Informatyka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(11)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(4)
Autor
Figus Valentina
(2)
Kids Coder
(2)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(2)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyka)
(1)
Bosagh Zadeh Reza
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Dylewski Robert
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Gawrysiak Piotr (1974- )
(1)
Grygierowska-Augustynowicz Małgorzata
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karpiuk Mirosław
(1)
Kozioł Marcin (1977- )
(1)
Mikołajczyk Paulina
(1)
Morańska Danuta
(1)
Murawski Roman
(1)
Nixon Robin (1961- )
(1)
Nowińska Ewa
(1)
Paprzycki Lech K. (1947- )
(1)
Ramsundar Bharath (informatyka)
(1)
Rau Zbigniew (1947- )
(1)
Sagalara Leszek
(1)
Torra Vicenç
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(14)
Hiszpania
(1)
Język
polski
(15)
Odbiorca
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Informatycy
(3)
6-8 lat
(2)
Programiści
(2)
14-17 lat
(1)
Architekci
(1)
Młodzież
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
Kobieta
(2636)
Przyjaźń
(2186)
Rodzina
(1974)
Tajemnica
(1795)
Relacje międzyludzkie
(1734)
Informatyka
(-)
Miłość
(1509)
Magia
(1228)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1041)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(908)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(841)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(662)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(552)
Ludzie a zwierzęta
(538)
Małżeństwo
(535)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(509)
Chłopcy
(491)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(477)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(449)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(436)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(429)
Psy
(423)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(395)
Spisek
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Przestępczość zorganizowana
(351)
Dziennikarze
(350)
Marzenia
(345)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(286)
Dziadkowie i wnuki
(281)
Duchy
(278)
Zdrada
(276)
Seryjni zabójcy
(273)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(253)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(225)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(220)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(211)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Kłamstwo
(204)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Czarodzieje
(203)
Potwory
(203)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(195)
Społeczeństwo
(192)
Temat: czas
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografia
(1)
Opracowanie
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czarowanie na ekranie! Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry! Tu zaczyna się twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania - wystarczy ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu - a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
siążka przeznaczona jest dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych, nadawców radiowych i telewizyjnych, użytkowników sieci teleinformatycznej, radców prawnych, a także adwokatów. Zainteresuje również pracowników administracji publicznej zajmujących się informatyzacją i cyfryzacją oraz pracowników ośrodków naukowych i badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Niezwykła biografia Ady Lovelace. Pierwszy program komputerowy napisała kobieta!.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę? „Algorytm Ady” to inspirująca historia nieprzeciętnie inteligentnej i ambitnej kobiety, która musi się zmierzyć ze światem nauki zdominowanym przez mężczyzn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla dzieci: zaprogramuj gry wideo ze scratchem.
Celem pierwszej książki z tej serii jest wprowadzenie dzieci w świat programowania poprzez przybliżenie podstawowych pojęć. Używając języka stworzonego specjalnie dla nich (Scratch 2.0), młodzi czytelnicy będą mogli nauczyć się tworzenia coraz bardziej skomplikowanych gier. Wewnątrz znajdziecie: - sposoby na zaprogramowanie sześciu gier Scratcha - linki pozwalające ściągać materiały do tworzenia gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla dzieci: zaprogramuj animacje ze scratchem.
Celem drugiej książki z tej serii jest wprowadzenie dzieci w świat programowania animacji. Używając języka stworzonego specjalnie dla nich (Scratch 2.0), młodzi czytelnicy będą mogli nauczyć się tworzenia coraz bardziej skomplikowanych gier. Wewnątrz znajdziecie: - sposoby na animowanie gier Scratcha - linki pozwalające ściągać grafiki do tworzenia gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szalona historia komputerów / Marcin Kozioł. - Warszawa : Prószyński Media, 2017. - 159 stron : ilustracje ; 29 cm.
Na stronie tytuł w nazwie serii słowo "Pięć" przekreślone i zastąpione liczbą "100".
Książka zawiera wiele „ukrytych” dodatków multimedialnych (wpisanie kodów z książki na www.docent5procent.pl będzie powodowało otworzenie filmów you tube i stron www).
Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (?es). Obaj dali się wessać i z wnętrza komputera (sieci komputerowej) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też gier, internetu itd. "Bo jak się jest w środku komputera - wie się o nim wszystko". Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do bardzo popularnego Minecrafta, jak i wielu gier mobilnych, które wykorzystują modną teraz "kanciastą" oprawę. Jednocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Intensywne wprowadzenie do hackingu / Paulina Mikołajczyk, Robert Dylewski. - Kwidzyn : Wydawnictwo CSH, copyright 2010. - 528 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Szkoła Hakerów Przedstawia.)
Na okładce odmienny tytuł serii: Szkoła Hakerów.
Intensywne Wprowadzenie do Hackingu" to rozszerzone szkolenie Szkoły Hakerów zawierające podstawowe informacje niezbędne do zrozumienia istotnych zagadnień z dziedziny bezpieczeństwa systemów komputerowych i sieci. Niniejsza publikacja oraz wykłady na dołączonych płytach DVD zrealizowane w formie filmów mają pomóc Ci w zdobyciu nowej wiedzy w sposób szybki i prosty. Jeżeli miałeś problemy z jakąkolwiek lekcją podstawowego szkolenia Szkoły Hakerów teraz będziesz mógł ponownie zagłębić się w świat hackingu i zrozumieć zagadnienia, które wydawały Ci się trudne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z IV Konferencji "Filozofia matematyki i informatyki", 5-6.12.2014 r., Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PHP, MySQL i JavaScript : wprowadzenie / Robin Nixon ; tłumaczenie Piotr Cieślak. - Gliwice : Helion SA, copyright 2019. - 735, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Oznaczenie wydania na stronie tytułowej i okładce: wydanie IV dotyczy oryginału angielskiego (strona redakcyjna: Tytuł oryginału: Learning PHP, MySQL, and JavaScript : with jQuery, CSS & HTML5, 5th edition).
Trio: PHP, MySQL i JavaScript jest znane jako najwygodniejszy zestaw narzędzi do tworzenia dynamicznych stron internetowych, które do działania wymagają bazy danych. Mimo upływu lat i dynamicznego rozwoju konkurencyjnych technologii twórcy aplikacji WWW wciąż cenią PHP, MySQL i JavaScript za otwarte źródła, brak opłat za korzystanie, elastyczność i łatwość w nauce. Każdy ambitny programista posługujący się systemem Unix czy Linux z serwerem Apache powinien zapoznać się z tymi narzędziami. W połączeniu z takimi technologiami jak jQuery, CSS i HTML5 pozwalają budować serwisy porównywalne z gigantami w rodzaju Facebooka, Twittera czy Gmaila. Ta książka jest kolejnym, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem znakomitego wprowadzenia do projektowania dynamicznych stron internetowych. Oprócz przystępnego omówienia technik tworzenia responsywnych stron WWW znalazły się tu solidne podstawy PHP, MySQL, JavaScriptu, CSS i HTML5; opisano też możliwości bibliotek jQuery i jQuery Mobile. Pokazano, jak połączyć możliwości tych technologii, oraz opisano zalecane metody programowania. Co istotne, w książce zawarto wskazówki dotyczące optymalizacji stron WWW pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki licznym przykładom uzyskaną wiedzę można na bieżąco testować w praktyce. W tej książce między innymi:baza danych i zapytania MySQL, podstawy tworzenia dynamicznych stron PHP, mechanizm sesji i zachowanie zasad bezpieczeństwa, biblioteki jQuery i jQuery Mobile oraz żądania Ajax, CSS2 i CSS3 oraz nowe funkcje HTML5: geolokacja, obsługa dźwięku i filmów, canvas
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie maszynowe jest coraz powszechniejsze. Niemal każdego dnia stykamy się z tego rodzaju oprogramowaniem, a możliwości tworzonych systemów stale rosną. Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie budowy i treningu sieci neuronowych staje się dla profesjonalnych programistów koniecznością. Spośród wielu narzędzi służących do tworzenia systemów uczenia maszynowego warto zwrócić uwagę na TensorFlow - nową biblioteką udostępnioną przez Google, przeznaczoną do projektowania i wdrażania zaawansowanych architektur uczenia głębokiego. Bez wątpienia jest to narzędzie, które pozwala na wykonywanie zadań znacznie wykraczających poza standardowy zakres uczenia maszynowego. Ta książka jest przeznaczona dla praktyków, przede wszystkim programistów, architektów i naukowców, którzy chcą się nauczyć projektowania systemów uczących. Podstawowe pojęcia dotyczące uczenia maszynowego wyjaśniono tu poprzez praktyczne przykłady. Przedstawiono możliwości TensorFlow jako systemu do przeprowadzania obliczeń na tensorach. Omówiono zastosowania tej biblioteki w wielu bardzo różnych dziedzinach: do budowy systemów służących do rozpoznawania obrazów, rozumienia tekstu napisanego ręcznie przez człowieka czy przewidywania właściwości potencjalnych leków. Dzięki tej książce można bez trudu zrozumieć matematyczne podstawy systemów uczenia maszynowego, a następnie wykorzystać je podczas tworzenia profesjonalnych sieci neuronowych. W tej książce między innymi: podstawy uczenia maszynowego i rozpoczęcie pracy z TensorFlow budowa prototypów i modeli z optymalizacją hiperparametrów przetwarzanie obrazów w splotowych sieciach neuronowych obsługa zbiorów danych języka naturalnego trenowanie sieci za pomocą procesorów graficznych i procesorów tensorowych TensorFlow: trenuj sieć profesjonalnie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Świat Jest Matematyczny ; t 15.)
Tytuł oryginału: "Del ábaco a la revolución digital : algoritmos y computación" 2010.
Urządzenia wspomagające liczenie zawsze były rezultatem wykorzystania dostępnej w danym czasie technologii i stosowanego w danej kulturze systemu liczbowego. Od prehistorycznych nacięć na kościołach zwierząt do rzymskich abaków, od cyfr arabskich do pierwszych kalkulatorów – dzieje obliczeń to także historia systemów liczbowych. Na końcu tego procesu ewolucyjnego znajdują się komputery, które mają ten sam cel co wszystkie urządzenia liczące będące ich przodkami: ułatwić wykonywanie coraz bardziej skomplikowanych obliczeń. "Świat jest matematyczny" to kolekcja 40 pasjonujących książek dla fanów królowej wszystkich nauk. Najciekawsze i najbardziej intrygujące teorie przedstawione w zrozumiały, ciekawy i inspirujący sposób. Wszystko, co nas otacza, od rzeczy codziennych po najbardziej abstrakcyjne, byłoby trudne do zrozumienia, gdyby nie matematyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej