Borkowski Grzegorz (pedagog)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1671)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Borkowski Grzegorz (pedagog)
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(641)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(493)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William
(462)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Konopnicka Maria
(373)
Twain Mark
(362)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(343)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(297)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(235)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kraszewski Józef Ignacy
(213)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Goethe Johann Wolfgang von
(207)
Howard Robert E
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Andersen Hans Christian
(189)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Mickiewicz Adam
(187)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(187)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Fabianowska Małgorzata
(183)
Kneifel Hans
(183)
Roberts Nora (1950- )
(183)
Zarawska Patrycja (1970- )
(181)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(176)
Калинина Дарья
(175)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Drewnowski Jacek (1974- )
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Александрова Наталья
(163)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Колычев Владимир
(158)
Słowacki Juliusz
(156)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(154)
Головачёв Василий
(154)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(153)
Collins Wilkie
(151)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(150)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(145)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Webb Holly
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Scott Walter
(143)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(141)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Autyzm
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Grzegorz Borkowski absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Doświadczenia zawodowe zdobywał w różnych organizacjach pozarządowych pracujących na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Zdobyte kwalifikacje wykorzystuje w pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 i Centrum Terapii Autyzmu Alpha w Lublinie. Autor publikacji związanych z problematyką wspomagania dzieci z zaburzeniami sprzężonymi m.in.: Praca z dzieckiem agresywnym, Edukacja i Dialog 03/2008 (196); Postawy Rodzicielskie Wobec Dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym, Edukacja i Dialog 11/2008 (202); Ku Dorosłości (program nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym na II etapie edukacyjnym), Rewalidacja 2 (30)/2011.
Spis treści: Wstęp. Rozdz. I. 1. Teoria SI w świetle dostępnej literatury. 1.1.1. Pojęcie i podstawowe założenia SI; 1.1.2. Definicja SI; 1.1.3. Charakterystyka podstawowych układów zmysłowych; 1.1.4. Stadialny model SI. 2. Zaburzenia procesów SI oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym. 1.2.1. Zaburzenia procesów sensorycznych i obserwowane trudności u dziecka z zespołem Aspergera; 1.2.2. Charakterystyka wieku przedszkolnego z punktu widzenia psychologii rozwojowej; 1.2.3. Podstawowe założenia diagnozy i funkcjonowania dziecka z autyzmem i z zespołem Aspergera. Rozdz. II. 2. Diagnoza i terapia zaburzeń procesów SI na przykłądzie indywidualnego przypadku. 2.1. Stan zdrowia dziecka i jego rozwój w pierwszych latach życia; 2.2. Charakterystyka środowiska rodzinnego oraz funkcjonowania w przedszkolu; 2.3. Ocena funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera; 2.4.Opis narzędzi wykorzystywanych w diagnozie procesów SI; 2.5. Prezentacja wyników badań; 2.6. Podsumowanie wyników badań; 2.7. Program terapii. Wskazania do podjęcia terapii oraz przykłady ćwiczeń usprawniacjących system sensoryczny. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej