoju”, a jej lektura to „prawdziwa przyjemność”. Prof. Marcin Piątkowski - starszy ekonomista w Banku Światowym oraz adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego. Anglojęzyczne wydanie książki ukazało się w 2018 r. nakładem Oxford University Press pod tytułem Europe’s Growth Champion. Insights from the Economic Rise of Poland. Mecenasem Wydania książki jest PKO Bank Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching / Jenny Rogers ; przekład Katarzyna Konarowska, Dorota Porażka. - Wydanie 2. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021. - 364, [3] strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Na okładce: Nowa, rozszerzona edycja bestsellera!
Jak stać się skutecznym coachem? Zupełnie nowe – rozszerzone – wydanie bestsellera Jenny Rogers! Nowe wydanie uwzględnia najnowsze odkrycia neurobiologii i ich praktyczne zastosowania w pracy coacha. Autorka oprócz teorii, podstawowych zasad i technik coachingowych, omawia także zagadnienia praktyczne: budowanie zaufania między coachem a klientem, ustalanie celów, stawianie wyzwań czy pracę z osobą, która doświadczyła traumy. Porusza takie kwestie jak etyka pracy, coaching przez telefon czy udzielanie informacji i rad na sposób coachingowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(FFF Finanse)
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów ekonomicznych i zarzadzania, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników naukowych zajmujących się badaniami w zakresie metod analizy i zarządzania ryzykiem, przedstawicieli instytucji finansowych, przede wszystkim banków i ubezpieczeń oraz menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zyskaj niezwykłą świadomość i rozwiń strategie umysłowe, które pozwolą Ci osiągnąć ogromny sukces Okazje umożliwiające sukces pojawiają się w Twoim życiu niemal każdego dnia, jednak sposób, w jaki bywają wyrażane, sprawia, że często nie potrafisz ich płynnie odczytać. Ta książka zapewni Ci biegłą znajomości języka sukcesu i sprzyjających mu okazji. Zaczniesz postrzegać otaczającą Cię rzeczywistość z pełną jasnością i zrozumieniem, zrobisz krok naprzód i podbijesz nowy świat. Materiałów, które instruują, jak odnosić sukcesy, zarabiać pieniądze, rozwijać działalność biznesową i karierę, nieustannie przybywa. Nie brakuje ludzi, którzy próbują uczyć innych, jak osiągać sukcesy, nie brakuje też tych, którzy czytają tego rodzaju poradniki i korzystają z kursów drobiazgowo szkolących, jakie działania należy podejmować, by sukces sobie zapewnić. Jednak realizacja tych zamierzeń w większości się nie udaje. To smutne, gdyż wiele osób mogłoby się cieszyć wspaniałą, wypełnioną sukcesami egzystencją – niestety nie dysponują odpowiednią świadomością ani strategiami umysłowymi, które zapewniłyby spełnienie ich marzeń. W tej książce opisuję tworzenie prawdziwych sukcesów od zera. Nieważne, czy brakuje Ci wiedzy, środków finansowych czy pozycji zawodowej. Nieistotny byłby nawet wczorajszy wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Punkt, w którym zaczynasz, nie będzie miał znaczenia, jeśli otworzysz swój umysł na koncepcje, którymi się z Tobą podzielę. Dzięki nim wykształcisz odpowiedni sposób myślenia i właściwe podejście, a to pozwoli Ci robić użytek z nadarzających się okazji i osiągać sukcesy, na których Ci zależy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami / Andrzej Rutkowski. - Wydanie IV zmienione - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2016. - 537 stron : ilustracje ; 24 cm.
Indeks.
Książka obejmuje podstawową wiedzę o finansach przedsiębiorstw z punktu widzenia finansowych skutków podejmowanych decyzji. Poszczególne problemy zostały zaprezentowane na przykładach w kontekście konkretnych sytuacji decyzyjnych, aby można było tę wiedzę wykorzystać w praktyce. W niniejszym wydaniu zostały uwzględnione zmiany, które zaszły w polskim prawie w zakresie rachunkowości i podatków. Książkę wzbogacają też prezentacje najnowszych trendów w podejściu do analizy i zarządzania finansami firm. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, a także dla menedżerów, kadr zarządzających przedsiębiorstw oraz osób profesjonalnie zajmujących się analizami ekonomicznymi i finansowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Humble leadership)
„Naszą książkę kierujemy do wszystkich menedżerów i liderów posiadających motywację i możliwości niezbędne, aby wprowadzić zmiany w swoich firmach. Pokorne zarządzanie jest szczególnie potrzebne w dużych korporacjach, ale pozostałe sektory - medycyna, sztuka, instytucje polityczne, organizacje non profit, drużyny sportowe, organizacje społeczne - również z niego skorzystają”. - ze wstępu „Zmiana relacji pomiędzy menedżerami i pozostałymi pracownikami jest jedną z najważniejszych modyfikacji, zachodzących w sferze zarządzania. Kiedy tworzono podstawy zarządzania organizacjami, menedżerowie byli odpowiedzialni za organizowanie pracy innym. Wówczas oczekiwano od nich, że będą wiedzieli więcej od swoich podwładnych. Dziś w świecie biznesu toczy się dyskusja dotycząca roli i obrazu lidera. Menedżerowie budują swój autorytet inaczej, a praca w firmach jest znacznie bardziej płynna i mniej zhierarchizowana. Zmieniające się zespoły zadaniowe, praca zdalna, ciągle zmieniające się uwarunkowania, szum informacyjny, pracownicy przyzwyczajeni do bycia aktywnymi uczestnikami dyskusji i rosnące znaczenie zaangażowania - wszystko to wpływa na zmianę oczekiwań wobec liderów. Nie potrzebujemy tyranów, ani mędrców, potrzebujemy pokornych przywódców budujących relacje - stwierdzają autorzy książki: znany psycholog biznesu Edgar H. Schein i Peter A. Schein. Potrzebujemy ludzi, którzy zamiast wydawać dyspozycję będą dzielili się z innymi swoją energią, pozwalając im zrobić coś nowego i lepszego. „Naszym zdaniem” - piszą autorzy - „przywództwo zawsze polega na relacjach, a prawdziwie udane przywództwo kwitnie w kulturze o wysokiej otwartości i wysokim zaufaniu ludzi do siebie”. - dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: program radykalnej szczerości.
Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w osiągnięciu wspaniałych rezultatów. Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz się menedżerem, mówienie staje się twoją pracą - i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do skutecznego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie agresywnym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej. W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w odpowiedni sposób pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki. Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swoimi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy: - OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE - SKUTECZNOŚĆ - ZROZUMIENIE ZNACZENIA Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych lub wyczerpanych pracowników, napisany zarówno dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Big Data Demystified : how to uuse big data, data science and AI to make better business decisions and gain competitive advantage
Koncepcja big data zmieniła zasady gry w biznesie. Wiele osób z kadry zarządczej nie rozumie specyfiki tego rodzaju danych: ogromnych, szybko narastających, często niepasujących do tradycyjnej struktury. Są one zasadniczo różne od konwencjonalnych danych, zarówno pod względem wielkości, jak i złożoności. Rzucają nowe wyzwania, stwarzają nowe możliwości, zacierają tradycyjne granice konkurencji i zmuszają do zmiany paradygmatów pozyskiwania wartości z danych. Big data i data science wraz z uczeniem maszynowym radykalnie zmieniają ekosystem biznesu. Aby przetrwać tę rewolucję, trzeba dostosować się do nowych warunków. Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do koncepcji big data i data science. Pozwoli na uzyskanie wiedzy niezbędnej do oceny, czy korzyści z tych technologii są warte kosztów i wysiłku związanych z wdrożeniem w firmie. Poszczególne techniki zostały dokładnie i przejrzyście opisane. Przedstawiono zasady tworzenia odpowiednich strategii. Wyjaśniono, jakich zasobów i jakich ludzi potrzeba do przeprowadzenia transformacji w kierunku zbierania, analizy i wykorzystywania danych, a także omówiono związane z tym ryzyko. Ważnym elementem książki są praktyczne wskazówki i podpowiedzi. W tej książce: podstawy big data, data science i sztucznej inteligencji praktyczne zastosowanie big data w technikach analitycznych przegląd podstawowych rodzajów analityki i dobór technologii przygotowanie firmy do wdrożenia projektów big data i data science wymagania prawne i ochrona danych a korzystanie z narzędzi big data Big data: łatwiejsze, niż myślisz, skuteczniejsze, niż marzysz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konflikty i negocjacje / Zdzisław Uniszewski. - Stan prawny na dzień 31 października 1999 r. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2000. - 213, [1] strona ; 21 cm.
Książka ta zawiera informacje na temat różnych metod rozwiązywania konfliktów społecznych i prowadzenia negocjacji. Opisano w niej również zachowanie się tłumów i reakcje innych zbiorowości, m.in. ciał parlamentarnych, oraz zanalizowano przykłady nadużyć w manipulowaniu świadomością dużych grup ludzkich. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla ludzi praktycznego działania: polityków, menedżerów, reprezentantów władz oraz urzędników administracji państwowej, przedstawicieli różnych społeczności lokalnych, samorządów, związków zawodowych i stowarzyszeń oraz wszelkich innych organizacji życia publicznego, a także dla funkcjonariuszy służb odpowiedzialnych za porządek i bezpieczeństwo ludności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The algorithtmic leader : how to be smart when machines are smarter than you.
Największym zagrożeniem, przed którym stoimy, nie są zastępujące nas roboty, ale nasza niechęć do odkrywania siebie na nowo Żyjemy w epoce cudów: autonomiczne samochody, urządzenia, które przewidują nasze potrzeby, i roboty zdolne do wszystkiego ? od zaawansowanej produkcji po skomplikowane operacje medyczne. Automatyzacja, algorytmy i sztuczna inteligencja zmienią każdy aspekt codziennego życia. Ale czy jesteśmy świadomi tego, co to oznacza dla przyszłości pracy, przywództwa i ludzkiej kreatywności? Boimy się, że roboty wkrótce zastąpią nas w pracy, ale szybki postęp w rozwoju inteligencji maszyn rodzi o wiele ważniejsze pytanie: jaki jest prawdziwy potencjał ludzkiej inteligencji w XXI wieku? Futurysta Mike Walsh zsyntetyzował lata badań i wywiadów z czołowymi liderami biznesu, pionierami sztucznej inteligencji i naukowcami zajmującymi się big data, tworząc zestaw 10 zasad, dzięki którym czytelnicy będą mogli zaplanować własną drogę osobistej przemiany, wykorzystać moc algorytmów i wyznaczyć jasną ścieżkę dla swojej firmy, zespołu i dla siebie. Zasad, które pomogą przetrwać i rozwijać się w erze bezprecedensowych zmian. Algorytmiczny lider to pełen nadziei i praktyczny przewodnik dla liderów wszystkich typów organizacji. Wielkie firmy tworzy się na bazie kultury. Prorocza wizja Mike?a Walsha, wizja algorytmicznej firmy przyszłości, to nie robotyczna armia bezdusznych dashboardów analizujących dane, ale żywy, oddychający organizm ? społeczność ludzi, dla których motywacją jest coś więcej niż wynagrodzenie; dla których liczy się cel i oddziaływanie; podejmowanie decyzji i autonomia; miejsce pracy i współpraca. Rzecz warta przeczytania. Brian Halligan, założyciel i dyrektor generalny HubSpot Mike Walsh pokazuje, jak ? pod wpływem technologii ? już teraz zmienił się biznes, i przewiduje, jak będzie się on zmieniał w przyszłości. Opisuje cechy lidera algorytmicznego, który ma przede wszystkim łączyć, a nie kontrolować. Na szczęście dla nas, ludzi, mamy nadal ważną rolę do odegrania w świecie kontrolowanym przez sztuczną inteligencję, spuentowaną w zasadzie ?w razie wątpliwości pytaj człowieka?. Obowiązkowa pozycja na liście każdego menedżera i przedsiębiorcy, który nie chce pewnego dnia obudzić się w niezrozumiałym dla niego świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
NAJBARDZIEJ ZNANY PODRĘCZNIK COACHINGU NA ŚWIECIE! "Coaching. Trening efektywności" to książka przełomowa o metodologii coachingu na świecie. Przetłumaczono ją na ponad dwadzieścia języków i sprzedano pół miliona egzemplarzy. John Whitmore prezentuje model GROW, w przystępny sposób wyjaśnia zasady i przebieg procesu coachingu i metody jego wdrażania. Dużo uwagi poświęca relacjom między coachingiem i przywództwem oraz samemu przywództwu. Podkreśla duże znaczenie inteligencji emocjonalnej i duchowej w osiągnięciu sukcesu. Podręcznik Whitmore'a pomoże ci odnaleźć nowe sposoby myślenia o zarządzaniu, efektywności oraz ludziach i dostarczy ci wskazówek coachingowych: Coaching koncentruje się na przyszłych możliwościach. Celem coacha jest budowanie świadomości, odpowiedzialności oraz wiary w siebie. Menedżer może być coachem. Zadaniem menedżera jest wykonanie zadanie i rozwijanie pracowników. Jakość pracy i potrzeba rozwoju wymagają coachingu. Liderzy zorientowani na przyszłość muszą reprezentować pewne wartości, być wiarygodni, błyskotliwi i uporządkowani oraz mieć wizje i wyznaczony cel. John Whitmore to mistrz wyścigów samochodowych oraz twórca coachingu zorientowanego na efektywność. Jest prezesem firmy doradczej Performance Consultants International. Za wieloletnią działalność uhonorowano go tytułem Britain's Number One Business Coach. Przypisuje mu się największy indywidualny wpływ na rozwój coachingu jako roli zawodowej. [merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Poznaj cechy prawdziwego lidera, przekonaj się, dlaczego potrzebujesz odpowiedniej marki osobistej, naucz się wykorzystywać narzędzia wpływu społecznego.
Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego lidera - teamu, oddziału, firmy - jest znacznie trudniejsza do wypracowania. Wraz ze stanowiskiem nie przychodzą magiczne moce, szacunek i bezwzględne posłuszeństwo. Na autorytet i uznanie każdy musi zapracować. Jak pogodzić oczekiwania przełożonych i podwładnych? Jak sprawować realną władzę, zamiast wykonywać jedynie odgórne polecenia? Jak zjednać sobie ludzi i skutecznie wykorzystywać biznesowe szanse? Jak wzbudzać autorytet i szacunek i być przy tym realnie potrzebnym ludziom? Wszystko zależy od świadomych decyzji, konsekwencji w działaniu i wierności wartościom. Ta książka skłania do refleksji nad własną skutecznością i realnym przywództwem, a jednocześnie dostarcza wielu praktycznych narzędzi i wskazówek do natychmiastowego zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele. Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność, polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla doświadczonych coachów. Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak? w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji coachingowej. Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także o tych najbardziej znanych i tych najświeższych modelach i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów, prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej. Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności. O AUTORZE Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna Whitmorea. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching: Influence in Coaching oraz Impact in Coaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dobre zarządzanie oznacza pokazanie przeciętnym ludziom, jak wykonywać pracę najlepszych. John D. Rockefeller Zarządzanie zaangażowaniem pracowników to takie słowo klucz, które co jakiś czas jak bumerang powraca w każdej organizacji. Szczególnie w okresie prosperity sposoby na zwiększenie zaangażowania pracowników wzbudzają zainteresowanie zarządu, niepokój menedżerów i panikę działu HR. Przeprowadza się analizy, zwołuje zebrania kadry zarządzającej, zatrudnia zewnętrzną firmę, która ma ?podnieść morale i zwiększyć motywację?, organizuje kilka szkoleń i... cisza. Przychodzi kryzys, obroty spadają, temat umiera śmiercią naturalną. Aż do momentu, kiedy znów ktoś zauważa, że pracownicy są ważni. Czy zatem zaangażowanie pracowników w lepsze, wydajniejsze wykonywanie powierzonych zadań to tylko mrzonka? Czy należy na nie machnąć ręką i robić swoje? Oczywiście, że nie! Prawda jest taka, że potencjał do zwiększenia entuzjazmu pracowników bez jakichkolwiek nakładów finansowych w większości firm jest potężny! Ludzie przeważnie chcą lepiej pracować. Problem leży gdzie indziej. Jest nim brak odpowiedniego podejścia wśród menedżerów. A przecież podstawowym zadaniem menedżera jest umiejętność motywowania podwładnych. Tylko dzięki temu firma będzie w stanie rozwijać się, a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów i wyjść z nich zwycięsko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej