Języki programowania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(15)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(3)
Filia 2
(1)
Autor
Cieślak Piotr
(2)
Górczyński Robert
(2)
Alls Jason
(1)
Baranowski Maciej
(1)
Bartoszuk Maciej
(1)
Bates Bert
(1)
Cena Anna
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Dayley Brad
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Gągolewski Marek
(1)
Jackson Cody
(1)
Jurić Saša
(1)
Kopec David
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Kurasiński Artur
(1)
Langa Sebastian
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Lutz Mark
(1)
Mazurek Jan (tłumacz)
(1)
Mehta Bhakti
(1)
Meryk Radosław
(1)
Meyer Eric
(1)
Najman Marta
(1)
Neuburg Matt
(1)
Niemira Karolina
(1)
Nixon Robin (1961- )
(1)
Owczarek Mariusz
(1)
Percival Harry J. W
(1)
Pełka Piotr
(1)
Pietrzak Szymon (1987- )
(1)
Pilch Piotr
(1)
Piwko Łukasz
(1)
Pętlicki Marek
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Sierra Kathy
(1)
Sikorski Witold
(1)
Sweigart Al
(1)
Trojan Anna
(1)
Weyl Estelle
(1)
Wiejak Urszula
(1)
Wojciechowski Adrian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Informatycy
(7)
Programiści
(5)
Dorośli
(4)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
6-8 lat
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(2635)
Przyjaźń
(2185)
Rodzina
(1973)
Tajemnica
(1794)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Języki programowania
(-)
Miłość
(1509)
Magia
(1227)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1040)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(840)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(617)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(535)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(491)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(477)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(428)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Spisek
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(286)
Dziadkowie i wnuki
(279)
Duchy
(278)
Zdrada
(275)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Potwory
(203)
Czarodzieje
(202)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Komiks
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wdawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(19)
Edukacja i pedagogika
(2)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czysty kod w C# : techniki refaktoryzacji i najlepsze praktyki / Jason Alls, przekład: Radosław Meryk. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 436, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej numer ISBN oryginału: 9781838982973
Na okładce logo wydawcy oryginalnego: Packt.
Język C# cechują dojrzałość, prostota i nowoczesność. Służy on do wielu celów: do tworzenia aplikacji sieciowych, aplikacji działających w chmurze, oprogramowania dla urządzeń mobilnych i internetu rzeczy. Choć pozwala na pisanie kodu bezpiecznego, przejrzystego, wydajnego i prostego w konserwacji, zdarzają się przypadki, gdy jest on tak fatalnej jakości, że uzyskanie właściwej skalowalności i wydajności oprogramowania staje się niemożliwe. W takim wypadku trzeba zidentyfikować i rozwiązać problemy występujące w kodzie. Nie jest to łatwe zadanie. Dzięki tej książce zrozumiesz znaczenie standardów kodowania, zasad i metodologii. Dowiesz się, czemu służą przeglądy kodu oraz jak przyczyniają się do jego poprawiania oraz zapewnienia zgodności z uznanymi standardami. Opisano tu także testy jednostkowe, zagadnienia związane z techniką TDD oraz rozwiązywaniem zadań przekrojowych. Zaprezentowano dobre praktyki programowania obiektów, struktur danych, obsługiwania wyjątków oraz innych aspektów pisania programów w języku C#. Poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładami działającego kodu C# oraz wyczerpującymi wyjaśnieniami w postaci procedur krok po kroku. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stawia sobie za cel przygotować Czytelnika do samodzielnego przeprowadzenia całego procesu analizy danych, od pobrania i załadowania zbioru, przez jego wstępne przetworzenie i wyczyszczenie, aż po samą analizę, wizualizację wyników i ich interpretację. Wiemy, że pewne rozwiązania, które stworzy Czytelnik przeznaczone będą do wielokrotnego użytku i tym samym zasługiwać będą na wdrożenie w ramach większych projektów informatycznych. Z tego powodu omawiamy także zestaw dobrych praktyk inżynierii oprogramowania. Książka zawiera szereg przykładów, od prostych do bardziej rozbudowanych, pozwalających zrozumieć nie tylko poszczególne etapy procesu analizy danych, ale również zasady funkcjonowania środowiska Python 3. Czytelna struktura książki umożliwia osobom mającym już pewną wiedzę na łatwe wyszukanie i poznanie tylko interesujących ich zagadnień. „Przetwarzanie i analiza danych w języku Python” jest owocem doświadczenia autorów w prowadzeniu zajęć na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (m.in. dla studentów matematyki i informatyki ze specjalności dotyczących statystyki matematycznej, analizy danych i data science), licznych szkoleń (np. dla Data Science Retreat w Berlinie), a także pracy naukowo-badawczej w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akadamii Nauk oraz w ramach International Ph.D. Studies Program w Instytucie Podstaw Informatyki PAN (m.in. w dziedzinie analizy i agregacji danych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: Packt Publishing 2018. First published in the English language under the title Secret Recipes of the Python Ninja 9781788294874.
Python jest językiem, którego można się nauczyć stosunkowo łatwo - a potem dość szybko przejść do praktyki. To duża zaleta: nic tak nie motywuje do dalszej pracy, jak pierwsze sukcesy na wczesnym etapie. Niemniej wielu nawet dość doświadczonych programistów Pythona nie wykorzystuje najlepszych cech tego języka. Ich aplikacje mogłyby być bardziej niezawodne, a kod - czystszy. Co gorsza, wiele ze znakomitych narzędzi i technologii powiązanych z Pythonem nie przebiło się do ogólnej świadomości społeczności skupionej wokół języka, przez co nie wykorzystuje się w pełni ich możliwości. Celem tej książki jest rozwiązanie tego problemu. To rzecz przeznaczona dla programistów Pythona, którzy chcą znacząco poprawić jakość swoich aplikacji. Wyjaśniono tu mało znane lub błędnie rozumiane aspekty implementacji modułów standardowej biblioteki Pythona. Starannie opisano dekoratory, menedżery kontekstu, współprogramy i generatory oraz szczegóły wewnętrznego działania metod specjalnych. Pokazano alternatywne powłoki interaktywne, które mogą okazać się dużym ułatwieniem podczas kodowania. Ciekawym elementem książki jest prezentacja projektu PyPy, dzięki któremu można zapewnić współbieżność kodu. Nie zabrakło przydatnych informacji o tworzeniu dokumentacji kodu Pythona. Dzięki tej książce między innymi: zrozumiesz różnice między plikami .py i .pyc wykorzystasz współprogramy do symulowania wielowątkowości zastosujesz moduł decimal do lepszego prowadzenia działań na liczbach zmiennoprzecinkowych zgłębisz tajniki podinterpreterów poprawiających współbieżność w Pythonie poprawisz funkcjonalność programu za pomocą dekoratorów
Niniejsza książka jest przeznaczona do tworzących oprogramowania w języku Python programistów, którzy chcą poznać nowe sposoby pozwalające na poprawę wydajności działania aplikacji. Aby jak najwięcej skorzystać z tej książki, trzeba mieć praktyczną wiedzę z zakresu programowania w Pythonie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elixir w akcji / Saša Jurić ; przekład Jan Mazurek. - Wydanie II (I w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2020 - XXVI, 365 stron : ilustracje ; 24 cm.
U dołu okładki również nazwa wydawcy wydania oryginalnego: Manning.
Odporność na błędy jest istotnym elementem konstruowania oprogramowania o znaczeniu krytycznym. Język Elixir pozwala na tworzenie szybkich i niezawodnych aplikacji, niezależnie od tego, czy tworzysz duże systemy rozproszone, zestaw usług backendowych, czy prostą aplikację webową. Przejrzysta składnia Elixira oraz sposób myślenia nastawiony na programowanie funkcyjne, sprawiają, że Twoje oprogramowanie jest łatwe w zapisie, odczycie i utrzymaniu. Elixir w akcji uczy, jak budować aplikacje rozproszone o jakości produkcyjnej, przy użyciu języka Elixir. Autor przedstawia ten wysoce skuteczny język na przykładach podkreślających korzyści płynące z funkcyjnego i współbieżnego programowania za pomocą Elixira. Przekonasz się, że framework OTP może znacznie zredukować ilość nużącej, niskopoziomowej pracy z kodem. Poznasz również praktyczne metody stosowania współbieżności, ucząc się jak rozpraszać gotowy system, między wieloma maszynami. Co zawiera książka: Treść zgodna z Elixirem 1.7 Programowanie funkcyjne i współbieżne Tworzenie gotowych wydań Wprowadzenie do rozproszonej architektury systemu Książka jest przeznaczona dla programistów posiadających wiedzę z zakresu aplikacji klienta/serwera na poziomie średniozaawansowanym oraz znających takie języki programowania jak Java, C# czy Ruby. Nie jest wymagana znajomość Elixira.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Klasyczne problemy informatyki w Pythonie / David Kopec ; przekład Natalia Chounlamany-Turalska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - XXIII, [1], 216 stron : fotografia, ilustracje, mapy, portret, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Zgodne z Python 3.7.
U dołu okładki również nazwa wydawcy wydania oryginalnego: Manning.
Problemy informatyki, które wydają się nowe lub unikatowe, często są zakorzenione w klasycznych algorytmach, technikach kodowania czy zasadach inżynierii. I klasyczne metody są nadal najlepszym sposobem ich rozwiązywania! Opanowanie tych technik w Pythonie zwiększa szanse sukcesu realizowanych projektów webowych, przetwarzania danych, uczenia maszynowego i wielu innych. Książka Klasyczne problemy informatyki w Pythonie podszlifuje Twoje umiejętności rozwiazywania problemów informatyki na podstawie sprawdzonych scenariuszy, ćwiczeń i algorytmów wykorzystujących Pythona. Przedstawia ona dziesiątki wyzwań, począwszy od prostych zadań, takich jak algorytm wyszukiwania binarnego po klasteryzację danych przy użyciu k-średnich. Poczujesz szczególną satysfakcję, gdy uda Ci się rozwiązać zadania łączące informatykę z praktycznymi problemami, takimi jak aplikacje, dane, wydajność, a nawet pomyślne przejście przez następną rozmowę kwalifikacyjną! Co zawiera książka: Algorytmy wyszukiwania Typowe techniki związane z grafami Sieci neuronowe Algorytmy genetyczne Przeszukiwanie z z przeciwnikiem Stosowanie adnotacji typów Książka jest przeznaczona dla średniozaawansowanych programistów Pythona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4 stronie okładki: Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!
Nauki ścisłe, technologia i fajne gadżety elektroniczne nie są tylko dla dorosłych. Razem z Różą zdobywaj wiedzę o świecie technologii — smartfonach, grach i mediach społecznościowych. Czy wiesz, jak napisać grę komputerową? Jak używać poczty internetowej? Jak działa sieć komputerowa? Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych? Czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie pojazdy autonomiczne? Czym jest sztuczna inteligencja? Co sprawia, że możemy korzystać z telefonów komórkowych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce! Róża przeżywa przygody, uczy się i jest ciekawa świata — zupełnie jak Ty! Róża chodzi do szkoły podstawowej, dużo mówi i zadaje jeszcze więcej pytań, bo interesuje się tym, co ją otacza. Wraz z jej najbliższą rodziną i przyjaciółmi odkryjesz tajemnice cyfrowego świata. Dowiesz się, jak tworzy się programy komputerowe, poznasz zasady bezpiecznego korzystania z sieci, mediów społecznościowych i gier wideo oraz przekonasz się, że nowoczesnych technologii wcale nie trzeba się bać. A przy okazji nauczysz się programować w Scratchu! Naucz się programować. Poznaj serwisy społecznościowe. Dowiedz się, jak działa internet. Zadbaj o bezpieczeństwo w sieci. Nie bój się nowoczesnych technologii. Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : wprowadzenie / Mark Lutz ; [tłumaczenie Anna Trojan, Marek Pętlicki]. - Wydanie 4. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2011. - 1170, [14] stron : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Czy wiesz, dlaczego ponad milion programistów na całym świecie używa właśnie tego języka skryptowego? Jego atuty to niezwykła czytelność, spójność i wydajność - pewnie dlatego także i Ty chcesz opanować słynnego Pythona. Kod napisany w tym języku można z łatwością utrzymywać, przenosić i używać go ponownie. Pozostaje on zrozumiały nawet wówczas, jeśli analizuje go ktoś, kto nie jest jego autorem. Co więcej, taki kod ma rozmiary średnio o dwie trzecie do czterech piątych mniejsze od kodu w językach C++ czy Java, co wielokrotnie zwiększa wydajność pracy używających go programistów. Python obsługuje także zaawansowane mechanizmy pozwalające na ponowne wykorzystanie kodu, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, a programy w nim napisane działają natychmiast, bez konieczności przeprowadzania długiej kompilacji, niezależnie od wykorzystywanej platformy. Jeśli jesteś gotowy na opanowanie tego potężnego języka, mamy doskonały podręcznik dla Ciebie. [helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Na s. tyt. i okł.: Usprawnij wymianę danych z usługą Rest!
Na książce nazwa wydawcy oryg.: Pack Publishing.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CSS służy do opisywania sposobu prezentowania treści internetowych wyświetlanych na ekranach, na potrzeby druku czy syntezatorów mowy. Jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki i urządzenia takie jak smartfony, komputery, gry wideo, telewizory, zegarki, kioski multimedialne czy konsole samochodowe. CSS pozwala zwiększyć wygodę użytkownika, przyspieszyć proces projektowania, uniknąć potencjalnych błędów, a także urozmaicić i ożywić aplikacje. Język ten wciąż się rozwija i od wielu lat stanowi niezbędny element warsztatu każdego profesjonalnego projektanta stron internetowych. Ta książka to kompleksowy i zaktualizowany przewodnik po implementacji CSS. Zawiera obszerną analizę najnowszych specyfikacji CSS. Przedstawiono tu szereg istotnych zagadnień i wyrafinowanych technik stylizowania stron oraz poprawiania dostępności treści - wykorzystanie tych sposobów pomaga zaoszczędzić czas i wysiłek. Ta publikacja została napisana z myślą o profesjonalnych projektantach stron, niemniej jednak bardzo przyda się osobom, które zaczynają naukę CSS i chcą od razu wykorzystywać jego najlepsze cechy. Znalazł się tu szczegółowy opis wszystkich funkcji CSS powszechnie obsługiwanych przez przeglądarki, włączając w to również te funkcje, które w czasie pisania tej książki były przygotowywane do wprowadzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Super Scratch programming adventure!
Jeżeli chcesz nauczyć się sztuki programowania i przy okazji zarazić swoje dziecko nową pasją, to trafiłeś na doskonałą książkę. Dzięki niej w jedno popołudnie uda wam się stworzyć grę komputerową, w którą sami będziecie mogli zagrać! Korzystając z gotowych, kolorowych klocków, poznacie działanie instrukcji warunkowych, pętli oraz zdarzeń. Komiksowa forma tej książki sprawia, że z łatwością przyswoicie zawartą w niej wiedzę. Jeżeli chcesz poznać możliwości Scratcha i zarazić swoje dziecko pasją programowania, sięgnij po tę książkę! Dzięki tej książce: *poznasz środowisko Scratcha oraz zasady tworzenia programów ; *dowiesz się, co to są zmienne, podprogramy, pętle i instrukcje warunkowe ; *nauczysz się tworzyć algorytmy ; *stworzysz niejedną grę Najlepszy wstęp do świata programowania! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
iOS 12 : wprowadzenie do programowania w Swifcie / Matt Neuburg, tłumaczenie Robert Górczyński. - Wydanie 5. - Gliwice : Helion SA, copyright 2019. - 606, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Zgodne z iOS 12, Xcode 10 i Swift 4.2., Wydanie V - dotyczny wydania orygnialnego. Na okładce i stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginalnego O'Reilly. Na stronie redakcyjnej: ISBN: 9781492044550 © 2018.
Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość stosowania, zorientowanie obiektowe. Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy prędko docenili jego zalety. Dziś jest uważany za łatwe do opanowania i bardzo wygodne narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa. To wszystko sprawiło, że Swift stał się bardzo atrakcyjną alternatywą dla Objective-C. Ta książka zawiera bardzo solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione informacje na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa. Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na najczęściej stosowanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Sporo miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS. Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak tworzyć, uruchamiać i debugować kod źródłowy, a także jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Bardzo ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania, a także zarządzanie pamięcią. W książce między innymi: – solidne podstawy koncepcji Swifta, – najnowsze funkcje dostępne podczas programowania na iOS, – cykl życiowy projektu Xcode, – komunikacja między Swiftem a Objective-C, – programowanie techniką klucz-wartość. Swift. Doskonałe narzędzie - znakomite efekty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PHP, MySQL i JavaScript : wprowadzenie / Robin Nixon ; tłumaczenie Piotr Cieślak. - Gliwice : Helion SA, copyright 2019. - 735, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Oznaczenie wydania na stronie tytułowej i okładce: wydanie IV dotyczy oryginału angielskiego (strona redakcyjna: Tytuł oryginału: Learning PHP, MySQL, and JavaScript : with jQuery, CSS & HTML5, 5th edition).
Trio: PHP, MySQL i JavaScript jest znane jako najwygodniejszy zestaw narzędzi do tworzenia dynamicznych stron internetowych, które do działania wymagają bazy danych. Mimo upływu lat i dynamicznego rozwoju konkurencyjnych technologii twórcy aplikacji WWW wciąż cenią PHP, MySQL i JavaScript za otwarte źródła, brak opłat za korzystanie, elastyczność i łatwość w nauce. Każdy ambitny programista posługujący się systemem Unix czy Linux z serwerem Apache powinien zapoznać się z tymi narzędziami. W połączeniu z takimi technologiami jak jQuery, CSS i HTML5 pozwalają budować serwisy porównywalne z gigantami w rodzaju Facebooka, Twittera czy Gmaila. Ta książka jest kolejnym, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem znakomitego wprowadzenia do projektowania dynamicznych stron internetowych. Oprócz przystępnego omówienia technik tworzenia responsywnych stron WWW znalazły się tu solidne podstawy PHP, MySQL, JavaScriptu, CSS i HTML5; opisano też możliwości bibliotek jQuery i jQuery Mobile. Pokazano, jak połączyć możliwości tych technologii, oraz opisano zalecane metody programowania. Co istotne, w książce zawarto wskazówki dotyczące optymalizacji stron WWW pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki licznym przykładom uzyskaną wiedzę można na bieżąco testować w praktyce. W tej książce między innymi:baza danych i zapytania MySQL, podstawy tworzenia dynamicznych stron PHP, mechanizm sesji i zachowanie zasad bezpieczeństwa, biblioteki jQuery i jQuery Mobile oraz żądania Ajax, CSS2 i CSS3 oraz nowe funkcje HTML5: geolokacja, obsługa dźwięku i filmów, canvas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy programista marzy o pracy z przejrzystym kodem, który został w całości pokryty testami. Niestety, rzeczywistość bywa często daleka od ideału. A może da się go jednak osiągnąć? Odpowiedzią na to pytanie jest TDD (ang. Test-Driven Development), czyli wytwarzanie oprogramowania sterowane testami. Jak zacząć stosować tę technikę? Na to i wiele innych pytań odpowiada ta książka. Zacznij w praktyce realizować koncepcje płynące z TDD w połączeniu z językiem Python. Na początku dowiedz się, jak skonfigurować Django za pomocą testu funkcjonalnego, oraz skorzystaj z modułu unittest. Zdobądź też bezcenną wiedzę na temat testowania widoków, szablonów i adresów URL oraz naucz się testować układy strony i style. Sprawdź, jak zapewnić ciągłą integrację z wykorzystaniem systemu Jenkins oraz najlepszych praktyk w tworzeniu testowalnego kodu. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich programistów tworzących aplikacje internetowe w języku Python. Twój kod może być naprawdę łatwy w utrzymaniu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału:"The Java EE 6 tutorial".
Wyd. 4 dotyczy oryginału.
Na okł.: Poznaj potencjał Java EE6!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scratch, barwny język programowania metodą przeciągnij i upuść, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce Bawimy się, programując w Scratchu, możesz nauczyć się programować poprzez tworzenie niezwykłych gier. Przygotuj się na niszczenie asteroid, rzucanie piłką do kosza i cięcie owoców na kawałki! Każda gra obejmuje przystępnie podane instrukcje, pytania kontrolne oraz ćwiczenia związane z kreatywnym tworzeniem własnych wersji kodu. Chcesz dodać więcej poziomów albo tajne kody? Nie ma sprawy, wystarczy dopisać trochę kodu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie z Minecraftem dla dzieci : poziom podstawowy / Urszula Wiejak, Karolina Niemira, Adrian Wojciechowski. - Wydanie III. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 229, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Komputrilo Edu)
Fenomen gry Minecraft nie przestaje zadziwiać. Od wielu lat produkcja spod znaku Mojang Studios utrzymuje się na szczycie najlepiej sprzedających się gier wideo w historii. Minecraft to jednak znacznie więcej niż gra - w jego świecie powstają całe miasta, biblioteki, odwzorowywane są dzieła sztuki. Ma także duże walory edukacyjne. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, aby z Minecraftem uczyć się programowania. Poprzez połączenie nauki i zabawy gra pomaga najmłodszym stawiać pierwsze kroki w tworzeniu oprogramowania. Trzecie wydanie Programowania z Minecraftem dla dzieci to kolejna odsłona cieszącego się uznaniem przewodnika, dzięki któremu Twoje dziecko rozpocznie przygodę z programowaniem. To książka adresowana do dzieci od ósmego roku życia, ale i starsi znajdą coś dla siebie. Przeprowadzi sprawnie młodych czytelników przez omówienie poszczególnych klas, funkcji i typów zmiennych, instrukcji warunkowych czy pętli. Co więcej, każde zagadnienie zostało uzupełnione o praktyczne zadania, a to pozwoli na bieżąco weryfikować przyswojone informacje. Dzięki osadzeniu w systemach Minecrafta, gry dobrze znanej wielu dzieciom, nauka z tym przewodnikiem jest niezwykle efektywna - właśnie dlatego, że łączy przyjemne z pożytecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej