Wpływ społeczny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(9)
Filia 2
(1)
Autor
Becker Gary Stanley (1930-2014)
(1)
Boxer Wachler Brian S
(1)
Bucki Piotr
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Ciarkowska Anna
(1)
Elmore Bartow J
(1)
Frenkel Sheera
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Heath Chip
(1)
Heath Dan
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Kang Cecilia
(1)
Krzak Maciej (1983- )
(1)
Malcherek Monika
(1)
Murphy Kevin M
(1)
Szuster Anna (1955- )
(1)
Williams Montel (1956- )
(1)
Wilmanowicz Ewa
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Odbiorca
Dorośli
(3)
Menedżerowie
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2185)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1793)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Wpływ społeczny
(-)
Miłość
(1508)
Magia
(1225)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1040)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(840)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(486)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Spisek
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(281)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(275)
Duchy
(273)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Potwory
(203)
Czarodzieje
(202)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Poradnik
(3)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ekonomia społeczna : co wpływa na zachowanie jednostki / Gary S. Becker, Kevin M. Murphy ; przekład Maciej Krzak. - Wydanie II (pierwsze wydanie w Wydawnictwie Naukowym PWN). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 230 stron ; 21 cm.
Społeczny wpływ na zachowanie jednostki jest powszechny, a nawet wszechogarniający. O tym, które restauracje i książki są popularne, decyduje w dużej mierze przelotna moda; na skłonność nastolatka do przyjmowania narkotyków i palenia papierosów silnie wpływa to, czy robią to również jego rówieśnicy; na preferencje wyborcze danej osoby oddziałują sondaże popularności polityków; na to, czy niezamężna matka wystąpi o zasiłek, wpływa to, czy wiele kobiet w jej sąsiedztwie już go pobiera. Popularność różnego rodzaju ubrań, wymyślnych zegarków, dzieł sztuki i stylów architektonicznych, a nawet idei zależy od mody i upodobań intelektualnych liderów. W książce Ekonomia społeczna autorzy przedstawiają następstwa społecznego wpływu na zachowania jednostki. Omawiają wpływ różnic w cenach, poziomie altruizmu, prawach i innych czynników na formowanie się grup społecznych. Rozważają, jak jednostki i rodziny są podobierane we wszelkiego rodzaju związki małżeńskie i koleżeńskie, grupy sąsiedzkie, dochodowe i społeczne, szkoły, kościoły, a także jak zostają dobrane pod względem konsumpcji dóbr. Analizują dynamikę kształtowania się społecznych oddziaływań przez przelotne fascynacje, mody i normy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Dlaczego podobają nam się produkty reklamowane przez celebrytów? Co sprawia, że z wiekiem wydaje nam się, że czas płynie coraz szybciej? Dlaczego niektórzy sportowcy odnoszą sukces za sukcesem, a inni są skazani na wieczne porażki? Wciągająca, pełna błyskotliwego humoru lektura, która odkrywa tajemnice ludzkiej percepcji. Dr Brian Boxer Wachler na przykładzie badań naukowych i przykładów z popkultury wyjaśnia, w jaki sposób nasz mózg może zmieniać interpretację własnych doświadczeń, a nawet nimi manipulować. Aby nauczyć się lepiej interpretować to, co dzieje się wokół nas, i podejmować satysfakcjonujące wybory życiowe, potrzebna jest inteligencja percepcyjna. To właśnie ona pozwala odróżniać prawdę od fikcji, myśleć krytycznie oraz racjonalnie postrzegać świat, nie ulegając iluzjom. Dzięki lekturze tej książki: poznasz neurobiologiczne i psychologiczne podstawy inteligencji percepcyjnej, dowiesz się, jak postrzeganie świata wpływa na ciało, umysł i zdrowie, nauczysz się radzić sobie z pułapkami percepcji, by nie ulegać ich wpływom w relacjach, z pomocą testu określisz swój poziom inteligencji percepcyjnej, wykorzystasz praktyczne przykłady i wskazówki, by jeszcze lepiej radzić sobie ze złudzeniami, którymi żyjemy jako konsumenci, wyborcy, adresaci reklam, wyznawcy religii i ideologii czy kibice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki negocjacji i wywierania wpływu / Michał Chmielecki. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 227, [1] strona ; 21 cm.
Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania korzystnego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długotrwałych relacji, pozwalających w efekcie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa. Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje, oraz podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy zawsze pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania procesu negocjacyjnego i dobrze przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu oraz skutecznych sposobów na nawiązywanie szczerych i długotrwałych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty. Dr Michał Chmielecki jest ekspertem w obszarze negocjacji strategicznych i międzynarodowych - praktykiem negocjowania i trenerem z kilkunastoletnim stażem. Szkoli klientów z Polski i zagranicy, sztuki negocjacji uczy zarówno klientów biznesowych, jak i przedstawicieli służb i sił specjalnych oraz oficerów wojska polskiego i amerykańskiego. Jest profesorem Społecznej Akademii Nauk, wykładowcą Clark University. Współpracował między innymi z Akademią Dyplomatyczną MSZ, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Polskim Instytutem Dyplomacji, Europejską Akademią Dyplomacji oraz Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka / Robert B. Cialdini ; przekład Bogdan Wojciszke. - Nowe poszerzone wydanie 6 w języku polskim. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. - 326, [2] strony : rysunki, fotografie ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Influence. Science and practice" 1988.
Publikacja skierowana do szerokiego grona odbiorców, w tym do osób zawodowo zajmujących się wpływaniem na innych: dziennikarzy, psychologów, kierowników, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników, ekonomistów, wykładowców i nauczycieli.
Robert Beno Cialdini (ur. 27 kwietnia 1945) – profesor psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie[1] zajmujący się psychologią społeczną. Najbardziej znany jako autor książki Wywieranie wpływu na ludzi (ang. Influence: Science and Practice), będącej rezultatem ponad 15 lat badań, która od wielu lat jest bestsellerem. Sklasyfikował w niej metody stosowane do wywierania wpływu na ludzi w postaci 6 „zasad”: zasada wzajemności, zobowiązanie i konsekwencja, dowód społeczny („inni tak robią”), lubienie kogoś (przeniesienie uczuć dotyczących osoby na przekazywaną przez nią propozycję), autorytet (oceniamy go według atrybutów, a nie merytorycznej wartości przekazu), niedobór czegoś („może zabraknąć”). Wikipedia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pestki / Anna Ciarkowska. - Kraków : Wydawnictwo Otwarte, 2019. - 221, [11] stron ; 21 cm.
Intymne zapiski o uwikłaniu w powinności i konieczności, o tym, co trzeba i co należy. Opowiadania układają się w historię o dziewczynie, która wtłoczona w świat utkany ze słów matki, babci, koleżanek, nauczycielek, chłopaków, kochanków, partnerów, pełen konwenansów i zasad zaczyna kawałek po kawałku tracić swoje życie. To ślady jej próby odnalezienia się w rzeczywistości, której sztywne ramy nie znoszą sprzeciwu, inności i wrażliwości. Codzienność składa się z gestów i słów. Czasem zostawiają one w nas mikrourazy, drobne skaleczenia, które nie chcą się goić i układają się w kolejne warstwy smutku. Czy poczucie osamotnienia jest ceną za nadwrażliwość na świat?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
HISTORIA KULTOWEGO NAPOJU. Książka zajmująco opowiada o tym, jak firma za pomocą outsourcingu, wsparcia rządu, narzędzi rynkowych oraz lobbingu zbudowała globalne imperium. Coca-Cola wyrosła na giganta w czasach, gdy zasoby były ogólnie dostępne, lecz ich obecne braki znacznie utrudniają jej działanie, a produkty firmy dodatkowo wyczerpują bogactwa naturalne naszej planety i pogarszają stan zdrowia jej mieszkańców. Elmore wyjątkowo precyzyjnie opisuje, jak Coca-Cola wykorzystuje wszelkie zasoby publiczne i rządowe interwencje, żeby wzmocnić swoją pozycję na światowych rynkach”. - Beth Macy, „New York Times Book Review” Elmore jak nikt inny pokazuje, że musimy wziąć odpowiedzialność za naszą powszechną słabość do pustych kalorii. Jesteśmy zarówno konsumentami, jak i obywatelami państw, których rządy przyłożyły rękę do tego bałaganu, i dlatego musimy pomóc go posprzątać. - Esther Cepeda, „Roanoke Times” Coca-Cola jest jedną z najpotężniejszych instytucji ekonomicznych naszych czasów, lecz jej wpływ na społeczeństwo i ekologię do tej pory nie był starannie przeanalizowany. Dopiero teraz zdolny młody historyk rzucił światło na korporacyjny kapitalizm, pieczołowicie rozkładając na czynniki pierwsze fundamenty jednej z najcenniejszych światowych marek. Obywatel Coke sprawi, że będziecie mniej pić, a więcej myśleć. - Ted Steinberg, autor Gotham Unbound.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Award-winning New York Times reporters Sheera Frenkel and Cecilia Kang unveil the tech story of our times in a riveting, behind-the-scenes exposé that offers the definitive account of Facebook’s fall from grace. Once one of Silicon Valley’s greatest success stories, Facebook has been under constant fire for the past five years, roiled by controversies and crises. It turns out that while the tech giant was connecting the world, they were also mishandling users’ data, spreading fake news, and amplifying dangerous, polarizing hate speech. The company, many said, had simply lost its way. But the truth is far more complex. Leadership decisions enabled, and then attempted to deflect attention from, the crises. Time after time, Facebook’s engineers were instructed to create tools that encouraged people to spend as much time on the platform as possible, even as those same tools boosted inflammatory rhetoric, conspiracy theories, and partisan filter bubbles. And while consumers and lawmakers focused their outrage on privacy breaches and misinformation, Facebook solidified its role as the world’s most voracious data-mining machine, posting record profits, and shoring up its dominance via aggressive lobbying efforts. Drawing on their unrivaled sources, Sheera Frenkel and Cecilia Kang take readers inside the complex court politics, alliances and rivalries within the company to shine a light on the fatal cracks in the architecture of the tech behemoth. Their explosive, exclusive reporting led them to a shocking conclusion: The missteps of the last five years were not an anomaly but an inevitability—this is how Facebook was built to perform. In a period of great upheaval, growth has remained the one constant under the leadership of Mark Zuckerberg and Sheryl Sandberg. Both have been held up as archetypes of uniquely 21st century executives—he the tech “boy genius” turned billionaire, she the ultimate woman in business, an inspiration to millions through her books and speeches. But sealed off in tight circles of advisers and hobbled by their own ambition and hubris, each has stood by as their technology is coopted by hate-mongers, criminals and corrupt political regimes across the globe, with devastating consequences. In An Ugly Truth, they are at last held accountable.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie rozszerzone odnosi się do oryginału.
Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak to się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami na długo, a inne nawet nie zostają przez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, by nasz przekaz stał się viralem? Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musisz przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – aby zostało właściwie odebrane i aby dzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathów można właściwie „zaprogramować”, żeby metaforycznie „przyczepiło się” do mózgu odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym świecie jest wiele niepokojących zjawisk, które stanowią źródło uprzedzeń i wrogości. Niebagatelną rolę odgrywają w tym media i kształtowany przez nie obraz życia społecznego, który – często nieświadomie – uznajemy za prawdziwy. Większa świadomość i refleksyjne myślenie mogą nam ułatwić poruszanie się w tym świecie, unikać pułapek, oddzielać to, co jest, od tego, co się tylko wydaje. A to z kolei sprzyja otwartości i budowaniu harmonii społecznej, która – wbrew pozorom – ciągle jest możliwa. Ważnym drogowskazem może być tutaj psychologia i wiedza gromadzona przez nią od dziesięcioleci, nieustannie wzbogacana i weryfikowana. Dzięki tej wiedzy można bardziej przenikliwie patrzeć na to, co się dzieje wokół nas (a także w nas samych), przyglądać się temu, co nas dzieli, a co łączy, i czynić ten świat choć odrobinę lepszym. Dla wszystkich. Dla każdego z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Poznaj cechy prawdziwego lidera, przekonaj się, dlaczego potrzebujesz odpowiedniej marki osobistej, naucz się wykorzystywać narzędzia wpływu społecznego.
Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego lidera - teamu, oddziału, firmy - jest znacznie trudniejsza do wypracowania. Wraz ze stanowiskiem nie przychodzą magiczne moce, szacunek i bezwzględne posłuszeństwo. Na autorytet i uznanie każdy musi zapracować. Jak pogodzić oczekiwania przełożonych i podwładnych? Jak sprawować realną władzę, zamiast wykonywać jedynie odgórne polecenia? Jak zjednać sobie ludzi i skutecznie wykorzystywać biznesowe szanse? Jak wzbudzać autorytet i szacunek i być przy tym realnie potrzebnym ludziom? Wszystko zależy od świadomych decyzji, konsekwencji w działaniu i wierności wartościom. Ta książka skłania do refleksji nad własną skutecznością i realnym przywództwem, a jednocześnie dostarcza wielu praktycznych narzędzi i wskazówek do natychmiastowego zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej