Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(8)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Autor
Kranowitz Carol Stock
(2)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Biel Lindsey
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagog)
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Majcher Karolina
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Szulc Joanna (dziennikarka)
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Waliś Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2183)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1793)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Miłość
(1507)
Magia
(1224)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1039)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(945)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(845)
Dziewczęta
(836)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(710)
Historia
(681)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(571)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(486)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(430)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Samotność
(391)
Zakochanie
(391)
Spisek
(390)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(280)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(275)
Duchy
(272)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(245)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(230)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(210)
Zjawiska paranormalne
(208)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Grupy rówieśnicze
(202)
Potwory
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Czarodzieje
(200)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Problemy sensoryczne nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć. Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki. Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi . Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology Ta książka to bezcenny skarb dla osób zajmujących się leczeniem zaburzeń integracji sensorycznej i lektura obowiązkowa dla wszystkich opiekujących się dziećmi . Dr n. med. Brock L. Eide, dr n. med. Fernette F. Eide, autorzy książek The Misbehaved Child i The Dyslexic Advantage
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grzegorz Borkowski absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Doświadczenia zawodowe zdobywał w różnych organizacjach pozarządowych pracujących na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Zdobyte kwalifikacje wykorzystuje w pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 i Centrum Terapii Autyzmu Alpha w Lublinie. Autor publikacji związanych z problematyką wspomagania dzieci z zaburzeniami sprzężonymi m.in.: Praca z dzieckiem agresywnym, Edukacja i Dialog 03/2008 (196); Postawy Rodzicielskie Wobec Dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym, Edukacja i Dialog 11/2008 (202); Ku Dorosłości (program nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym na II etapie edukacyjnym), Rewalidacja 2 (30)/2011.
Spis treści: Wstęp. Rozdz. I. 1. Teoria SI w świetle dostępnej literatury. 1.1.1. Pojęcie i podstawowe założenia SI; 1.1.2. Definicja SI; 1.1.3. Charakterystyka podstawowych układów zmysłowych; 1.1.4. Stadialny model SI. 2. Zaburzenia procesów SI oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym. 1.2.1. Zaburzenia procesów sensorycznych i obserwowane trudności u dziecka z zespołem Aspergera; 1.2.2. Charakterystyka wieku przedszkolnego z punktu widzenia psychologii rozwojowej; 1.2.3. Podstawowe założenia diagnozy i funkcjonowania dziecka z autyzmem i z zespołem Aspergera. Rozdz. II. 2. Diagnoza i terapia zaburzeń procesów SI na przykłądzie indywidualnego przypadku. 2.1. Stan zdrowia dziecka i jego rozwój w pierwszych latach życia; 2.2. Charakterystyka środowiska rodzinnego oraz funkcjonowania w przedszkolu; 2.3. Ocena funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera; 2.4.Opis narzędzi wykorzystywanych w diagnozie procesów SI; 2.5. Prezentacja wyników badań; 2.6. Podsumowanie wyników badań; 2.7. Program terapii. Wskazania do podjęcia terapii oraz przykłady ćwiczeń usprawniacjących system sensoryczny. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Wyd. II uaktualnione. - Warszawa : Mamania, copyright 2022. - 270, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Pierwsza książka o integracji sensorycznej skierowana do rodziców malutkich dzieci. Autorki przybliżają ten fascynujący i złożony temat, pomagając wnieść do codzienności sporo elementów zabawy. Poczujesz radość rodzicielstwa wszystkimi zmysłami! To książka dla rodziców, którzy: – chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka, – próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia, – pragną zapobiec przyszłym problemom z funkcjonowaniem dziecka, Zaburzenia integracji sensorycznej u dziecka są zmartwieniem wielu rodziców. Mózg niemowlęcia nie zawsze jest w stanie prawidłowo przetworzyć docierające do niego bodźce, co może stać się przyczyną trudności w codziennym funkcjonowaniu, zarówno na etapie wczesnego dzieciństwa, jak i później. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej.)
Tytuł oryginału: "The out-of-sync child : recognizing and coping with sensory processing" 2005.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda czytania psu jest skutecznym i przyjemnym sposobem na poprawę umiejętności czytania u dzieci. Zawarte w publikacji wskazówki i ćwiczenia mogą być wykorzystywane na początkowym etapie kształtującym umiejętność czytania, ale przede wszystkim w procesie jej usprawniania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii - zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej