Gry i zabawy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(57)
Forma i typ
Gry i zabawki
(36)
Książki
(22)
Proza
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(24)
nieokreślona
(4)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(43)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(12)
Filia 2
(3)
Filia 3
(1)
Autor
Bauza Antoine (1978- )
(4)
Knizia Reiner (1957- )
(3)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(2)
Campbell Dave
(2)
Cathala Bruno (1963- )
(2)
Ferrari AntonGionata (1960- )
(2)
O'Connor Rory
(2)
Paleta Alicja
(2)
Sosnowska Barbara
(2)
Szymanowicz Maciej
(2)
Wyatt Gary
(2)
Antoniak Marek
(1)
Aramini Steven
(1)
Ast Helmut
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Basałyga Jarosław
(1)
Bejda Sławomir
(1)
Biernacka Matylda
(1)
Blanchot Denis
(1)
Braun Anne
(1)
Bruel François
(1)
Bryła Paweł (tłumacz)
(1)
Bulanda Marta
(1)
Burkhardt Günter
(1)
Burkowska Zofia
(1)
Buźniak Grzegorz
(1)
Chavallier Charles (1974- )
(1)
Christa Janusz (1934-2008)
(1)
Cicurel David
(1)
Cioch Katarzyna
(1)
Coimbra Miguel
(1)
Collette Xavier (1981- )
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Deacove Jim
(1)
Dorne Frédéric (1974- )
(1)
Fabiański Wiktor
(1)
Fabicka Patrycja
(1)
Fiske Anna (1964- )
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Gille-Naves Guillaume
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Hebinger Etienne
(1)
Hertzano Mariana
(1)
Hertzano Micha
(1)
Hiekkala Ossi
(1)
Jakubik Hartwig
(1)
Jantner Janos
(1)
Jasionowski Maximilian
(1)
Jedliński Artur
(1)
Joopen Peter-Paul
(1)
Jurzusta Krzysztof
(1)
Jáuregui Narváez Eduardo (1971- )
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Karłowska-Motoko Joanna
(1)
Kiesling Michael
(1)
Kiesling Michael (1957- )
(1)
Kijak Karolina
(1)
Knizia Reiner
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kotry Matus
(1)
Kożyczkowska Magda
(1)
Kramer Wolfgang
(1)
Kramer Wolfgang (1942- )
(1)
Kubacka Justyna
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Leyssenne Mathieu
(1)
Lohausen Dennis (1977- )
(1)
Maciejewski Jakub (tłumacz)
(1)
Makuch Maria (1954- )
(1)
Matthäus Doris (1963- )
(1)
Menzel Michael (1974- )
(1)
Motłoch Michał
(1)
Nevskij Oleksandr
(1)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(1)
Pallières des Philippe
(1)
Panek Edyta
(1)
Percivale Tommaso (1977- )
(1)
Pogorzelska Julia
(1)
Polouchine Igor (1969- )
(1)
Prekiel Magdalena
(1)
Protrasiewicz Ewelina
(1)
Przewoźniak Marcin (1969- )
(1)
Ross Tony (1938- )
(1)
Simon Francesca (1955- )
(1)
Simon Francesca (1955- ). Koszmarny Karolek
(1)
Simon Francesca (1955- ). Koszmarny Karolek i czarny fotel
(1)
Simon Francesca (1955- ). Koszmarny Karolek i straszliwy śniegowy potwór
(1)
Simon Francesca (1955- ). Koszmarny Karolek i świąteczny obiad
(1)
Skuba Alicja
(1)
Sobich Agnieszka
(1)
Socha Piotr (1966- )
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Szudyga Marta (1985- )
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Szyszko Marek (1951- )
(1)
Traczykowski Grzegorz
(1)
Trojanowski Robert
(1)
Uldry Tiffanie
(1)
Vogt Rolf (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
6-8 lat
(45)
Dzieci
(43)
9-13 lat
(35)
Młodzież
(23)
14-17 lat
(17)
Dorośli
(17)
0-5 lat
(14)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dzieci
(2)
Gry planszowe
(2)
Zdolności
(2)
Arsene Lupin (postać fikcyjna)
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Dorosłość
(1)
Drzewa
(1)
Fizjologia roślin
(1)
Fredek (robot ; postać fikcyjna)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koszmarny Karolek (postać fikcyjna)
(1)
Ludność
(1)
Matematyka
(1)
Nauka
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przyjęcia dziecięce
(1)
Przyroda
(1)
Trolle
(1)
Turystyka dziecięca
(1)
Uczenie się
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawa
(1)
Zabójstwo
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Świat
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: dzieło
Trolls (film)
(1)
Temat: miejsce
Bieszczady (góry)
(1)
Francja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Powieść
(19705)
Opowiadania i nowele
(8475)
Wiersze
(5548)
Powieść obyczajowa
(4202)
Opracowanie
(2932)
Gry i zabawy
(57)
Broszura
(2793)
Kryminał
(2532)
Publikacja bogato ilustrowana
(2036)
Podręcznik
(1963)
Fantastyka
(1928)
Poradnik
(1757)
Fantasy
(1612)
Wydawnictwa popularne
(1464)
Bajki i baśnie
(1445)
Biografia
(1379)
Thriller
(1345)
Pamiętniki i wspomnienia
(1218)
Romans
(1158)
Komiks
(1154)
Powieść historyczna
(1114)
Powieść przygodowa
(962)
Reportaż
(829)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(718)
Antologia
(664)
Manga
(641)
Sensacja
(632)
Saga rodzinna
(531)
Publicystyka
(528)
Powieść psychologiczna
(479)
Przewodnik turystyczny
(459)
Lektura z opracowaniem
(396)
Książki dla małych dzieci
(386)
Science fiction
(377)
Książka obrazkowa
(359)
Esej
(347)
Horror
(342)
Adaptacja literacka
(325)
Fraszki
(321)
Wywiad dziennikarski
(314)
Książka obrazkowa (picturebook)
(303)
Dramat (gatunek literacki)
(289)
Powieść biograficzna
(243)
Album
(222)
Relacja z podróży
(221)
Komedia
(215)
Tragedia
(213)
Przypowieść
(200)
Publikacje dla dzieci
(197)
Romans historyczny
(195)
Film fabularny
(188)
Pieśń
(181)
Powieść erotyczna
(179)
Monografia
(169)
Przepisy kulinarne
(163)
Felieton
(158)
Legendy i podania
(145)
Książka kucharska
(144)
Gry komputerowe
(134)
Encyklopedia
(133)
Autobiografia
(132)
Materiały pomocnicze
(132)
Satyra
(119)
Dramat filmowy
(118)
Komiks przygodowy
(118)
Dystopia
(114)
Bajka słowno-muzyczna
(109)
Ćwiczenia i zadania
(108)
Słownik
(105)
Listy
(99)
Poemat
(93)
Film animowany
(92)
Materiały konferencyjne
(92)
Treny
(85)
Gry planszowe
(84)
Gry i zabawy umysłowe
(81)
Książka zabawka
(79)
Wywiad-rzeka
(77)
Powieść autobiograficzna
(76)
Powieść podróżnicza
(76)
Słownik tematyczny
(73)
Epos
(70)
Sonety
(69)
Film przygodowy
(64)
Film familijny
(61)
Praca zbiorowa
(61)
Gry i zabawki
(60)
Dzienniki
(59)
Układanki
(56)
Rozprawa
(55)
Artykuł wstępny
(54)
Ballada
(47)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(47)
Rymowanki
(47)
powieść dla dzieci i młodzieży
(47)
powieść obyczajowa
(47)
Opowiadania i nowele przygodowe
(46)
Opowiadania i nowele biograficzne
(45)
Słuchowisko
(45)
Powieść polityczna
(44)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(8)
Edukacja i pedagogika
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
57 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 20 minut.
Wiek graczy: 8+.
Kolorowy i niezwykły wyścig! Ze zwierzakami! Czas, aby twoja menażeria przeniosła się do następnego miasta - i tym razem to twój cyrk dojedzie tam pierwszy! Zbierz swoje dzikie tygrysy, tresowane rybki, niedźwiedzie polarne i porozmieszczaj je w wagonach swojego składu. Stwórz najbardziej odjechany pociąg i zostań najlepszym Dyrektorem Cyrku! Stoi na stacji lokomotywa to szybka i sprytna gra karciana o wyścigu do zwycięstwa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
UFO farmer/ Helmut Ast ; ilustracje Piotr Socha. - Warszawa : Granna, ©2014. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 21x21x6 cm.
Czas gry: ok. 30 minut.
Gra dla 2-4 osób.
Wiek: 6+.
GRA PLANSZOWA. Kultowa gra edukacyjna dla całej rodziny. Teraz w kosmicznej wersji z UFO. Pierwowzór gry powstałej w Warszawie w 1943 roku. Nosiła wtedy tytuł "Hodowla zwierzątek". Jej autorem jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk. Gdy Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski, profesor został bez pracy. W czasie wojny ludzie dokonywali cudów pomysłowości w poszukiwaniu źródeł utrzymania. Pomysłem profesora na ratowanie budżetu rodzinnego była sprzedaż gry. Zestawy do "Hodowli zwierzątek" przygotowywała metodami domowymi żona profesora, pani Zofia Borsukowa. Autorką rysunków zwierzątek była pani Janina Śliwicka. Gra zyskała wielką popularność - najpierw wśród przyjaciół rodziny, a potem w coraz szerszych kręgach osób znajomych i nieznajomych. W domu państwa Borsuków rozdzwonił się telefon, a w słuchawce, co i rusz można było usłyszeć pytanie: Czy to hodowla zwierzątek? Po potwierdzeniu następowało zamówienie i gry trafiały do sklepu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Il manuale delle 50 avventure da vivere prima dei 13 anni.
Marzysz o wielkich odkryciach i fantastycznych przygodach, ale nie wiesz, jak zacząć? Pomoże ci ten niezwykły przewodnik w formie notesu z gumką, w którym znajdziesz aż 50 misji do wykonania przed ukończeniem 13 lat. Myślisz, że potrafisz zbudować domek na drzewie? Zrobić gigantyczną bańkę mydlaną? A czy uda ci się nakarmić siedem różnych gatunków zwierząt?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Il manuale delle 50 missioni segrete per sopravvivere nel mondo dei grandi.
Czy umiałbyś żyć jak dorosły? Potrafisz wymienić żarówkę, zaplanować podróż, poruszać się samodzielnie komunikacją, a może umiesz zmienić oponę w samochodzie? Jeśli jeszcze nie, to nic straconego - czeka na ciebie 50 sekretnych misji, których wypełnienie pomoże ci odnaleźć się w tajemniczym świecie dorosłych, a może nawet zyskać ich uznanie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 Cudów Świata / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Belgia ; Gdańsk : Repos Production, Wydawnictwo Rebel ; copyright 2013. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 29 x 29 x 8 cm.
Czas gry: ok. 30 minut.
Gra dla 2-7 osób.
Darmowe rozszerzenie "Lost Wonders" do 7 Cudów Świata dostępne w wersji "print&play" także w polskiej wersji językowej.
Wiek: 10+.
Ponad 30 nagród na całym świecie. Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Architekci 7 Cudów Świata / Antoine Bauza ; ilustracje Etienne Hebinger. - Bruksela ; Gdańsk : Repos Production, Wydawnictwo Rebel ; copyright 2021. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 23 x 30 x 9 cm.
Czas gry: ok. 25 minut.
Gra dla 2-7 osób.
Wiek: 8+.
Ponad 30 nagród na całym świecie. Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : stwórz mi planetę / Antoine Bauza, Bruno Cathala. - Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 22x16x6 cm.
Czas gry: ok. 25 min.
Gra dla 2-5 osób.
Wiek 8+.
Zaprzyjaźnij się z Małym Księciem i spotkaj wszystkich bohaterów tej słynnej powieści Antoine'a de Saint-Exupéry'ego! W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które Mały Książę spotkał w czasie swojej podróży. Na koniec gry każda planeta będzie oceniana przez jej mieszkańców. Latarnik oceni ją wysoko, gdy będzie oświetlona dużą ilością latarni, Mały Książę najbardziej cenił ją będzie, jeśli znajdzie się na niej dużo pudełek i owieczek w różnych kolorach. Geograf przydzieli dodatkowe noty za każdy kafelek bez wulkanu, a Ogrodnik najszczęśliwszy będzie, gdy znajdzie się na niej przynajmniej jeden, ale najlepiej dwa baobaby, które będzie mógł pielęgnować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory do szafy /Antoine Bauza ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach19x19x4 cm.
Czas gry: ok. 10 minut.
Gra dla 1-6 dzieci.
Wiek: 3-8 lat.
Nie możesz zasnąć? Potwory czają się pod łóżkiem? Wykaż się doskonałą pamięcią i pogoń je wszystkie do szafy! Zagraj sam, z przyjaciółmi, bądź zwołaj domowników i wspólnie pokonajcie nocne straszydła! "Potwory do Szafy" zalecane są na dobranoc nawet dla najmłodszych graczy (proste zasady sprawiają, że już 3-letnie dzieci wiedzą gdzie jest miejsce nocnych koszmarów."Potwory do Szafy" to krótka gra dla 1 do 6 osób z wariantami kooperacji lub rywalizacji. By rozpocząć, pudełko-szafę wraz z trzyczęściowe ciało Zębogona (tą samą stroną), umieszczamy gdzieś na boczku. Na środku kładziemy potasowaną talię kart Śpiących Dzieci, a żetony zabawek rozkładamy wokół stosu kart rewersami do góry. Wierzchnią kartę Śpiących Dzieci dociągamy i odwracamy na drugą stronę. Kryje się na niej potwór, który w lewym dolnym rogu ma narysowany symbol zabawki- tego przedmiotu będziemy potrzebować by odesłać go do szafy. Gracz w swojej turze odkrywa jeden z żetonów zabawek, porównuje z kartą potwora i jeśli są to te same symbole potwór zostaje odesłany do pudełka-szafy. Jeśli nie, należy przewrócić jedną część Zębogona na drugą stronę i próbę podejmuje kolejny uczestnik. Niezależnie od tego czy potwora udało się odesłać czy nie, żeton zabawki ląduje z powrotem zakryty na swoim miejscu. Zapamiętaj jego położenie, może się przydać następnym razem! Gdy cały Zębogon przewrócony zostanie na drugą stronę (po trzeciej rundzie), należy odkryć kolejnego potwora. Gracze wygrywają grę, gdy wszystkie nocne koszmary wylądują w pudełku.Świetna zabawa dla całej rodziny! Piękne wykonane ilustracje, niespotykany pomysł z pudełkiem-szafą i proste zasady zapewniają miłe, wspólnie spędzone chwile nie tylko w wieczornych porach czy bezsennych nocach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Dobble : Kicia Kocia / [Denis Blanchot, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine]. - Gdańsk : Rebel, [br.]. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 10x10x5 cm.
Czas gry: ok. 10 minut.
Liczba graczy: 2-5.
Wiek: 4+.
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci.)
Książka zawiera propozycje zabaw aktywizujących do przeprowadzenia w domu lub na świeżym powietrzu. Zabawy te przeznaczone są dla dzieci w różnym wieku. Oprócz zabaw, autorka opisuje, jak wykonać stroje oraz rekwizyty na dziecięce przyjęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ulm : tempora in priscum aurum / Günter Burkhardt ; ilustracje Michael Menzel. - Ruda Śląska : Sharp Games ; copyright 2017. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 30 x 30 x 7 cm.
Czas gry: ok. 60 minut.
Gra dla 2-4 osoby.
Wiek: 10-99.
Promienie wschodzącego słońca oświetliły powstającą wieżę katedry w Ulm. Projekt był ambitny, wymagał nowatorskich rozwiązań, ale efekt wart był całego trudu. Do dzisiaj katedra, której wieża mierzy sobie 161,5 metra wysokości, jest najwyższą chrześcijańską sakralną budowlą na świecie. Miasto powoli budziło się do życia, obłoki leniwie przemierzały nieboskłon, a w oddali słychać było pianie zaspanych kogutów. Wdzięczni za pobudkę rybacy wsiadali na swoje łodzie, by wypłynąć na spokojne wody rzeki Dunaj i zarzucić sieci. Załadowane po brzegi barki powoli dopływały do zabudowy miasta. Kościelne dzwony rozdzwoniły się, zapowiadając kolejny dzień ciężkiej pracy dla mieszkańców miasta. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ciche i puste miasto, zalała fala wrzawy i zgiełku. Uderzenia kowalskich młotów, tętent końskich kopyt, sprzeczki kupieckie to naturalne środowisko stolicy handlu. Jako zamożni i poważani mieszkańcy miasta będziemy starać się rozwinąć nasze interesy i poszerzyć strefy wpływów o kolejne dzielnice miasta. Miasto rządzi się swoimi własnymi prawami a sytuacja na rynku zmienia się jak w kalejdoskopie. Trzeba być bardzo ostrożnym przy podejmowaniu decyzji, a co najważniejsze elastycznym. Ulm:Tempora in Priscum Aurum to tradycyjna eurogra z bardzo ciekawym i nietypowym mechanizmem wyboru akcji. O naszej turze decydować będzie znajdująca się na planszy szachownica 3×3, w którą to będziemy wpychać wylosowany z worka żeton akcji. Rząd, w który wepchnęliśmy ów żeton wyznaczać będzie dostępne 3 akcje do wykonania. Mechanika gry bardziej wymagać będzie od nas optymalizacji i umiejętności dostosowania się do panujących warunków na planszy niż obrania strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyścig balonów / Grzegorz Buźniak ; ilustracje: Ossi Hiekkala. - Warszawa : FoxGames copyright 2019. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 27 x 27 x 5 cm.
Czas gry: ok. 30 minut.
Gra dla 2-4 osoby.
Wiek: 8+.
Najsłynniejszy wyścig balonów właśnie się rozpoczyna, a wypełnione gorącym powietrzem czasze wyniosą śmiałków wysoko ponad tereny Starego Kontynentu. Uważaj na porywiste wiatry, niebezpieczne burze i inne obiekty latające! Czy zdecydujesz się na szybki lot do celu? A może skusisz się na odwiedziny legendarnych miast Europy i zdobędziesz dodatkowe punkty za doręczenie poczty dyplomatycznej? Zwycięży gracz, któremu nie zabraknie odwagi!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: ok. 10 minut.
Liczba graczy: 2-8.
Wiek: 8+.
Rok wydania za stroną wydawcy.
Buła, Pizza, Czapka, Prezent, Tort! Wykładaj karty w rytm tej niecodziennej wyliczanki, a gdy wypowiedziane słowo pasuje do obrazka, klepnij kartę ręką, nakrywając ją. Ten, kto będzie ostatni, zabiera wszystkie karty, a zwycięży gracz, który pozbył się wszystkich! To pasjonująca, szalona gra imprezowa pełna niespodziewanych zagrań i zabawnych pomyłek. Genialna w swojej prostocie, głośna i dynamiczna, a do tego bezlitośnie karząca za błędy. Z każdą wykładaną kartą rośnie presja i tempo zabawy, a wypracowaną w pocie czoła przewagę można stracić w jednej chwili!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. GP (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Buła, pizza, kot, ser, koza / [Dave Campbell] ; tłumaczenie : Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 8x12x4 cm.
Czas gry: ok. 10 minut.
Liczba graczy: 2-8.
Wiek: 8+.
Autor i rok wydania za stroną wydawcy.
Buła, Pizza, Kot, Ser, Koza - gra równie szalona, jak jej nazwa! To wyjątkowe połączenie Jungle Speeda i Uga Buga! z pewnością spodoba się wszystkim fanom głośnych, dynamicznych zabaw, które bezlitośnie karzą tych, którym zdarzy się zagapić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: ok. 45 minut.
Gra dla 2-4 osoby.
Wiek: 14+.
Kto zasiądzie na opustoszałym tronie i zdobędzie wszystkie związane z tym przywileje? Najwyższy czas wykorzystać znajomości i pociągnąć za sznurki. Skorzystaj z własnej przebiegłości by zdobyć lub kupić sobie głosy członków Rady. Zwerbuj wpływowych Lordów i wykorzystaj ich możliwości aby przejąć kontorlę nad terytoriami o strategicznym znaczniu. W końcu to właśnie Ty jesteś jedyną osobą zdolną dobrze rządzić ludnością Głębiny! W Abyss gracze starają się przejąć kontrolę nad strategicznymi obszarami podwodnego miasta. Aby to osiągnąć gracze muszą rozwijać się na trzy sposoby. Po pierwsze muszą gromadzić sojuszników, następnie używać ich do zwerbowania Lordów Otchłani, którzy dadzą im dostęp do różnych obszarów miasta. Gracze zdobywają karty sojuszników kupując je w trakcie Eksploracji Głębiny w turze każdego gracza. Zdobycie względów każdego Lorda wymaga posiadania konkretnego zestawu kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Escape Quest)
Na okładce: Książka - Gra - Escape Room
Przeżyj przygodę! Rozwiąż zagadki! Ucieknij z zastawionych pułapek! Nowa generacja interaktywnych powieści. "Escape Quest" to nowa seria gamebooków, w których ty jesteś głównym bohaterem. Będziesz musiał podejmować decyzje, rozwiązywać tajemnicze zagadki i wydostawać się z zastawionych pułapek. "Escape Quest" łączy w sobie elementy paragrafowej powieści, gier role-playing oraz łamigłówek w stylu escape room. Innowacyjne techniki i mechaniki gry. Rozwiązaniem łamigłówek jest numer strony, na którą musisz się udać, żeby kontynuować opowieść. Zadania będą wymagały logicznego myślenia, wyciągania wniosków, spostrzegawczości czy kreatywnego podejścia typu „out of the box”. Użyj specjalnych zakładek, przekręcaj i zaginaj strony, rozszyfruj kody i znajdź ukryte wskazówki. Wciągająca fabuła. "Escape Quest" przedstawia ciekawą i wciągającą historię, która zachęca do rozwiązywania kolejnych zagadek i dokonywania postępów w grze. Zagadki nawiązują i łączą się tematycznie z treścią fabuły, co pozwala na jeszcze pełniejsze przeżycie przygody. Graj off-line. Nie potrzebujesz łączyć się z internetem czy instalować specjalnych aplikacji. Wszystko, co niezbędne zawarte jest w książce. Podpowiedzi oraz rozwiązania są zaszyte na ostatnich stronach każdego tomu. Graj sam lub z rodziną. "Escape Quest" jest przeznaczony do samodzielnej zabawy, ale czasem przyda się pomoc rodziny czy znajomych. Możecie wspólnie główkować nad zadaniami oraz dzielić się wrażeniami z gry. Wybierz swoją własną przygodę. Czy podejmiesz wyzwanie? "Arsene Lupin rzuca wyzwanie". Komiksogra, w której celem jest kradzież biżuterii z rezydencji Lechevallier. Rozwiązuj wielorakie zagadki i stwórz plan doskonały. Nagrodą będzie przyjęcie na ucznia przez Arsene’a Lupina.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
PARTYtura /Katarzyna Cioch i Wojciecj Wiśniewski ; ilustracje: Sławomir Bejda. - Warszawa : Foxfames, 2020. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 25x25x6 cm.
Czas gry: ok. 20 minut.
Gra dla 3-10 osób.
Wiek: 8+.
Oto zwycięzca 2. edycji konkursu „Stwórz grę i wskocz na półkę Empiku”. Czy chciałbyś zostać członkiem orkiestry? A może marzysz o tym, by stać się dyrygentem? PARTYtura to gra imprezowa, w której gracze starają się odtworzyć utwór muzyczny! Tylko gracz wcielający się w rolę dyrygenta wie, jaka to melodia. Przy pomocy gestów musi wskazać muzyka i sposób, w jaki ten ma zagrać. Partytura to gra dla 3-10 graczy, w której jeden z uczestników wciela się w rolę dyrygenta, aby pokierować orkiestrą złożoną z pozostałych graczy i zagrać piękny koncert, który zostanie jak najlepiej oceniony przez słuchaczy. Co ciekawe, gra będzie odbywać się w ciszy – muzyka jest w niej realizowana przez wykładanie odpowiednich kart. W zależności od wariantu i liczby graczy, jest to gra kooperacyjna lub drużynowa. Ta emocjonująca gra rozrusza Twoje towarzystwo i zostanie królem każdej imprezy! Proste zasady i mnóstwo frajdy podczas rozgrywki przypadną do gustu nie tylko melomanom i muzykom, ale też wszystkim tym, którzy cenią sobie dobrą zabawę, także w większym gronie. Cechy gry: wiek: 8+ liczba graczy: 5 i więcej Uwaga! Produkt nieodpowiedni dla dzieci poniżej 3 roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: ok. 20 min.
Zawartość pudełka:
Gra dla 2-4 osób.
Wiek: 4+.
"Grzybobranie w Zielonym Gaju" to gra dla najmłodszych, mogą w nią grać już czterolatki. Od gry dedykowanej dla tak młodych zawodników musimy wymagać więcej. Ciekawej rozgrywki, ale także pięknej oprawy graficznej i wysokiej jakości wykonania. "Grzybobranie w Zielonym Gaju" może poszczycić się każdą z tych cech. "Gra Grzybobranie w Zielonym Gaju" opiera się na mechanice Snakes and Ladders (z ang. węże i drabiny). Ta z kolei jest zeuropeizowaną wersją starożytnej indyjskiej gry. To mechanika polegająca na poruszaniu się po planszy zgodnie z wynikiem rzutu kością. Cofamy się bądź posuwamy do przodu w zależności od pola, na którym staniemy. Gra w swoim historycznym założeniu miała odzwierciedlać naszą drogę przez życie. Łączy podejmowanie wyborów z nieuchronną losowością wydarzeń. Dzieci poznają podstawowe zasady, jakimi rządzą się gry planszowe. Przyjdzie im także zmierzyć się z gorzkim smakiem porażki i radością płynącą ze zwycięstwa. Niezależnie od metaforycznego wydźwięku gry, jest to przede wszystkim świetna zabawa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kotek Psotek / autor: Jim Deacove ; ilustracje: Zofia Burkowska. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2015. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 20x20x5 cm.
Liczba graczy 1-8.
Wiek: 3+.
Czas gry: ok. 20 min.
Kotek Psotek dziś poluje, po swoim ogrodzie całymi dniami buszuje. Raz wiewiórka przed nim czmychnie, a raz myszka przysmakiem przechytrzy. Mały ptaszek też sprytem nie gardzi, ale czy wszystkim do ucieczki na drzewo to wystarczy? Ta oryginalna i niebanalna gra planszowa pochłonie całą rodzinę. Gra się razem, a nie przeciwko sobie, co tylko wzmocni rodzinne relacje. Gra planszowa "Kotek Psotek" to przyjemna zabawa dla całej rodziny. Kto nie lubi małych, słodkich zwierząt, takich jak kotek, wiewiórka, ptaszek czy myszka? Najmłodsi je kochają, a w tę grę mogą z rodzicami grać właśnie nawet małe dzieci. Przeznaczona jest bowiem dla graczy w wieku od 3 lat. Gra uczy logicznego myślenia, współpracy, a także radzenia sobie z emocjami. Wspaniała zabawa rodziców z dziećmi gwarantowana. Tytułowy "Kotek Psotek" uwielbia dobrą zabawę w swoim ogrodzie i za wszelką cenę chce schwytać wiewiórkę, ptaszka albo myszkę. Jest bardzo szybki, ale inne zwierzątka potrafią go przechytrzyć. Czy pomożecie dotrzeć im do kryjówki na drzewie? Celem gry jest właśnie ucieczka do kryjówki, byle szybciej od goniącego nas kotka. Jak można go przechytrzyć? Za pomocą skrótów na planszy albo przysmaków. W tej planszówce udało połączyć się proste zasady z niebanalną rozgrywką i ciekawym scenariuszem zabawy. Gra jest dobrze dopracowana, a całość wygląda kolorowo i przyjemnie. Gra pochodzi z serii "Rodzinka wygrywa" w której znalazły się tytuły "Kotek Psotek" oraz "Mali detektywi". Zostały one wydane przez wydawnictwo Egmont Polska, które specjalizujące się w publikacjach popularnych czasopism i komiksów, książek dla dzieci i młodzieży oraz produkcją ciekawych, rodzinnych gier planszowych. Wśród najpopularniejszych planszówek wydawnictwa można wymienić: "Pędzące Żółwie", "Ubongo", "Ryzyk Fizyk" i dwie części gry przenoszącej nas do czasów PRL gry: "Pan tu nie stał" i "Pan tu nie stał! Demoludy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pełna absurdalnego humoru wyszukiwanka, która zabierze was w szaloną podróż w jeden dzień dookoła świata. Co je na obiad Daria w Norylsku i co robi Bubba w Mogadiszu? Kto wysyła list w butelce, a kto ma łóżko z popcornu? Jakiego koloru jest szalik żyrafy i która godzina jest teraz w Buenos Aires? Cześć, Ziemio! to zwariowana, rysowana dziecięcą kreską wyszukiwanka, w której w ciągu jednego dnia śledzimy przygody sześciorga mieszkańców różnych kontynentów. Mnóstwo się tu dzieje i z godziny na godzinę coś się zmienia. Sprawdź, co u nich nowego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej