Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(5)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(21)
Autor
Espinoza Chip (1962- )
(2)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(2)
Jeznach Andrzej (1954- )
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Benjamin Susan F
(1)
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Błaszczak Ewa
(1)
Denderski Mikołaj
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Graeber David (1961- )
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kimla-Walenda Katarzyna
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kostrzewa Agata
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Krzystek Grzegorz
(1)
Laloux Frederic (1969- )
(1)
Lopp Michael
(1)
Mażul Ewa
(1)
Mitoraj-Jaroszek Małgorzata
(1)
Piechocki Marek (1961- )
(1)
Przytuła Sylwia (ekonomia)
(1)
Rostkowski Tomasz (ekonomia)
(1)
Salas Eduardo (1956- )
(1)
Schwarzbart Joel
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Skowron Monika (tłumaczka)
(1)
Tannenbaum Scott
(1)
Ukleja Mick (1948- )
(1)
Wasilewski Jacek (socjolog)
(1)
Werner Aleksander (ekonomia)
(1)
Wzorek Marek
(1)
Zając-Pałdyna Urszula
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Zych Agnieszka
(1)
Zych Robert
(1)
Żurek Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dorośli
(6)
Menedżerowie
(6)
Dyrektorzy
(2)
Pracownicy HR
(2)
Kadry
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2174)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1789)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(-)
Miłość
(1508)
Magia
(1221)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1037)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(945)
Zwierzęta
(905)
Uczucia
(844)
Dziewczęta
(835)
Życie codzienne
(737)
Uczniowie
(705)
Historia
(681)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(571)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(513)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(484)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(449)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Walka
(425)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Samotność
(391)
Zakochanie
(391)
Spisek
(390)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(383)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(354)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(339)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(280)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(276)
Seryjni zabójcy
(270)
Duchy
(267)
Sieroty
(265)
Język polski
(256)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(246)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(230)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(210)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Grupy rówieśnicze
(202)
Kłamstwo
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Zjawiska paranormalne
(202)
Polacy
(201)
Czarodzieje
(200)
Potwory
(200)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Jakie kompetencje powinien posiadać skuteczny menedżer? Jak motywować zespół, by wydobyć tkwiący w nim potencjał? Jak zażegnywać konflikty, rozwiązywać powtarzające się problemy i osiągać wyznaczone cele? Jeśli nurtują cię powyższe pytania, ten poradnik jest dla ciebie! Przystępny opis podstawowych zasad dobrego zarządzania uzupełniają liczne ćwiczenia, które ułatwią ci opanowanie nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i s. tyt. : Setki fraz gotowych do użycia w konfliktach, konfrontacjach i interakcji ze skomplikowanymi osobowościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doktryna jakości : rzecz o turkusowej samoorganizacji / Andrzej Jacek Blikle. - Wydanie 2., turkusowe. - Gliwice : Onepress, copyright 2017. - 606, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Exclusive)
Pracuj z sensem! Pierwsze wydanie "Doktryny jakości" miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe. W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu. Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania. Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania "turkusowego TQM", którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie turkusowej organizacji to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Oto książka dla prawdziwych liderów. Niekoniecznie prezesów, dyrektorów czy kierowników zespołów. Bo lider to nie tylko ten, kto ma liderowanie wpisane w DNA swojego stanowiska. Lider to każdy, kto stara się doprowadzić innych do miejsca, do którego chce dotrzeć. Lider ma misję, wizję, cel na horyzoncie. Choć ludzie wokół niego mogą tego celu nie dostrzegać, misji nie akceptować, a wizji nie rozumieć, lider potrafi im wszystko wyjaśnić tak jasno i przejrzyście, tak skutecznie zarazić ich własnym entuzjazmem, że podwładni, koledzy - ba, nawet przełożeni! - pójdą za nim. Zrobią to po prostu dla niego. Albo dla niej. Zrobią to, bo uwierzą w lidera i w to, o czym on lub ona marzy. Oto książka powstała na bazie doświadczenia życiowego i zawodowego, szkoleniowego i coachingowego jej autorki, liderki, ekspertki w dziedzinie zarządzania i komunikacji, profesjonalnego Scrum Mastera. Ewa Błaszczak spędziła setki godzin, pomagając liderom wzrastać, budować skuteczne zespoły, uruchamiać kulturę Agile, kreować zmiany i nimi zarządzać. Mentorka liderów zdecydowała, że nadszedł czas, by podzielić się wiedzą także z Tobą. Celem podczas pracy nad tym poradnikiem było spisanie wszystkiego, co jej zdaniem sprawdza się w zarządzaniu w XXI wieku. Czasach, gdy liderowi z prawdziwego zdarzenia nie powinno chodzić tylko o zysk, lecz także o dobrostan ludzi, za których bierze odpowiedzialność. Oto książka, która pokazuje, jak zarządzać w czasach VUCA - erze chaosu, niepewności i ciągłych zmian. O autorze Ewa Błaszczak - liderka, ekspertka w dziedzinie zarządzania i komunikacji, specjalistka w zakresie innowacji klientocentrycznej, Professional Scrum Master i executive business mentor. Pełni funkcję superwizora coachingu w International Coaching Community, wykłada w ramach programu MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest praktykiem zarządzania - od 20 lat prowadzi własne zespoły i pomaga klientom w zarządzaniu. Rozwija przywództwo oraz wspiera organizacje w projektowaniu i przeprowadzaniu zmian transformacyjnych, w tym we wprowadzaniu kultury zaangażowania, innowacyjności i zwinności. Lista jej klientów obejmuje takie firmy jak Dior, Facebook, Gillette, IKEA, Microsoft, Nestlé, Orlen, Procter & Gamble, PKO Bank Polski, Polkomtel, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, PZU, SAP, Samsung, T-Mobile i wiele innych. Więcej o autorce: www.ewablaszczak.com oraz www.facebook.com/EvaBTV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Milenialsi przestają być najmłodszym pokoleniem na rynku pracy. Stopniowo awansują w firmowej hierarchii, zajmując coraz wyższe stanowiska. Są przedsiębiorczy i zdeterminowani, by pokazać, na co ich stać. Podobnie jak w przypadku pojawienia się pokolenia Y na rynku pracy, również w ich awansach autorzy dopatrują się szansy na pojawienie się nowej jakości w zarządzaniu. Połączenie ich ambicji, młodego wieku i życiowej postawy - innej niż w przypadku poprzednich szefów - może sprawić, że rola i pozycja menedżera mogą ulec zmianie. Zdaniem pracowników liderzy z pokolenia Y są pełni energii, dysponują świeżym spojrzeniem, mają otwarte umysły, są wyrozumiali i pomocni i skupiają się na budowaniu relacji. Jednak by uwolnić ten potencjał, milenialsi muszą poradzić sobie z ogromną presją - zarówno ze strony przełożonych, jak i swoich rówieśników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Ekonomiczna)
Czy myślisz, że twoja praca ma znaczenie? Jeśli uważasz, że nie, to prawdopodobnie masz rację - i należysz do coraz większego grona osób wykonujących zawody, które nie mają żadnego sensu. Antropolog David Graeber w swojej najnowszej książce zgłębia zjawisko gównowartych prac i zastanawia się, co to mówi nam o dzisiejszym systemie społeczno-gospodarczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Na 4 stronie okładki informacja: 3 część cyklu "Psychologia szefa. Cz. 1 - "Szef to zawód", cz. 2 - "Coaching narzędziowy".
Każdy szef spotyka się z trudnymi zachowaniami zespołu, którym kieruje. Podczas zebrań grupa podwładnych zaskakuje go swoimi reakcjami: milczy, rozrabia, narzeka, a czasem nawet atakuje przełożonego szefa. W takich sytuacjach lider formalny najczęściej przypisuje podwładnym złe intencje, wpadając w pułapkę negatywnych projekcji. Zaczyna wierzyć, że jego pracownicy są leniwi i niezaangażowani, że go lekceważą i podważają jego autorytet, a nawet że jest złym szefem, którego trzeba się pozbyć. Ulegając tym wyobrażeniom, szef zaczyna traktować swój zespół zgodnie z "odruchem dinozaura": uciekaj albo walcz. A to powoduje wiele komplikacji. Autorzy tej interesującej i pełnej anegdot książki podpowiadają, jak unikać takich zagrożeń, oraz przypominają, jakie są prawdziwe źródła trudnych dla szefa zachowań jego zespołu. Przedstawiają również konkretne narzędzia i techniki działania, których szef może użyć, aby wykorzystać potencjał zespołu oraz stawiać adekwatne wymagania w każdej fazie rozwoju grupy pracowników. To nie jest kolejna książka o zarządzaniu. Porusza ona mało znane zjawisko procesu grupowego i opisuje fazy rozwoju, którym nieuchronnie podlega każdy zespół ze swoim formalnym liderem. Fenomen małej grupy eksplorowany jest przez autorów tej książki już od ponad trzydziestu lat i ciągle jest obiektem ich wielkiej fascynacji. Proces grupowy. Fenomen małej grupy stanowi dopełnienie menedżerskiej trylogii Psychologia szefa, której poprzednie części noszą tytuły: Szef to zawód oraz Coaching narzędziowy. Ta publikacja zamyka ów cykl, pozwalając zrozumieć i wykorzystać mechanizmy procesu grupowego w budowaniu postawy odpowiedzialności u podwładnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Jak naprawdę wygląda zarządzanie bez zarządzania. Turkusowy model kierowania organizacją, o którym mowa w tytule tej książki, to taki, w którym nie ma hierarchii władzy, a miejsce wydawania poleceń zajmuje podejmowanie samodzielnych decyzji. Odbywa się to według następującej zasady: każdy może podjąć każdą decyzję, jeżeli weźmie za nią odpowiedzialność i nikt nie zgłosi stanowczego weta. Sam termin oraz reguły, zgodnie z którymi działa "turkusowa organizacja", zaproponował i opisał Frederic Laloux w słynnej książce "Pracować inaczej". Stała się ona kamieniem, który poruszył lawinę – przez świat biznesu przetacza się właśnie turkusowa rewolucja. Wszystko pięknie. Świetnie, że są organizacje, w których pracownikom daje się tak wiele swobody i zaufania. Z pewnością czują się oni dzięki temu bardziej spełnieni. Tylko co z samą firmą? Co z jej wynikami ekonomicznymi? Czy ten model sprawdza się także dla pracodawcy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Przedmowa Marka Piechockiego, prezesa polskiej prywatnej firmy zatrudniającej ponad 25 000 pracowników.
Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć. (prof. Andrzej Jacek Blikle, autor "Doktryny jakości")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pracować inaczej / Frederic Laloux ; [przełożył Marek Konieczniak]. - Warszawa : Studio Emka, copyright 2016. - 410, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
U dołu okładki: nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości.
Laloux w fascynujący sposób opisuje historię rozwoju organizacji z punktu widzenia rozwoju ludzkiej świadomości, Opiera się między innymi na teorii integralnej Kena Wilbera, który napisał słowo wstępne do książki. Laloux zbadał 12 firm, które działają na rynku przynajmniej 5 lat i zatrudniają przynajmniej 100 pracowników. Wszystkie firmy działają w oparciu o nowy poziom świadomości człowieka, która przekłada się na całkowicie odmienny sposób zarządzania organizacjami. Wyróżnione są trzy przełomowe aspekty: samo-zarządzanie, oparcie na pełni człowieka, szukanie ewolucyjnego celu organizacji, który zastępuje próby przewidywania i kontrolowania przyszłości. Laloux osadza intrygujące studia przypadków w przestrzeni teorii ewolucji człowieka i jego świadomości, od materii do ducha. W ciągu ostatnich 25 lat przeczytałem około setki książek poświęconych zarządzaniu. Tę umieściłbym w pierwszej piątce najważniejszych, obok dzieł takich autorów jak Deming, Drucker, Kohn i Kosewski, gdyż wskazuje na nadchodzenie nowego paradygmatu pracy zespołowej. Andrzej Blikle, członek Academia Europaea, prezes zarządu stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, honorowy prezes Centrum im. Adama Smitha
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie ludźmi jest nie lada wyzwaniem. Kierowanie zespołem programistów przypomina niekończący się tor przeszkód, które nie zawsze udaje się pokonać. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę na tym szczeblu, czy masz już długoletnie doświadczenie, a może po prostu zastanawiasz się, co przez cały dzień robi menedżer, ta książka przemówi do Ciebie. Pomoże Ci przetrwać i rozwijać się w zespole, który nierzadko jest pełen indywidualistów i ludzi goniących za bogactwem i władzą. Jeśli poszukujesz książki, która bez zbędnej dyplomacji i owijania w bawełnę pokazuje brutalne sedno prawdy o zarządzaniu ludźmi, to właśnie masz ją w ręku. W tym zbiorze zabawnych, na wpół fikcyjnych opowiastek, napisanych językiem pełnym humoru i ironii, kryją się poważne i cenne lekcje, których brakuje w większości klasycznych pozycji o zarządzaniu. Dzięki tej wiedzy dogadasz się z szefem, poradzisz sobie z leniwym pracownikiem czy doprowadzisz skomplikowany projekt do szczęśliwego końca. Czytając tę książkę, zrozumiesz trudne, zmienne i pełne emocji relacje z zespołem i poznasz najbardziej skuteczne metody zarządzania. W jaki sposób menedżer: radzi sobie z trudnymi charakterami w zespole, korzysta z przeczuć, intuicji i treści między słowami, dzieli, rządzi, słucha, mówi i... odmawia, radzi sobie w chwilach kryzysu, z klasą zmienia pracę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce: uwzględnia specyfikę branży IT.
Autorka precyzuje znaczenie rozwoju zasobów ludzkich i jego cel oraz szczegółowo omawia takie zagadnienia, jak określenie potrzeb i ustalenie celów biznesowych i rozwojowych, ocena rezulatów szkoleń czy przygotowanie i prowadzenie szkolenia. Praca zawiera przykłady kwestionariuszy, ankiet i całych szkoleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pierwotnej (rasa, wiek, płeć, narodowość), wtórnej (wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, religia) oraz organizacyjnej (stanowisko, hierarchia, poziom decyzyjności styl pracy i zarządzania). Tak rozumiana różnorodność staje się przedmiotem namysłu nauk społecznych, prawnych i ekonomicznych. W naukach o zarządzaniu chodzi przede wszystkim o wypracowanie nowego modelu zarządzania zasobami ludzkimi. Książka pod redakcją dr Sylwii Przytuły traktuje zagadnienie bardzo praktycznie. Poszczególni autorzy wychodzą od swoich badań dotyczących rożnych segmentów różnorodności i przechodzą do komentarzy i opinii dających się zastosować w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rynek pracy podlega zmianom, a analiza zagadnień związanych z kapitałem ludzkim nabiera coraz większego znaczenia. Z tego powodu wzrasta zainteresowanie analizą sprawiedliwego wynagradzania z perspektywy zarówno pracowników, jak i zarządzających organizacją. Złożoność tego problemu wymaga jednak przeprowadzenia analizy z kilku perspektyw: jakościowych cech wynagrodzenia za pracę, skuteczności systemu wynagrodzeń w organizacji oraz percepcji indywidualnego pracownika. Książka Sprawiedliwe wynagradzanie pracowników z perspektywy prawnej, społecznej i zarządczej to jedna z pierwszych tak interdyscyplinarnych publikacji omawiających sprawiedliwość wynagradzania w różnych aspektach: z perspektywy zarówno zarządzania kapitałem ludzkim, prawa, polityki społecznej, jak i dyskursu medialnego. Jej celem jest eksploracja teoretyczna i empiryczna istoty sprawiedliwości wynagradzania oraz sprawiedliwości opodatkowania z uwzględnieniem szerokiej perspektywy badawczej. Monografia zawiera także ocenę różnych aspektów sprawiedliwego wynagradzania na podstawie opinii pracowników znajdujących się na różnych szczeblach kariery. Dzięki tak szerokiemu podejściu do problemu badawczego publikacja może stać się pozycją obowiązkową zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa, zarządzania, polityki społecznej czy komunikacji wewnętrznej w firmach. W pracy poruszone zostały także aspekty związane z budowaniem sprawiedliwego systemu opodatkowania, w tym opodatkowania dochodów z wykonywanej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: program radykalnej szczerości.
Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w osiągnięciu wspaniałych rezultatów. Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz się menedżerem, mówienie staje się twoją pracą - i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do skutecznego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie agresywnym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej. W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w odpowiedni sposób pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki. Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swoimi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy: - OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE - SKUTECZNOŚĆ - ZROZUMIENIE ZNACZENIA Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych lub wyczerpanych pracowników, napisany zarówno dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podtytuł na okładce: siedem czynników zwiększających skuteczność zespołu.
Dlaczego jedne zespoły osiągają świetne wyniki, a inne borykają się z trudnościami? Czy można być gwiazdą o doskonałych indywidualnych osiągnięciach i jednocześnie wspaniałym graczem zespołowym? W książce "Skuteczne zespoły" autorzy przedstawiają siedem kluczowych czynników wpływających na wydajność zespołową oraz niezwykle jasne zalecenia pozwalające stworzyć naprawdę świetny zespół. Wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas pracy z zespołami ratownictwa medycznego, załogami promów kosmicznych czy drużynami sportowymi przenieśli na grunt organizacji. Czytelnicy znajdą tu praktyczne, oparte na dowodach naukowych i badaniach psychologicznych wskazówki, jak stać się skutecznym liderem zespołu oraz jego świetnym członkiem.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od hierarchii do turkusu : czyli jak zarządzać w XXI wieku / Marek Wzorek. - Gliwice : Onepress, copyright 2019. - 299, [5] stron : ilustracje ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Ta książka posłuży Ci do przeprowadzenia skutecznej zmiany w swojej organizacji, w swoim zespole, a może nawet w społeczności, w której żyjesz. Dowiesz się, jak do tej pory się organizowaliśmy, jak ewoluowały metody zarządzania wraz z jednym z ciekawszych jego rodzajów - zarządzaniem turkusowym. Poznasz konkretne organizacje i firmy, które już teraz wykorzystują zmiany zachodzące w świecie, żeby lepiej współpracować, szybciej kreować nowe usługi i produkty, skuteczniej się komunikować oraz tworzyć efektywniejsze i szczęśliwsze miejsca pracy. Nowe metody zarządzania możesz też łatwo wprowadzić w Twojej firmie, by obniżyć poziom swojego stresu, doświadczyć dobrostanu oraz pozytywnych efektów wprowadzenia zmian. Zarządzanie turkusowe jest coraz popularniejsze, a jednak niewiele osób z kadry zarządzającej faktycznie rozumie, na czym ono tak naprawdę polega i w jaki sposób je rozumnie wprowadzać, nie robiąc tego powierzchownie i nie pozostając na poziomie sloganów. Książka M. Wzorka świetnie się nadaje jako wprowadzenie do tego tematu, a jej przystępny styl powoduje, że czyta się ją naprawdę łatwo i przyjemnie. prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes w Praktyce)
Każda grupa osób przebywających ze sobą dłużej niż dwa do trzech dni jest poddawana automatycznie procesom rozwojowym, które zbiór indywidualności zmieniają w zespół. Jest to zjawisko naturalne, a rządzące nim mechanizmy powinien poznać każdy szef. Powinien je poznać, zrozumieć i nauczyć się tak je modyfikować, by umieć przekształcić swoich ludzi w dynamiczną drużynę, pracującą razem tak sprawnie jak piłkarze na boisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej