Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(35)
Forma i typ
Książki
(34)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(34)
Filia 2
(1)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(4)
Kim W. Chan
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Mauborgne Renée
(2)
Witkowska Magda
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bombik Wojciech
(1)
Branson Richard
(1)
Błaszczak Ewa
(1)
Carew Donald
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Duncan Kevin (1961- )
(1)
Erikson Thomas (1965- )
(1)
Fried Jason
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Głogowski Bartosz (1979- )
(1)
Hansson David Heinemeier
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Heath Chip
(1)
Heath Dan
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Johnson Spencer
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Konarowska Katarzyna
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Lipa Michał
(1)
Lisek-Derek Monika
(1)
Lopp Michael
(1)
Lorber Robert
(1)
McAdam Stuart
(1)
Mitoraj-Jaroszek Małgorzata
(1)
Parisi-Carew Eunice
(1)
Piątkowski Marcin (1975- )
(1)
Porażka Dorota
(1)
Rogers Jenny (1939- )
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Ronka-Chmielowiec Wanda (1948- )
(1)
Ruiz Nick
(1)
Rutkowski Andrzej (ekonomia)
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Schein Edgar H. (1928- )
(1)
Schein Peter A
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Skowron Monika (tłumaczka)
(1)
Sobczak Małgorzata
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Stephenson David
(1)
Stopczyński Andrzej
(1)
Strumińska Dorota
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Sztukowski Wojciech
(1)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(1)
Uniszewski Zdzisław (1951- )
(1)
Walsh Mike
(1)
Whitmore John (1937- )
(1)
Wilmanowicz Ewa
(1)
Wilson Carol
(1)
Wojtasiak-Terech Agnieszka
(1)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Zigarmi Drea
(1)
Zigarmi Patricia
(1)
Żurek Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Dorośli
(23963)
Dzieci
(15606)
6-8 lat
(12322)
9-13 lat
(9268)
0-5 lat
(8023)
Menedżerowie
(35)
Młodzież
(7538)
14-17 lat
(5055)
Szkoły wyższe
(1130)
18+
(407)
Szkoły średnie
(298)
Szkoły ponadgimnazjalne
(262)
Szkoły podstawowe
(253)
Niewidomi
(179)
Niedowidzący
(146)
Rodzice
(138)
Szkoły ponadpodstawowe
(100)
Klasa 7.
(76)
Klasa 8.
(47)
Nauczyciele
(42)
Studenci
(36)
Poziom podstawowy
(31)
Klasa 4.
(30)
Klasa 5.
(28)
Klasa 6.
(28)
Szkoły zawodowe
(26)
Przedszkola
(23)
Osoby z dysfunkcją wzroku
(22)
Gimnazja
(20)
Prawnicy
(18)
A2 poziom biegłości językowej
(16)
Gracze
(16)
Kobieta
(16)
Poziom niższy średniozaawansowany
(16)
Przedsiębiorcy
(15)
Logopedzi
(14)
Nauczanie początkowe
(14)
Poziom średniozaawansowany
(13)
B2 (poziom biegłości językowej)
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Informatycy
(11)
Dziewczęta
(10)
B1 poziom biegłości językowej
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Klasa 1.
(7)
Pedagodzy
(7)
Programiści
(7)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Bibliotekarze
(6)
Psycholodzy
(6)
C1 poziom biegłości językowej
(5)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Dyrektorzy
(4)
Ekonomiści
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pracownicy HR
(4)
Sędziowie
(4)
5-8 lat
(3)
Adwokaci
(3)
Animatorzy
(3)
Architekci
(3)
Chłopcy
(3)
Katecheci
(3)
Księgowi
(3)
Lekarze
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Mężczyzna
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Radcy prawni
(3)
Terapeuci
(3)
Urzędnicy
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Aplikanci
(2)
Bankowcy
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziennikarze
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Instruktorzy harcerscy
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Licea
(2)
Literaturoznawcy
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Politycy
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Pracownicy
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Temat
Zarządzanie
(12)
Menedżerowie
(8)
Przywództwo
(8)
Coaching
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Mentoring
(5)
Psychologia pracy
(5)
Kadry
(4)
Praca
(4)
Psychologia biznesu
(4)
Sukces
(4)
Motywacja
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Autorytet
(2)
Kompetencje menedżerskie
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Marketing
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Nowy produkt
(2)
Organizacja
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samorealizacja
(2)
Segmentacja rynku
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
gospodarcza
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza danych
(1)
Asertywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Baza danych
(1)
Big data
(1)
Bogactwo
(1)
Decyzje
(1)
Doradcy klienta
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradztwo gospodarcze
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drzewa decyzyjne
(1)
E-wizerunek
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel
(1)
Informacja wizualna
(1)
Informatycy
(1)
Innowacje
(1)
Instrumenty pochodne
(1)
Kadry kierownicze
(1)
Kapitał
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konkurencja
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludzie sukcesu
(1)
Marka osobista
(1)
Model biznesowy
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ocena pracowników
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Pokora
(1)
Poradnictwo
(1)
Programiści
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Ryzyko kredytowe
(1)
Ryzyko ubezpieczeniowe
(1)
Samopoznanie
(1)
Spotkania i imprezy biznesowe
(1)
Storytelling
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Umysł
(1)
Usługi
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(22)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(28)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Rozwój osobisty
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Jakie kompetencje powinien posiadać skuteczny menedżer? Jak motywować zespół, by wydobyć tkwiący w nim potencjał? Jak zażegnywać konflikty, rozwiązywać powtarzające się problemy i osiągać wyznaczone cele? Jeśli nurtują cię powyższe pytania, ten poradnik jest dla ciebie! Przystępny opis podstawowych zasad dobrego zarządzania uzupełniają liczne ćwiczenia, które ułatwią ci opanowanie nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych coachingiem, a zwłaszcza do menedżerów, samodzielnych specjalistów pracujących przy zarządzaniu talentami i potencjałem pracowniczym, a także do studentów zainteresowanych przyszłą karierą zawodową i rozwojem osobistym. Osoby, które zawodowo zajmują się treningiem, szkoleniami, a także zarządzaniem, zyskają usystematyzowany materiał do własnego szkolenia coachingowego lub służący do uzupełnienia wiedzy i kompetencji w tej dziedzinie. Uzyskają również materiał pełnego kursu z zakresu coachingu. Kolejne rozdziały, oraz poszczególne techniki i ćwiczenia można wykorzystać do wspierania rozwoju lub prowadzenia szkoleń dla swoich współpracowników, personelu zarządzającego w firmie i klientów zewnętrznych jako całościowy kurs lub jego fragment. Jeśli poszukujesz, czytelniku, nowych umiejętności, albo nowego zawodu, ten podręcznik również sprosta twoim oczekiwaniom i pomoże ci usystematyzować wiedzę na temat rozwoju osobistego, coachingu i mentoringu. Niniejsza publikacja stanowi pełny materiał kursu Coach Praktyk Biznesu realizowanego nieprzerwanie od roku 2007 w Norman Benett Academy, kursu akredytowanego przez European Mentoring & Coaching Council z certyfikatem EQA [European Quality Award]. Składają się nań części teoretyczne podbudowane literaturą, badaniami i udokumentowanymi eksperymentami. Zaprezentowane zostały uznane metody, konkretne ćwiczenia i techniki coachingowe z powodzeniem stosowane w biznesie i w innych formach coachingu, niektóre z nich mają charakter autorski. Ważnym elementem podręcznika są case study i oparte na nich scenariusze coachingowe wykorzystujące realne sytuacje, pozwalające zobrazować lub wyjaśnić przedstawianą koncepcję lub metodę. Podręcznik bazuje na wielu tysiącach godzin szkoleń, coachingów indywidualnych, i grupowych, mentoringach i doradztwie członków zespołu Norman Benett, a także na osobistej wieloletniej pracy autora w roli coacha, menedżera i doradcy. Przy tworzeniu programu i jego elementów warsztatowych zostały uwzględnione najnowsze osiągnięcia światowych trenerów, szkoleniowców, nauczycieli akademickich zarówno z kierunków coachingowych, neurolingwistycznego programowania, jak i psychologii pozytywnej, Gestalt i nurtów behawioralno-poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The one minute manager builds high performing teams.
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Raving Fans, Jednominutowy Menedżer oraz Gung Ho!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisuje cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności - rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo. Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera® jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół. Każdy nowy zespół na drodze do skuteczności pokonuje cztery fazy rozwoju: fazę orientacji fazę niezadowolenia fazę integracji fazę rezultatów Ty jako dobry menedżer zespołu musisz wiedzieć, na czym polega każda z faz. Musisz rozumieć dynamikę grupy i prowadzić swoich ludzi, nie działając wbrew ich naturalnym ludzkim tendencjom. Dobrze prowadzony zespół rozwiązuje trudniejsze problemy, podejmuje lepsze decyzje i, co najważniejsze, wykazuje większe zaangażowanie przekładające się na wyniki pracy. Zatem do dzieła!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® - prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy. Ta godna uwagi, a zarazem łatwa w odbiorze książka zawiera podstawowe wiadomości i wskazówki na temat kreatywnego, spersonalizowanego przywództwa, dzięki którym twoi ludzie zaczną uzyskiwać najlepsze wyniki, a firma osiągnie najwyższe jak dotąd obroty finansowe. Książka ta stanie się dla ciebie przewodnikiem, do którego będziesz wielokrotnie powracał, dopóki posługiwanie się zróżnicowanymi stylami przywództwa w kierowaniu pracą innych i wspieraniu jej nie stanie się twoją drugą naturą, zarówno w roli menedżera, jak i rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The new one minute manager.
NOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku - zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie. Jednominutowy Menedżer to książka, która pomogła milion ludziom osiągnąć sukces w życiu zawodowym i osobistym. Choć ogólne zasady w niej przedstawione mają charakter ponadczasowy, nasz świat bardzo się zmienił, odkąd została ona wydana po raz pierwszy. W związku z dynamicznym rozwojem technologii, globalizacją rynków, usprawnieniem komunikacji, a także rosnącą presją na pracowników korporacji, od których oczekuje się coraz lepszych wyników przy coraz niższym nakładzie środków - zasobów, pieniędzy czy czasu pracy - w naszym świecie dokonała się prawdziwa rewolucja. Ken Blanchard i Spencer Johnson przedstawiają zatem Nowego Jednominutowego Menedżera, czyli te same cenne i ważne wnioski w ujęciu bliższym nowemu pokoleniu. Jest to zwięzła i przystępna opowieść, dzięki której czytelnik poznaje trzy praktyczne tajniki przewodzenia innym - a jednocześnie dowiaduje się, dlaczego one cały czas tak dobrze się sprawdzają. Tę klasyczną opowieść o młodym pracowniku, który szuka wzoru efektywnego menedżera, czyta się równie ciekawie jak trzydzieści lat temu, tym bardziej że dziś jej przesłanie wydaje się szczególnie aktualne i pomocne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Oto książka dla prawdziwych liderów. Niekoniecznie prezesów, dyrektorów czy kierowników zespołów. Bo lider to nie tylko ten, kto ma liderowanie wpisane w DNA swojego stanowiska. Lider to każdy, kto stara się doprowadzić innych do miejsca, do którego chce dotrzeć. Lider ma misję, wizję, cel na horyzoncie. Choć ludzie wokół niego mogą tego celu nie dostrzegać, misji nie akceptować, a wizji nie rozumieć, lider potrafi im wszystko wyjaśnić tak jasno i przejrzyście, tak skutecznie zarazić ich własnym entuzjazmem, że podwładni, koledzy - ba, nawet przełożeni! - pójdą za nim. Zrobią to po prostu dla niego. Albo dla niej. Zrobią to, bo uwierzą w lidera i w to, o czym on lub ona marzy. Oto książka powstała na bazie doświadczenia życiowego i zawodowego, szkoleniowego i coachingowego jej autorki, liderki, ekspertki w dziedzinie zarządzania i komunikacji, profesjonalnego Scrum Mastera. Ewa Błaszczak spędziła setki godzin, pomagając liderom wzrastać, budować skuteczne zespoły, uruchamiać kulturę Agile, kreować zmiany i nimi zarządzać. Mentorka liderów zdecydowała, że nadszedł czas, by podzielić się wiedzą także z Tobą. Celem podczas pracy nad tym poradnikiem było spisanie wszystkiego, co jej zdaniem sprawdza się w zarządzaniu w XXI wieku. Czasach, gdy liderowi z prawdziwego zdarzenia nie powinno chodzić tylko o zysk, lecz także o dobrostan ludzi, za których bierze odpowiedzialność. Oto książka, która pokazuje, jak zarządzać w czasach VUCA - erze chaosu, niepewności i ciągłych zmian. O autorze Ewa Błaszczak - liderka, ekspertka w dziedzinie zarządzania i komunikacji, specjalistka w zakresie innowacji klientocentrycznej, Professional Scrum Master i executive business mentor. Pełni funkcję superwizora coachingu w International Coaching Community, wykłada w ramach programu MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest praktykiem zarządzania - od 20 lat prowadzi własne zespoły i pomaga klientom w zarządzaniu. Rozwija przywództwo oraz wspiera organizacje w projektowaniu i przeprowadzaniu zmian transformacyjnych, w tym we wprowadzaniu kultury zaangażowania, innowacyjności i zwinności. Lista jej klientów obejmuje takie firmy jak Dior, Facebook, Gillette, IKEA, Microsoft, Nestlé, Orlen, Procter & Gamble, PKO Bank Polski, Polkomtel, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, PZU, SAP, Samsung, T-Mobile i wiele innych. Więcej o autorce: www.ewablaszczak.com oraz www.facebook.com/EvaBTV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki negocjacji i wywierania wpływu / Michał Chmielecki. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 227, [1] strona ; 21 cm.
Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania korzystnego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długotrwałych relacji, pozwalających w efekcie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa. Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje, oraz podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy zawsze pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania procesu negocjacyjnego i dobrze przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu oraz skutecznych sposobów na nawiązywanie szczerych i długotrwałych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty. Dr Michał Chmielecki jest ekspertem w obszarze negocjacji strategicznych i międzynarodowych - praktykiem negocjowania i trenerem z kilkunastoletnim stażem. Szkoli klientów z Polski i zagranicy, sztuki negocjacji uczy zarówno klientów biznesowych, jak i przedstawicieli służb i sił specjalnych oraz oficerów wojska polskiego i amerykańskiego. Jest profesorem Społecznej Akademii Nauk, wykładowcą Clark University. Współpracował między innymi z Akademią Dyplomatyczną MSZ, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Polskim Instytutem Dyplomacji, Europejską Akademią Dyplomacji oraz Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider Alfa / Leszek Czarnecki. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2018. - 246, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Znakomity powrót autora bestsellerowego „Biznes po prostu” Leszek Czarnecki ukończył Politechnikę Wrocławską z tytułem magistra inżyniera oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, uzyskując tytuł doktora ekonomii. Jest również absolwentem Harvard Business School. Należy do najbardziej kreatywnych polskich przedsiębiorców, jako pierwszy wprowadzał na polski rynek nowoczesne rozwiązania finansowe. Działalność biznesową rozpoczął w latach osiemdziesiątych, zakładając Przedsiębiorstwo Hydrotechniki i Inżynierii TAN. Od ponad dwudziestu lat działa w sektorze finansowym. Jest twórcą ponad 20 start-upów, z których wiele zostało liderami branży, i założycielem Europejskiego Funduszu Leasingowego, Getin Noble Banku, Idea Banku, Towarzystwa Ubezpieczeniowego „Europa”, a także spółki deweloperskiej LC Corp. Osiem utworzonych przez niego spółek debiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie lub w Londynie. Leszek Czarnecki był wielokrotnie nagradzany przez rozmaite organizacje biznesowe oraz największe polskie i zagraniczne media. Jest autorem pięciu książek o tematyce biznesowej. Od lat związany z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, prowadzi również wykłady na wielu uczelniach zagranicznych. Lider alfa to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. Czy przywództwa można się nauczyć, a może rodzimy się z tą umiejętnością? Czy liderem może zostać każdy, czy jedynie wybrani? Jak uwarunkowania biologiczne i inteligencja emocjonalna determinują zdolności przywódcze? Jak prawdziwi liderzy zmieniają oblicze biznesu i otaczającego nas świata? Są to zagadnienia, które od dawna fascynują najwybitniejszych praktyków biznesu. Lider alfa to nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące wielość i rozmaitość form i typów przywództwa. Od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny występować w tej roli ? praca ta skupia się na analizie praktycznych aspektów przywództwa. Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, np. sukcesów założycieli takich firm, jak Ikea, Apple czy Lego, książka zawiera wiele innych przykładów oraz przemyślenia autora bazujące na jego ponaddwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy. Publikacja ta to zrównoważona kompozycja teorii i praktyki biznesowej przedstawiona w przejrzysty i zrozumiały sposób. To studium przywództwa na miarę XXI wieku!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność & Inspiracje)
Tytuł oryginału: The diagrams book : 60 ways to solve any problem visually.
Ludzie pamiętają tylko 10% tego, co czytają, ale 30% tego, co widzą. Obrazy mają przewagę nad słowami. Poznaj najbardziej użyteczne pomysły, dzięki którym jasno zaprezentujesz koncepcję i z sukcesem sprzedasz swoją ideę. Ponad 60 diagramów pomoże Ci zwizualizować każde zagadnienie, aby później z powodzeniem zastosować je w praktyce. Z książki dowiesz się m. in.: jak wykorzystać w praktyce piramidę i drzewo decyzyjne, w czym pomoże Ci diagram Venna lub Złudzenie Ebbinghausa, jak używać takich narzędzi jak lejek, cieknące wiadro i długi ogon, do czego służy oś czasu, jak poprawnie przygotować schemat organizacyjny. Poradnik powstał na bazie doświadczeń międzynarodowych konsultantów, naukowców, studentów MBA i menedżerów. Książka zawiera użyteczne porady i szkice. Pod każdym rozdziałem zamieszczono praktyczne ćwiczenia. Książka należy do serii "Inspiracja i kreatywność".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Mój szef jest idiotą : jak poradzić sobie z szefem, aby nie przeszkadzał nam w pracy / Thomas Erikson ; tłumaczenie Diana Hasooni-Abood. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (9 godz. 36 min.) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(W Audio)
Znany szwedzki trener i behawiorysta rozprawia się ze złymi szefami. I przekonuje, że nawet z najcięższymi przypadkami można się dogadać. Czy wiecie, że ludzie najczęściej zwalniają się z powodu szefa, a nie z powodu pracy?
Zastanawiasz się czasami, dlaczego szef zachowuje się tak a nie inaczej? Rozmyślasz, jak powinieneś ułożyć sobie z nim relacje, by praca przestała być horrorem? A może sam jesteś szefem i codziennie zmagasz się z pracownikami, którzy ewidentnie się obijają? Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Powiedzmy sobie szczerze: świat jest pełen złych szefów. Na każdym szczeblu, w każdej firmie znajdziemy szefów, którzy przysparzają problemów sobie, współpracownikom, są niekompetentni i zwyczajnie wredni. Mamy szefów, którzy unikają odpowiedzialności, i takich, przez których przemawia czyste zło. Część z nich jest tak nieudolna, że firma w zasadzie dałaby sobie lepiej radę bez nich. Jesteś tego świadomy, a mimo to codziennie musisz wykonywać ich głupie polecenie. I do tego z uśmiechem… Pewnie często zadajesz sobie pytanie, co właściwie myśli twój szef i skąd się biorą jego irracjonalne zachowania. Dlaczego więc nie przyjrzeć się źródłom niektórych jego dziwactw, aby zabezpieczyć się przed ich przykrymi skutkami? Unikanie bycia palantem nie wymaga żadnego wykształcenia. Wystarczy tylko trochę zdrowego rozsądku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM.005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka nie jest kolejnym poradnikiem o wyciskaniu z siebie resztek sił, aby osiągnąć mityczny sukces i bezustannie się rozwijać. To rzecz o tym, jak można prowadzić firmę i zarządzać zespołem, aby każdy wykonał dobrą robotę i miał dość czasu dla siebie. Przekonasz się, że spokojna praca, uważność, dużo wolnego czasu, sporo niezależności i konsekwentne ograniczanie niepotrzebnego stresu mogą w znakomity sposób przyczynić się do ciągłego i zrównoważonego rozwoju firmy. Dowiesz się, że powiedzenie stanowczego "nie" bezcelowej krzątaninie, wygórowanym celom, usilnym próbom wyprzedzenia konkurencji może w efekcie przynieść godziwy zysk i zadowolenie z życia. Poznasz techniki i strategie zarządzania, które pomogą Ci w osiągnięciu tego celu, i raz na zawsze pożegnasz się z bezcelowym szaleństwem i stresem!
Dowiedz się, jak: przyhamować niezdrowe ambicje i zacząć chronić swój czas pracować bez utraty równowagi, nauczyć się doceniać kompromisy i używać słowa "nie", wprowadzać kontrolowane zmiany, zacząć wybierać spokój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce i stronie tytułowej: Create Yourself.
Czytając Psychologię nauczania dowiesz się, jak skutecznie przekazywać posiadaną wiedzę. Poznasz skuteczne prawdy, którymi kierują się najlepsi praktycy zawodu. Zrozumiesz, czym jest stan trenera i jak zarządzać swoimi emocjami i zachowaniami - jak stać i siedzieć, jak mówić, jak się poruszać, jak przekazywać uczucia etc. Odkryjesz narzędzia, które pozwalają szybciej i efektywniej przekazywać uczestnikom informacje dotyczące budowania ćwiczeń i materiałów szkoleniowych. Zobaczysz, na czym polega współpraca z publicznością, jakie problemy pojawiają się na linii grupa-trener i dowiesz się, jak je rozwiązywać. Opanujesz zasady logistyki szkoleń oraz reguły szkoleniowego biznesu. Dzięki tej książce nauczysz się uczyć, szczególnie gdy przedstawioną teorię wesprzesz praktycznymi ćwiczeniami, których znajdziesz tu wiele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 005
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Jak przerwać krąg ciągłego namyślania się nad trudną decyzją i w końcu ją podjąć? Jak podejmować decyzje zespołowe, unikając przy tym wewnętrznych tarć i gierek politycznych? Czy można nauczyć się dokonywać właściwych wyborów? Lubimy sądzić, że podejmujemy decyzje w sposób racjonalny i logiczny. Nic bardziej błędnego! Badania naukowe z zakresu psychologii z ostatnich 40 lat dowodzą, że proces podejmowania decyzji jest ofiarą naszych emocji, nieuświadomionych przekonań i uprzedzeń. Dotyczy to zarówno decyzji podejmowanych w życiu codziennym, jak i decyzji podejmowanych w pracy. Niestety, sama świadomość tego nie wystarczy, by rozwiązać problem, podobnie jak wiedza, że jesteśmy krótkowidzami, wcale nie pomaga nam lepiej widzieć. Pytanie brzmi więc: jak to usprawnić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia błękitnego oceanu / W. Chan Kim, Renée Mauborgne ; przekład Anita Doroba. - Wydanie rozszerzone. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 353 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna.
Książka uczy patrzeć kompleksowo na rynek ze wszystkimi jego elementami, a przykłady konkretnych firm i konkretnych działań utwierdzają czytelnika w tym, że myślenie wykraczające poza ramy obowiązujące w danej branży daje mierzalne wyniki finansowe dla wszystkich. Lektura polecana wszystkim, którzy funkcjonując w biznesie mają pragnienie i odwagę odkryć rynek od nowa z jeszcze większym sukcesem finansowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Klasyczne artykuły autorów bestsellera Strategia błękitnego oceanu, m.in. "Przywództwo błękitnego oceanu" oraz "Pułapki czerwonego oceanu".
Zbiór najlepszych artykułów autorstwa W. Chan Kima i Renée Mauborgne poświęconych strategii błękitnego oceanu. Niezwykle ważna książka zatytułowana Strategia błękitnego oceanu została wydana w 44 językach i sprzedała się na całym świecie w ponad 3,6 miliona egzemplarzy. Znaczna część wniosków, które W. Chan Kim i Renée Mauborgne formułowali na temat tworzenia nowych przestrzeni rynkowych, ukazywała się pierwotnie w postaci artykułów w „Harvard Business Review”. Niniejsza książka gromadzi w jednym miejscu najlepsze z tych publikacji. Kolejne artykuły pozwalają krok po kroku prześledzić proces tworzenia „błękitnych oceanów”, czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne działanie w warunkach braku konkurencji. Kim i Mauborgne proponują narzędzia, dzięki którym można tę przestrzeń zagospodarowywać, a które ostatecznie stały się fundamentem modelu strategicznego błękitnego oceanu (należą do nich krzywa wartości, kanwy strategii, masowy korytarz cenowy oraz przewodnik po modelach biznesowych). Niniejszy zbiór zawiera również najnowszy artykuł autorów, zatytułowany Pułapki czerwonego oceanu. Zarówno czytelnikom zaznajomionym z założeniami strategii błękitnego oceanu, jak i tym, którzy ich nie znają, ta książka pozwala w nowym świetle przeanalizować ten jakże ważny model - i pomaga wcielić go w życie w konkretnych warunkach organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The motive : why so many leaders abdicate their most important responsibilities
Na okładce i stronie tytułowej: Autor światowego bestsellera Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc Motywacje lidera prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi. Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W czasach, kiedy uczy się sprzedawców manipulacji i wymyślnych technik sprzedaży, Patrick Lencioni - ceniony specjalista ds. zarządzania, konsultant, mówca i autor bestsellerów z listy „New York Timesa” - udowadnia, że nic tak nie wpływa pozytywnie na twój biznes, jak zaufanie klientów i granie z nimi w otwarte karty. Odkryj się to niezwykła historia konsultanta, który rozpaczliwie próbuje zintegrować dwie firmy o zupełnie odmiennym podejściu do klienta. Jedna z firm polega na całkowitej transparentności postępowania wobec klienta, druga skupia się na udowodnieniu swoich kompetencji, wiedzy i biegłości eksperckiej. W trakcie zarządzania procesem fuzji konsultant zmuszony jest pobrać nauki, które zmienią jego życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie ludźmi jest nie lada wyzwaniem. Kierowanie zespołem programistów przypomina niekończący się tor przeszkód, które nie zawsze udaje się pokonać. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę na tym szczeblu, czy masz już długoletnie doświadczenie, a może po prostu zastanawiasz się, co przez cały dzień robi menedżer, ta książka przemówi do Ciebie. Pomoże Ci przetrwać i rozwijać się w zespole, który nierzadko jest pełen indywidualistów i ludzi goniących za bogactwem i władzą. Jeśli poszukujesz książki, która bez zbędnej dyplomacji i owijania w bawełnę pokazuje brutalne sedno prawdy o zarządzaniu ludźmi, to właśnie masz ją w ręku. W tym zbiorze zabawnych, na wpół fikcyjnych opowiastek, napisanych językiem pełnym humoru i ironii, kryją się poważne i cenne lekcje, których brakuje w większości klasycznych pozycji o zarządzaniu. Dzięki tej wiedzy dogadasz się z szefem, poradzisz sobie z leniwym pracownikiem czy doprowadzisz skomplikowany projekt do szczęśliwego końca. Czytając tę książkę, zrozumiesz trudne, zmienne i pełne emocji relacje z zespołem i poznasz najbardziej skuteczne metody zarządzania. W jaki sposób menedżer: radzi sobie z trudnymi charakterami w zespole, korzysta z przeczuć, intuicji i treści między słowami, dzieli, rządzi, słucha, mówi i... odmawia, radzi sobie w chwilach kryzysu, z klasą zmienia pracę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes.)
Stuart Mc Adam, doświadczony dyrektor HR i coach, opisuje wszystkie aspekty coachingu kadry kierowniczej (executive coaching). Wyjaśnia, jakie mogą być realne efekty tego procesu i jak zadbać o to, aby był on wartościowy dla firmy i zatrudnionych w niej osób. Dzięki książce dowiesz się m.in.: - czym jest coaching kadry kierowniczej, - jakie są różnice między coachingiem, doradztwem osobistym i konsultingiem, - na czym polega rola coacha i czego należy od niego oczekiwać, - jak dopasować coaching do potrzeb firmy i jej pracowników. Autor przedstawia zagadnienie coachingu z trzech perspektyw: coacha, menedżera go zatrudniającego (sponsora) oraz klienta lub uczestnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej