Pedagogika specjalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(15)
Autor
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Smith Deborah Deutsch (1947- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Hołówka Tomasz
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pańczyk Jan (1937-2007)
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zakrzewski Andrzej Piotr
(1)
Zawiślak Aleksandra (1957-2012)
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Logopedzi
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2185)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1793)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Pedagogika specjalna
(-)
Miłość
(1508)
Magia
(1225)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1040)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(840)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(486)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Spisek
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(281)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(275)
Duchy
(273)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Potwory
(203)
Czarodzieje
(202)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Człowiek w spektrum autyzmu : podręcznik pedagogiki empatycznej / Joanna Ławicka. - [Warszawa] : Fundacja Edukacji Nowoczesnej ; [Jelenia Góra] : Moderna, 2022. - 1 płyta CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie )
Miejsca wydania na podstawie strony internetowej wydawców.
Jeżeli poszukujesz odpowiedzi na pytanie jak wspierać osoby w spektrum autyzmu, niezależnie od ich możliwości intelektualnych, komunikacyjnych i społecznych. Jeżeli chcesz poczuć czym jest empatia dwukierunkowa, uwzględniająca wszystkie warianty neurotypów. Jeżeli chcesz znaleźć narzędzia skutecznej komunikacji, budowania relacji i unikania przemocy... Tak, to jest książka dla Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM.159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Studium socjopedagogiczne narracji osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębszym Inspiracją do napisania tej książki była przede wszystkim chęć poznania i zrozumienia dorosłości osób o niepełnej sprawności intelektualnej, która jest lub nie jest uznana przez rodzinę, specjalistów, pracowników instytucji i innych grup środowiska społecznego. Chciałam zobaczyć, jak osoby te rozumieją, definiują, doświadczają uznania/deficytu uznania własnej dorosłości. Zrozumieć świat dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną to poznać ich osobowość, marzenia, zainteresowania oraz problemy dnia codziennego, będące konsekwencją niepełnosprawności, ale przede wszystkim postaw społecznych konstruowanych w wyniku braku akceptacji dla tego, co „inne”. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną stało się podmiotem moich zainteresowań, a bohaterami niniejszego opracowania są osoby z orzeczoną niepełnosprawnością intelektualną, które w swoich biografiach doświadczają uznania swojej dorosłości, ale także deficytu uznania, wskutek którego cierpią, czują się osamotnione, a izolując się, pozostają w kręgu grupy defaworyzowanej społecznie. Przez podjęte badania starałam się odczytać, zrozumieć i zinterpretować swoisty „tekst społeczny” konstruowany przez dorosłe osoby z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną, realizowany w toku różnych interakcji. Aby zrozumieć istotę tych zachowań, usiłowałam poznać „prawdziwe” znaczenia nadawane przez dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną własnemu doświadczeniu. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza, zatytułowana „Między niepełnosprawnością a normalnością”. (...) Druga część książki, empiryczna, zatytułowana „Jednostkowe i społeczne doświadczanie nie(uznanej) dorosłości w różnych polach społecznego egzystowania”, zawiera retrospekcję doświadczeń biograficznych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną. (...) Prezentowana książka jest przede wszystkim dyskursem naukowym i poznawczo odkrywa nie w pełni jeszcze rozpoznany obszar kategorii uznania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Ze względu na empirię zgromadzoną w postaci narracji biograficznej jest także znakomitym obszarem do wykorzystania przez rodziców i praktyków. Publikacja jest próbą eksploracji zmian, które dokonały się w zakresie nadawania znaczeń dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy ich subiektywnego doświadczenia. Zarysowany w wyniku przeprowadzonych badań obraz społecznego świata dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną wchodzi w dialog z różnymi koncepcjami pedagogiki specjalnej, wskazując ich niedociągnięcia i niejednoznaczność interpretacyjną oraz kierunki zmian. Tak więc książkę kieruję przede wszystkim do rodziców i praktyków, aby wsłuchali się w głos rozmówców, próbując zrozumieć fenomen niepełnosprawności ich dzieci czy podopiecznych. Poleciłabym ją także osobom, grupom, środowiskom, które chciałyby nie tylko zgłębić wiedzę na temat uznania dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, ale i zobaczyć w takiej osobie człowieka, któremu bezwarunkowo przypisane są godność, tożsamość, autonomia i podmiotowość. Mam nadzieję, że książka pobudzi do refleksji i zainspiruje do rozważań wszystkie środowiska, które teoretycznie i praktycznie uwikłane są w fenomen niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka Integracja sensoryczna w autyzmie ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawiera propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii. W aneksach umieszczono spis akcesoriów przydatnych podczas terapii - zabawek, pomocy i przedmiotów codziennego użytku. Czytelnik znajdzie tu także wykaz ogólnie dostępnych kwestionariuszy i skali do wczesnego wykrywania autyzmu. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne:: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością; metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością; psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych; organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP.)
Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Autorzy przedstawiają i porównują historyczne i aktualne koncepcje dydaktyczne ukierunkowane na nauczanie i wspieranie uczniów przejawiających trudności w uczeniu się. Formułują zasady dydaktyczne, a ich wdrażanie zostało zilustrowane przykładami z lekcji toczących się w szkole specjalnej dla dzieci z trudnościami w uczeniu się oraz w oddziałach integracyjnych. Na zakończenie opisują możliwości wsparcia na płaszczyźnie organizacyjnej i pedagogiczno-konceptualnej. Podręcznik zawiera m.in.: charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się; próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu; historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej; bjaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta, jako podręcznik akademicki, przeznaczona jest dla studentów psychologii, pedagogiki, psychopedagogiki i socjologii. Ponieważ zawiera informacje dotąd niedostępne w literaturze polskiej (np. powstanie psychopatologii dziecka), zainteresuje także osoby czynnie pracujące w wymienionych zawodach, jak również wszystkich, którzy na co dzień pracują lub spotykają się z osobami niepełnosprawnymi. Zawarte w niej informacje mogą także wzbogacić wiedzę i ożywić wyobraźnię osób niepełnosprawnych, w szczególności tych, które w sposób twórczy wadzą się same ze sobą i poszukują sposobu na własne życie. Autorzy poszczególnych rozdziałów reprezentują różne dyscypliny naukowe, dzięki czemu opracowanie nasze ma charakter interdyscyplinarny. Dorota Szarkowicz jest przedstawicielką pedagogiki, Stanisław Kowalik jest psychologiem i socjologiem, zaś Włodzislaw Zeidler – psychologiem. Z Przedmowy Prof. W. Zeidlera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej