Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(40)
Forma i typ
Książki
(37)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poezja
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(30)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(6)
Filia 2
(3)
Filia 3
(3)
Filia 1
(2)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Sears Martha (1945- )
(2)
Sears William (1940- )
(2)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Baker Sidney M
(1)
Baranowska Barbara (ginekolog)
(1)
Berman Tali Field
(1)
Biddulph Steve
(1)
Bizub Marta
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Borgenicht Joe
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagog)
(1)
Buffum Jude
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Chee Kit
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Dubois Anouk
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Fabicka Patrycja
(1)
Filliozat Isabelle
(1)
Fuller Andrew (1957- )
(1)
Furmaniuk Lech
(1)
Gilligan Paul (1946- )
(1)
Green Christopher (1943- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Greinert Agnieszka
(1)
Helińska Ewa
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hogg Tracy (1960-2004)
(1)
Honoré Carl
(1)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(1)
Imai Hiyoko
(1)
Iwaniec Dorota
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kasprzak Maria
(1)
Kepple Paul
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Koźmińska Irena (1952- )
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kłos Joanna
(1)
Liesenfeld Monika Anna
(1)
Lythcott-Haims Julie
(1)
Madaras Lynda (1947- )
(1)
Majewska Olga
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maze Deborah
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Mitura Wojciech
(1)
Molicka Maria
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Mróz Aleksandra
(1)
Nelsen Jane
(1)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(1)
Ochab Janusz (1971- )
(1)
Olszewska Elżbieta (socjolog)
(1)
Panek Marta
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Perry Philippa (1957- )
(1)
Pluszka Adam (1976- )
(1)
Podgórska Joanna
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Rappaport Abby
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rogozińska Anna
(1)
Rosen Lynn
(1)
Rosiak Anna
(1)
Ryll Maria
(1)
Schmidt Peter (1944- )
(1)
Sears James M
(1)
Sears Robert
(1)
Sekerdej Maciek
(1)
Siara Olga
(1)
Skowrońska Dorota
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(1)
Stanish Paul
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Stern André (1971- )
(1)
Sylwestrzak-Wszelaki Agata
(1)
Szatmari Peter (1950- )
(1)
Szewczyk Matylda
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Wenta-Hudziak Monika
(1)
Wilde Kate
(1)
Wojciechowicz-Susfał Anna
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(9)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Dorośli
(8)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Niewidomi
(2)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedowidzący
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2185)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1793)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Miłość
(1508)
Magia
(1225)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1040)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(840)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(486)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Spisek
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(281)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(275)
Duchy
(273)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Potwory
(203)
Czarodzieje
(202)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(26)
Opracowanie
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Elementarze polskie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(22)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Rozwój osobisty
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
40 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; [przekład: Juliusz Okuniewski] ; czyta Aleksandra Mróz. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 płyta audio (CD) (13 godz. 48 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Książka dla Każdego)
Czas trwania: 13 godz. 48 min.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM.615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W dzisiejszym świecie, pełnym brutalności i dążenia do sukcesu, rodzice wychowujący chłopców stoją przed szczególnie trudnym zadaniem. Chcą lepiej zrozumieć, co jest motorem działania ich synów i jak pomóc im wyrosnąć na szczęśliwych, kochających i zdolnych zmierzyć się z życiem. Wychowanie chłopców na pewno im w tym pomoże. W tej książce Steve Biddulph na podstawie wyników najnowszych badań analizuje najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju chłopców od narodzin po dorosłość. Mówi o ciepłej, ale silnej ręce rodzica oraz o przewodnictwie, jakiego chłopiec potrzebuje. Do zadania, jakim jest wychowanie chłopców, autor wnosi humor, szczerość i praktyczną wiedzę wielu rodzin. Ta przełomowa książka już na zawsze zmieni na lepszy sposób, w jaki rodzice i nauczyciele postrzegają chłopców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Grzegorz Borkowski absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Doświadczenia zawodowe zdobywał w różnych organizacjach pozarządowych pracujących na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Zdobyte kwalifikacje wykorzystuje w pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 i Centrum Terapii Autyzmu Alpha w Lublinie. Autor publikacji związanych z problematyką wspomagania dzieci z zaburzeniami sprzężonymi m.in.: Praca z dzieckiem agresywnym, Edukacja i Dialog 03/2008 (196); Postawy Rodzicielskie Wobec Dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym, Edukacja i Dialog 11/2008 (202); Ku Dorosłości (program nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym na II etapie edukacyjnym), Rewalidacja 2 (30)/2011.
Spis treści: Wstęp. Rozdz. I. 1. Teoria SI w świetle dostępnej literatury. 1.1.1. Pojęcie i podstawowe założenia SI; 1.1.2. Definicja SI; 1.1.3. Charakterystyka podstawowych układów zmysłowych; 1.1.4. Stadialny model SI. 2. Zaburzenia procesów SI oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym. 1.2.1. Zaburzenia procesów sensorycznych i obserwowane trudności u dziecka z zespołem Aspergera; 1.2.2. Charakterystyka wieku przedszkolnego z punktu widzenia psychologii rozwojowej; 1.2.3. Podstawowe założenia diagnozy i funkcjonowania dziecka z autyzmem i z zespołem Aspergera. Rozdz. II. 2. Diagnoza i terapia zaburzeń procesów SI na przykłądzie indywidualnego przypadku. 2.1. Stan zdrowia dziecka i jego rozwój w pierwszych latach życia; 2.2. Charakterystyka środowiska rodzinnego oraz funkcjonowania w przedszkolu; 2.3. Ocena funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera; 2.4.Opis narzędzi wykorzystywanych w diagnozie procesów SI; 2.5. Prezentacja wyników badań; 2.6. Podsumowanie wyników badań; 2.7. Program terapii. Wskazania do podjęcia terapii oraz przykłady ćwiczeń usprawniacjących system sensoryczny. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Wyd. II uaktualnione. - Warszawa : Mamania, copyright 2022. - 270, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci. Autorki przybliżają ten fascynujący i złożony temat, pomagając wnieść do codzienności sporo elementów zabawy. Poczujesz radość rodzicielstwa wszystkimi zmysłami! To książka dla rodziców, którzy: – chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka, – próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia, – pragną zapobiec przyszłym problemom z funkcjonowaniem dziecka, Zaburzenia integracji sensorycznej u dziecka są zmartwieniem wielu rodziców. Mózg niemowlęcia nie zawsze jest w stanie prawidłowo przetworzyć docierające do niego bodźce, co może stać się przyczyną trudności w codziennym funkcjonowaniu, zarówno na etapie wczesnego dzieciństwa, jak i później. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawna i rymowana książka wypełniona pięknymi ilustracjami dostosowanymi do najmłodszego odbiorcy. Każda strona zawiera tematyczne wierszyki, które stanowią formę ćwiczeń opartych na zmyśle dotyku. Prosta i rytmiczna rymowanka urozmaicona delikatnym masażem dziecka pomoże pogłębić więź rodzica z maluchem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Montessori Toddler" 2019.
Mam nadzieję, że dzięki tej inspirującej, praktycznej i pięknej książce nauki mojej prababci trafią do domów na całym świecie Carolina Montessori Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym: - Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem, - Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem, - Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat, - Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie, - Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy). O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: O dzieciach w wieku 1-5 lat (ale nie tylko).
Jeśli nie wiesz, co zrobić, gdy: twoje dziecko dostaje ataku furii w hipermarkecie, ignoruje wszelkie zakazy i wdaje się w bójki, ciągle gdzieś ucieka, nie chce opuścić placu zabaw, odmawia jedzenia lub się nim bawi, ma trudności z zasypianiem lub miewa nocne koszmary... ten poradnik został napisany właśnie dla Ciebie! Gdy bezradnie zadajemy sobie pytanie, czy takie postawy to przejaw buntu i arogancji dziecka, Isabelle Filliozat podpowiada: a może przyczyna leży zupełnie gdzie indziej? Ta znakomita francuska psychoterapeutka dowodzi, że to, co bierzemy za marudzenie i bezpodstawną agresję, tak naprawdę wynika najczęściej z danego etapu rozwoju mózgu i psychiki dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci rodzą się bystre, odważne i dociekliwe. Płomień pierwotnego geniuszu często jednak szybko przygasa i istnieje ryzyko, że zgaśnie na zawsze. Jeśli tak się dzieje, dzieci wycofują się z aktywności, zaczynają bać się eksperymentowania i popełniania błędów i nie są w stanie w pełni wykorzystać drzemiących w nich możliwości. Ta książka pomoże Ci przezwyciężyć te trudności. Rodzice mają moc, która pozwala na nowo rozniecić inspirujący ogień. Dysponują oni najlepszym narzędziem do odblokowania dziecięcego geniuszu – to świat dookoła. Umysł dziecka może się fantastycznie rozwinąć dzięki odkrywaniu, tworzeniu i zabawie. Spędzany razem czas, podziw i zachwyt rozpalą i utrzymają dziecięcą iskrę przez całe jego życie. „Psychologia geniuszu” powstała po to, aby pomóc Wam stać się rodzicami, jakimi zawsze chcieliście być: wspierającymi rozwój dziecka, aby mogło ono wykształcić własną formę twórczej wyobraźni. „Jest jednak faktem, że nasze dzieci należą do najbystrzejszego pokolenia ludzi, jakie kiedykolwiek istniało. Ta najnowsza wersja człowieka jest o 40 procent bardziej inteligentna niż przeciętna młoda osoba w 1950 roku. W zeszłym stuleciu średnia wartość ilorazu inteligencji wzrastała co 10 lat o 3 procent. Tendencja ta utrzymuje się, a być może nawet przybiera na sile.”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Tytuł oryginału: "The pocket guide to understanding ADHD : practical tips for parents" 2004.
Na okł.: Kontynuacja bestsellera "Poskramianie małego dziecka".
W dzisiejszych czasach większość specjalistów przyjmuje zaburzenie z deficytem uwagi i nadaktywnością (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – ADHD) jako ważny element dzieciństwa. Wszędzie dookoła nas ADHD powoduje, że inteligentne dzieci nie dają sobie rady w szkole i mimo właściwego wychowywania sprawiają kłopoty w domu. Przy dzisiejszej świadomości tego stanu specjaliści i rodzice potrzebują praktycznych najświeższych informacji, jak można pomóc tym dzieciom, a celem niniejszej publikacji jest odpowiedzenie na tę potrzebę. Wciąż trwa dyskusja na temat najlepszych sposóbów diagnozowania ADHD, relatywnego znaczenia różnych rodzajów terapii oraz przypuszczalnych, ale jeszcze nieudowodnionych długoterminowych korzyści wypływających ze stosowania leków stymulujących. Te i inne nierozwiązane dotychczas kwestie nie są specjalnie istotne, jeśli wszyscy dążymy do osiągnięcia tego samego celu, jakim jest pomaganie tym dzieciom we wkraczaniu w dorosłość z możliwie najlepszym wykształceniem, wysokim poziomem pewności siebie, przydatnymi umiejętnościami życiowymi oraz nieuszkodzonymi relacjami rodzinnymi. Jeżeli wszyscy razem będziemy pracować dla tego celu, następna dekada będzie dużo łatwiejsza zarówno dla tych dzieci, jak i ich zestresowanych rodziców. Zrozumieć ADHD to książka napisana przystępnym językiem, pełna sprawdzonych, praktycznych propozycji, odpowiednich do zastosowania zarówno w domu, jak i w klasie szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed rodzicami stoi ważne zadanie: dowiedzieć się, kim jest ich dziecko, jakie ma umiejętności, upodobania, cele i kierunki i umożliwić im realizowanie ich potencjału. Rodzice chcą również, aby ich dzieci były niezależne, ale też – żeby nie podejmowały złych decyzji. Nie chcą wywierać nacisku, ale chcą jednocześnie, żeby dziecko było chętne do działania. Nie chcą krzyczeć, ale chcą być wysłuchani. Dobre rodzicielstwo to nieustanne balansowanie między tym, czego potrzebuje dziecko, a tym, czego chce rodzic. Psycholog i autor książek, dr Ross Greene, proponuje stworzony przez siebie model rozwiązywania problemów przez współpracę, co pozwala na całkowitą rezygnację z nieskutecznych tradycyjnych metod, takich jak kary, nagrody, groźby i przekupstwa. W zamian rodzic dostaje narzędzia, które pozwalają dzieciom czuć się wysłuchanymi i ważnymi. „Ross Greene przekazuje rodzicom wytyczne, które są jasne, wykonalne i z pewnością wzmocnią zarówno rodziców, jak i dzieci.” Adele Faber, współautorka „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”. [www.abcksiegarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące miasta: cechy charakterystyczne, ważne miejsca, jeżdżące w mieście pojazdy, zasady przechodzenia przez jezdnię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tracy Hogg uzyskała w Anglii dyplom pielęgniarki i położnej. Opiekując się noworodkami, których wiele przyszło na świat dzięki jej pomocy, doszła do wniosku, że mogłaby się nauczyć ich niewerbalnego języka i wprowadzac mamy, debiutujące w nowej roli, w świat niemowląt... [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat /Ilg Frances L..Przełożył Mirosław Przylipiak - Wydanie siódme w języku polskim - Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006. - 359 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Wychowanie dzieci ; 6)
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju? W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju? Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe? Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą? Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. Wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspaniała rymowanka połączona z ćwiczeniami sensorycznymi, dzięki którym maluch oswoi własne ciało. Podczas zabawy z wierszykami dziecko dodatkowo rozwinie słownictwo, pamięć słuchową, koordynację ruchową, sprawność palców, poprawi koncentrację. Propozycje zabaw, mających za zadanie stymulować rozwój sensoryczny, będą dodatkowym wsparciem dla rodzica w pracy z dzieckiem. Warto pamiętać, że ruch rozwija mózg! [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. O (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Dziecko w rodzinie - pierwsza część tetralogii Jak kochać dziecko (wyd. I 1918), to jedno z najważniejszych dzieł w spuściźnie pedagogicznej J. Korczaka. Powstało w czasie I wojny światowej, a dotyczy najprostszych i najbardziej uniwersalnych wymiarów ludzkiego życia. Korczak pisze tu o rodzeniu dzieci, pielęgnowaniu dzieci, wychowaniu dzieci i o mądrej miłości do dzieci. Uczy takiego patrzenia na dziecko, by dostrzec i zrozumieć jego potrzeby. Karmienie piersią, kłopoty z ząbkowaniem, choroby dziecięce, rozwój fizyczny dziecka - to tylko niektóre problemy, którymi się zajmuje. Książka wyjątkowa, napisana prostym, obrazowym językiem, z mnóstwem odniesień do praktyki lekarskiej Korczaka. Obowiązkowa lektura dla młodych mam, ojców, opiekunów i dla wszystkich, którym dobro dziecka nie jest obojętne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci, napisany przez animatorki akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. Jak wszczepić dziecku poczucie własnej wartości i empatię? Mądre, fachowe rady wychowawcze i konkretne wskazówki, dotyczące wspólnego czytania: „najskuteczniejszego i najtańszego sposobu budowania zasobów wewnętrznych dziecka”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej