Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(34)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Proza
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(3)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(18)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(14)
Filia 2
(3)
Filia 1
(1)
Autor
Rosłan Katarzyna
(6)
Deutsch Stacia
(4)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Kulesza Radosław
(2)
Langa Sebastian
(2)
Leśniakiewicz Dawid
(2)
Pełka Piotr
(2)
Saujani Reshma (1975- )
(2)
Turowski Piotr
(2)
Alls Jason
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Benedetti Ryan
(1)
Beręsewicz Paweł (1970- )
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Bosagh Zadeh Reza
(1)
Briggs Jason R
(1)
Broma Paulina
(1)
Celej-Kobalczyk Joanna
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cranley Ronan
(1)
Czechowski Adrian
(1)
Deutsch Stacia. Dziewczyny kodują
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Drożdż Paweł
(1)
Dżdża Joanna
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Gaddis Tony
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Górczyński Robert
(1)
Hikiert Anna
(1)
Houser Sophie
(1)
Hutt Sarah
(1)
Igoe Tom
(1)
Jackson Cody
(1)
Jakóbik Ireneusz
(1)
Jurić Saša
(1)
Kelly James Floyd
(1)
Kopec David
(1)
Kortas Michał
(1)
Kowolik Jacek
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kurasiński Artur
(1)
Lutz Mark
(1)
Maliński Piotr (1946- )
(1)
Marsh Ryan
(1)
Marston Mick
(1)
Mazurek Jan (tłumacz)
(1)
McBrien Thomas
(1)
Meryk Radosław
(1)
Miles Rob S
(1)
Niemira Karolina
(1)
Nixon Robin (1961- )
(1)
Polewiak Patryk
(1)
Pętlicki Marek
(1)
Ramsundar Bharath (informatyka)
(1)
Sagalara Leszek
(1)
Scott Marc
(1)
Shephard David (ilustrator)
(1)
Sikorski Witold (informatyk)
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Tashjian Jake (1994- )
(1)
Tashjian Janet (1956- )
(1)
Trojan Anna
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Wiejak Urszula
(1)
Wojciechowski Adrian
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Wróblewski Piotr (informatyka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
9-13 lat
(12)
Dzieci
(8)
Informatycy
(7)
Młodzież
(7)
Programiści
(6)
14-17 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Dorośli
(2)
Architekci
(1)
Dziewczęta
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(6)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2185)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1793)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Programowanie (informatyka)
(-)
Miłość
(1508)
Magia
(1225)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1040)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(840)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(486)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Spisek
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(281)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(275)
Duchy
(273)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Potwory
(203)
Czarodzieje
(202)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Temat: czas
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Poradnik
(8)
Powieść
(6)
Opracowanie
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Fantastyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komiks
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(25)
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czysty kod w C# : techniki refaktoryzacji i najlepsze praktyki / Jason Alls, przekład: Radosław Meryk. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 436, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej numer ISBN oryginału: 9781838982973
Na okładce logo wydawcy oryginalnego: Packt.
Język C# cechują dojrzałość, prostota i nowoczesność. Służy on do wielu celów: do tworzenia aplikacji sieciowych, aplikacji działających w chmurze, oprogramowania dla urządzeń mobilnych i internetu rzeczy. Choć pozwala na pisanie kodu bezpiecznego, przejrzystego, wydajnego i prostego w konserwacji, zdarzają się przypadki, gdy jest on tak fatalnej jakości, że uzyskanie właściwej skalowalności i wydajności oprogramowania staje się niemożliwe. W takim wypadku trzeba zidentyfikować i rozwiązać problemy występujące w kodzie. Nie jest to łatwe zadanie. Dzięki tej książce zrozumiesz znaczenie standardów kodowania, zasad i metodologii. Dowiesz się, czemu służą przeglądy kodu oraz jak przyczyniają się do jego poprawiania oraz zapewnienia zgodności z uznanymi standardami. Opisano tu także testy jednostkowe, zagadnienia związane z techniką TDD oraz rozwiązywaniem zadań przekrojowych. Zaprezentowano dobre praktyki programowania obiektów, struktur danych, obsługiwania wyjątków oraz innych aspektów pisania programów w języku C#. Poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładami działającego kodu C# oraz wyczerpującymi wyjaśnieniami w postaci procedur krok po kroku. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aplikacja / Paweł Beręsewicz. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, copyright 2021. - 253, [3] strony ; 20 cm.
Zaprogramowane. Niech działa. Nie ruszać. Nikomu nie wolno mieszać w aplikacji... Główny Programista zasiadł do klawiatury. "Niech będzie coś" - wystukał i nastąpił Wielki Enter. I powstała Aplikacja. Hulała niczym superszybki światłowód, aż nagle zawył alarm. Ktoś włamał się do serwera? Franek żyje jak typowy szesnastolatek: dom, szkoła, dom, zniknięcie... Ej, zniknięcie?! Hotelowy pokój, twarze na ekranie? Zupełnie jakby znalazł się w grze prowadzonej przez niewidzialnych graczy... Tymczasem do Ziemi zbliża się asteroida 2020 QG Elephant. W sieci krąży legenda o Embo i Ombo, wojownikach, którzy wspólnie mogą uratować świat przed Słoniem. Przepowiednie czy teorie spiskowe? Fake newsy czy ukryta prawda? Kim jest Pierwszy i kto jest jego drugą połówką? I co to wszystko ma wspólnego z Frankiem...?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
AVR & ARM7 : programowanie mikrokontrolerów dla każdego / Paweł Borkowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2010. - 528 stron : ilustracje ; 24 cm. + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okł. i s. tyt.: Poznaj sposoby programowania mikrokontrolerów - nigdy nie wiadomo, kiedy życie zmusi cię do skonstruowania robota. Jak efektywnie nauczyć się programowania mikrokontrolerów? [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej nazwy tłumaczy: Maciej Baranowski i Witold Sikorski. Właściwy tłumacz ustalony na podstawie informacji od wydawcy.
Python to potężny, wyrazisty język programowania, którego łatwo się nauczyć i przyjemnie używać! Niestety, książki do nauki tego języka są często nudne, mdłe i bezbarwne, a ich lektura nie daje nikomu radości. Książka stanowi atrakcyjne wprowadzenie do świata programowania, napisane z myślą o Tobie (i Twoich rodzicach). Przeznaczona jest dla dzieci od lat 10 (i ich rodziców). Autor z anielską cierpliwością omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swoim rodzaju (często zabawnych) programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości. Celem zawartych na końcu rozdziałów zadań jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki będziesz mieć na koncie dwie napisane gry: klon znanego wszystkim Ponga oraz "Pan Patyczak pędzi do wyjścia" – zręcznościową grę platformową ze skokami, animacjami i nie tylko. W trakcie tej przygody z programowaniem, dowiesz się jak: używać podstawowych struktur danych, takich jak listy, krotki i mapy; organizować kod do wielokrotnego użytku za pomocą funkcji i modułów; używać struktur kontrolnych takich jak pętle i instrukcje warunkowe; rysować kształty i wzory za pomocą modułu turtle; tworzyć gry, animacje i inne graficzne cuda za pomocą modułu tkinter. Dlaczego cała przyjemność ma być zarezerwowana tylko dla poważnych dorosłych? Python dla dzieci to Twój bilet do niesamowitego świata programowanie komputerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny Kodują / Stacia Deutsch)
Tytuł oryginału: The friendship code, tytuł oryginału cyklu: Girls who code.
"Dziewczyny kodują" - wyjątkowy projekt, łączący non-fiction z fabułą, naukę programowania z dobrą zabawą, tekst z zabawnymi rysunkami i - komputery z dziewczynami. To opowieść o dziewczynkach, które połączył wspólny projekt - stworzenia aplikacji, dzięki czemu zostają najlepszymi przyjaciółkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kod przyjaźni / Stacia Deutsch ; [przełożyła Katarzyna Rosłan]. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal : we współpracy z Biblioteka Akustyczna, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (3 godz. 8 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Dziewczyny Kodują / Stacia Deutsch)
Tytuł oryginału: "The friendship code" 2017.
Stanowi część 1 cyklu "Dziewczyny Kodują". Część 2. pt.: Przyjaciółki rządzą.
"Dziewczyny kodują" - wyjątkowy projekt, łączący non-fiction z fabułą, naukę programowania z dobrą zabawą, tekst z zabawnymi rysunkami i - komputery z dziewczynami. To opowieść o dziewczynkach, które połączył wspólny projekt - stworzenia aplikacji, dzięki czemu zostają najlepszymi przyjaciółkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM.III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny Kodują / Stacia Deutsch ; 2)
Tytuł oryginału cyklu: Girls who code. Na grzbiecie wyłącznie tytuł cyklu.
To jest najlepszy czas dla Sophii i jej klubu! Oczywiście pracują nad nowymi projektami kodowania, ale przy okazji nie brak im czasu na plotki, ciasteczka i totalnie szalone pomysły. Właśnie planują udział w swoim pierwszym hakatonie - maratonie projektowania, czyli całym dniu spędzonym w gronie koderów wyłącznie na kodowaniu. Zatem: chyba już czas wykonać następny krok w tej grze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Dziewczyny kodują / Stacia Deutsch ; 2)
Nagranie na podstawie edycji książkowej: wydanie I, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2018.
Kolejna książka z serii "Dziewczyny kodują"! Idealna dla fanów szalonych przygód, dobrej zabawy, gier logicznych i programowania - nowa książka bestsellerowej autorki Stacii Deutsch, napisana we współpracy z organizacją Girls Who Code! To jest najlepszy czas dla Sophii i jej klubu! Oczywiście pracują nad nowymi projektami kodowania, ale przy okazji nie brak im czasu na plotki, ciasteczka i totalnie szalone pomysły. Właśnie planują udział w swoim pierwszym hakatonie - maratonie projektowania, czyli całym dniu spędzonym w gronie koderów wyłącznie na kodowaniu. Zatem: chyba już czas wykonać następny krok w tej grze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM.III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programuj z .NET : praktyka ponad teorią / Paweł Dróżdż. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright © 2020. - 279 stron : ilustracje ; 24 cm.
.NET stanowi jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia i uruchamiania rozmaitych aplikacji, które można pisać w jednym z wielu wspieranych przez nią języków. Framework ten przez lata dojrzał i wzbogacił o wiele przydatnych możliwości, które z powodzeniem spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających programistów. .NET znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie trzeba szybko i sprawnie dostarczyć działające rozwiązanie, niezależnie od tego, czy ma być ono aplikacją desktopową, czy internetową, utrzymywaną we własnej infrastrukturze lub w chmurze obliczeniowej. Jeśli chcesz szybko poznać platformę .NET i dowiedzieć się, jak może Ci pomóc realizować różnego rodzaju projekty, sięgnij po książkę Programuj z .NET. Praktyka ponad teorią. Zgodnie z jej podtytułem autor przechodzi od razu do sedna, nie tracąc czasu na zbędne wstępy. Już od pierwszych stron przedstawia praktyczne sposoby zastosowania platformy .NET do rozwiązywania problemów napotykanych w codziennej pracy programistów. Dzięki tej książce sprawnie zdobędziesz wiedzę pozwalającą wkroczyć w świat profesjonalnego tworzenia aplikacji, które spełnią oczekiwania klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Niezwykła biografia Ady Lovelace. Pierwszy program komputerowy napisała kobieta!.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę? „Algorytm Ady” to inspirująca historia nieprzeciętnie inteligentnej i ambitnej kobiety, która musi się zmierzyć ze światem nauki zdominowanym przez mężczyzn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python dla zupełnie początkujących / Tony Gaddis ; tłumaczenie Robert Górczyński. - Wydanie 4. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 736 stron : ilustracje, tabele ; 25 cm.
(Owoce Programowania)
Python jest wszechstronnym językiem programowania o imponującej elastyczności i wydajności. Można dzięki niemu rozwiązywać przeróżne problemy programistyczne z różnych dziedzin wiedzy. Nawet jeśli nie masz zamiaru stać się pełnoetatowym programistą, prędko się zorientujesz, jak świetnym i elastycznym narzędziem jest Python. Można za jego pomocą budować oprogramowanie, ale również wspierać pracę statystyków, ekonomistów, maklerów giełdowych, biologów, fizyków czy analityków finansowych. Wystarczy tylko znaleźć sposób analizy problemu i nauczyć się implementować go w programie. Z tej książki skorzystasz, nawet gdy nie masz żadnego doświadczenia w projektowaniu i tworzeniu oprogramowania. Dzięki prostym przykładom i zrozumiałemu pseudokodowi, schematom blokowym oraz innym narzędziom zdobędziesz wiedzę o projektowaniu oprogramowania i jego implementowania w języku Python. W każdym rozdziale znalazło się wiele przykładowych projektów oraz zwięzłych i praktycznych programów. Książkę rozpoczęto od przedstawienia podstawowych informacji o przechowywaniu danych, danych wejściowych i wyjściowych, struktur kontrolnych, funkcji, sekwencji, list, operacji wejścia-wyjścia oraz obiektów tworzonych za pomocą klas zdefiniowanych w bibliotece standardowej. Następnie omówiono zagadnienia tworzenia klas, dziedziczenia i polimorfizmu, a także definiowania funkcji rekurencyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dwie nastolatki, gra wideo, sukces w sieci.
Najlepsza książka 2017 roku według Nowojorskiej Biblioteki Publicznej. "Superkoderki" to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania. Rekomendowana przez Children's Book Council w kategorii "najlepsza książka z dziedziny nauki i nowych technologii".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Packt Publishing 2018. First published in the English language under the title Secret Recipes of the Python Ninja 9781788294874.
Python jest językiem, którego można się nauczyć stosunkowo łatwo - a potem dość szybko przejść do praktyki. To duża zaleta: nic tak nie motywuje do dalszej pracy, jak pierwsze sukcesy na wczesnym etapie. Niemniej wielu nawet dość doświadczonych programistów Pythona nie wykorzystuje najlepszych cech tego języka. Ich aplikacje mogłyby być bardziej niezawodne, a kod - czystszy. Co gorsza, wiele ze znakomitych narzędzi i technologii powiązanych z Pythonem nie przebiło się do ogólnej świadomości społeczności skupionej wokół języka, przez co nie wykorzystuje się w pełni ich możliwości. Celem tej książki jest rozwiązanie tego problemu. To rzecz przeznaczona dla programistów Pythona, którzy chcą znacząco poprawić jakość swoich aplikacji. Wyjaśniono tu mało znane lub błędnie rozumiane aspekty implementacji modułów standardowej biblioteki Pythona. Starannie opisano dekoratory, menedżery kontekstu, współprogramy i generatory oraz szczegóły wewnętrznego działania metod specjalnych. Pokazano alternatywne powłoki interaktywne, które mogą okazać się dużym ułatwieniem podczas kodowania. Ciekawym elementem książki jest prezentacja projektu PyPy, dzięki któremu można zapewnić współbieżność kodu. Nie zabrakło przydatnych informacji o tworzeniu dokumentacji kodu Pythona. Dzięki tej książce między innymi: zrozumiesz różnice między plikami .py i .pyc wykorzystasz współprogramy do symulowania wielowątkowości zastosujesz moduł decimal do lepszego prowadzenia działań na liczbach zmiennoprzecinkowych zgłębisz tajniki podinterpreterów poprawiających współbieżność w Pythonie poprawisz funkcjonalność programu za pomocą dekoratorów
Niniejsza książka jest przeznaczona do tworzących oprogramowania w języku Python programistów, którzy chcą poznać nowe sposoby pozwalające na poprawę wydajności działania aplikacji. Aby jak najwięcej skorzystać z tej książki, trzeba mieć praktyczną wiedzę z zakresu programowania w Pythonie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elixir w akcji / Saša Jurić ; przekład Jan Mazurek. - Wydanie II (I w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2020 - XXVI, 365 stron : ilustracje ; 24 cm.
U dołu okładki również nazwa wydawcy wydania oryginalnego: Manning.
Odporność na błędy jest istotnym elementem konstruowania oprogramowania o znaczeniu krytycznym. Język Elixir pozwala na tworzenie szybkich i niezawodnych aplikacji, niezależnie od tego, czy tworzysz duże systemy rozproszone, zestaw usług backendowych, czy prostą aplikację webową. Przejrzysta składnia Elixira oraz sposób myślenia nastawiony na programowanie funkcyjne, sprawiają, że Twoje oprogramowanie jest łatwe w zapisie, odczycie i utrzymaniu. Elixir w akcji uczy, jak budować aplikacje rozproszone o jakości produkcyjnej, przy użyciu języka Elixir. Autor przedstawia ten wysoce skuteczny język na przykładach podkreślających korzyści płynące z funkcyjnego i współbieżnego programowania za pomocą Elixira. Przekonasz się, że framework OTP może znacznie zredukować ilość nużącej, niskopoziomowej pracy z kodem. Poznasz również praktyczne metody stosowania współbieżności, ucząc się jak rozpraszać gotowy system, między wieloma maszynami. Co zawiera książka: Treść zgodna z Elixirem 1.7 Programowanie funkcyjne i współbieżne Tworzenie gotowych wydań Wprowadzenie do rozproszonej architektury systemu Książka jest przeznaczona dla programistów posiadających wiedzę z zakresu aplikacji klienta/serwera na poziomie średniozaawansowanym oraz znających takie języki programowania jak Java, C# czy Ruby. Nie jest wymagana znajomość Elixira.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadki Logiczne / Wydawnictwo Zielona Sowa.)
Książka paragrafowa.
Na dole okładki: Przygoda z programowaniem.
Tytuł oryginalny serii: "Rubik's Quest".
Książki z tej serii zostały opracowane tak, by motywować dzieci do rozwijania zdolności z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Nauczą się, jak stosować zasady nauki w prawdziwym świecie dzięki zachęcającym do tego przygodom z kostką Rubika, łamigłówką popularną na całym świecie wśród ludzi w każdym wieku. Każda historia wymaga by czytelnik rozwiązywał szereg naukowych i technicznych zagadek, umożliwiających przejście do kolejnego wątku. Książki nie czyta się strona po stronie. Czytelnik porusza się po książce w tę i z powrotem, zgodnie ze wskazówkami i zależnie od udzielanych odpowiedzi. Jeśli odpowie poprawnie, może kontynuować przygodę. Jeśli się pomyli, zostanie wyprowadzony z błędu i otrzyma kolejną szansę. Na końcu książki znajduje się dodatkowa pomoc w postaci słowniczka pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Klasyczne problemy informatyki w Pythonie / David Kopec ; przekład Natalia Chounlamany-Turalska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - XXIII, [1], 216 stron : fotografia, ilustracje, mapy, portret, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Zgodne z Python 3.7.
U dołu okładki również nazwa wydawcy wydania oryginalnego: Manning.
Problemy informatyki, które wydają się nowe lub unikatowe, często są zakorzenione w klasycznych algorytmach, technikach kodowania czy zasadach inżynierii. I klasyczne metody są nadal najlepszym sposobem ich rozwiązywania! Opanowanie tych technik w Pythonie zwiększa szanse sukcesu realizowanych projektów webowych, przetwarzania danych, uczenia maszynowego i wielu innych. Książka Klasyczne problemy informatyki w Pythonie podszlifuje Twoje umiejętności rozwiazywania problemów informatyki na podstawie sprawdzonych scenariuszy, ćwiczeń i algorytmów wykorzystujących Pythona. Przedstawia ona dziesiątki wyzwań, począwszy od prostych zadań, takich jak algorytm wyszukiwania binarnego po klasteryzację danych przy użyciu k-średnich. Poczujesz szczególną satysfakcję, gdy uda Ci się rozwiązać zadania łączące informatykę z praktycznymi problemami, takimi jak aplikacje, dane, wydajność, a nawet pomyślne przejście przez następną rozmowę kwalifikacyjną! Co zawiera książka: Algorytmy wyszukiwania Typowe techniki związane z grafami Sieci neuronowe Algorytmy genetyczne Przeszukiwanie z z przeciwnikiem Stosowanie adnotacji typów Książka jest przeznaczona dla średniozaawansowanych programistów Pythona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bootstrap : praktyczne projekty / Michał Kortas. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016. - 144 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okł. i s. tyt.: Bootstrap: wygodne projektowanie stron internetowych.
Bootstrap to jeden z najwygodniejszych, najlepiej dopracowanych frameworków do tworzenia stron i aplikacji internetowych na świecie. Łatwość obsługi idzie tu w parze z możliwością dołączania różnych przydatnych elementów, choćby takich jak biblioteka jQuery, a także ze wspaniałą responsywnością. Jeśli chcesz zacząć tworzyć własne strony z użyciem Bootstrapa, ale nie masz zbyt wiele czasu do stracenia, pora zapoznać się z tą znakomitą książką. Dzięki niej w mig opanujesz najważniejsze zagadnienia i zobaczysz, jak wykorzystać framework w praktyce. Ten prosty, przejrzysty podręcznik przeznaczony jest dla początkujących i średnio zaawansowanych twórców interfejsów aplikacji i stron internetowych, którzy dobrze znają języki HTML oraz CSS. Znajdziesz tu opis wszystkich najważniejszych elementów Bootstrapa w konkretnym kontekście, listingi z kodem oraz ćwiczenia, które pomogą Ci zapamiętać materiał i wykorzystać go w Twoich projektach. Dowiesz się, jak zapewnić stronie odpowiednią strukturę, zaprojektować główne panele oraz zapewnić intuicyjną nawigację. Zrozumiesz, dlaczego strony o różnej zawartości treściowej powinny wyglądać inaczej, i nauczysz się podkreślać ich odmienność. Na końcu podręcznika znajdziesz także zadania, które pozwolą Ci utrwalić zdobytą wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej! Scratch to doskonałe narzędzie, dzięki któremu wielu młodych ludzi na całym świecie bez trudu poznało tajniki programowania komputerów. Ułatwia naukę podstaw i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, a do tego jest narzędziem zupełnie bezpłatnym. Aby dołączyć do społeczności użytkowników Scratcha, sięgnij po książkę Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II! Szybko i bezboleśnie wprowadzi Cię ona w magiczny świat programowania. Dzięki niej poznasz sposób tworzenia prawdziwej gry komputerowej i przeżyjesz wspaniałą przygodę! Książka sprawdzi się w przypadku zarówno młodych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmłodszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokładny opis środowiska, a druga to doskonałe pomysły na rozbudowane gry komputerowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej