Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(73)
Forma i typ
Książki
(63)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Audiobooki
(10)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dla niewidomych
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(4)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(64)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(4)
Filia 2
(5)
Filia 3
(3)
Filia 1
(4)
Autor
Lis Tomasz (1966- )
(3)
Wiśniewski Michał Radomił (1979- )
(3)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Gałązka Tomasz S
(2)
Mann Wojciech (1948- )
(2)
Taibbi Matt (1970- )
(2)
Wojewódzki Kuba (1963- )
(2)
Adamska-Pakuła Martyna
(1)
Andrus Artur (1971- )
(1)
Andrusieczko Piotr (1971- )
(1)
Barber Celeste (1982- )
(1)
Barciś Artur (1956- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bałuk Kamil (1988- )
(1)
Bergstrom Carl T
(1)
Boniecki Adam (1934- )
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Carlsson Sven
(1)
Chajzer Filip
(1)
Chajzer Zygmunt (1954- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chandler M. Tamra
(1)
Chylewska Paulina (1978- )
(1)
Czarnecki Jacek (1963- )
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Czejarek Roman (1966- )
(1)
Dmochowski Artur (1959- )
(1)
Duncan Kevin (1961- )
(1)
Dżbik-Kluge Justyna
(1)
Fajbusiewicz Michał (1951- )
(1)
Flores Suzana E
(1)
Frier Sarah
(1)
Gacek Anna
(1)
Georgiew Franciszek Bazyli
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Godlewski Grzegorz (1955- )
(1)
Gorczyca Aleksandra
(1)
Grabarczyk Beata (1971- )
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Grealish Laura Dowling
(1)
Guerriero Leila (1967- )
(1)
Górska Monika (1964- )
(1)
Głuchowski Piotr (1967- )
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Hennig Marta (1993- )
(1)
Hermanowski Marcin
(1)
Herzyk Aleksandra
(1)
Hołownia Szymon (1976- )
(1)
Hołub Jacek (1962- )
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Jakóbczak Agata
(1)
Jaskuła Gabriela
(1)
Jurgenson Nathan
(1)
Kania Dorota (1964- )
(1)
Kawalec Jacek (1961- )
(1)
Khamidow Okił (1963- )
(1)
Kidd Chip (1969- )
(1)
Kietliński Radosław (1974- )
(1)
Korzewski Tomasz (1989- )
(1)
Kotliński Daniel
(1)
Kowalewski Mariusz (dziennikarz)
(1)
Kubisiowska Katarzyna (1971- )
(1)
Kucharski Adam (medycyna)
(1)
Latour Daniel de (1971- )
(1)
Leijonhufvud Jonas (1974- )
(1)
Leoncini Thomas (1985- )
(1)
Lewandowska Aleksandra (1988- )
(1)
Lewandowski Filip
(1)
Lewandowski Karol (1988- )
(1)
Lisocka-Jaegermann Bogumiła (1956- )
(1)
Litorowicz-Siegert Agnieszka
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Marosz Maciej
(1)
Mateja Anna (1973- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
McNamee Roger (1956- )
(1)
Melnyk Magdalena
(1)
Meyer Erin
(1)
Michalik Eliza
(1)
Mierzyńska Anna
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Mołek Magdalena (1976- )
(1)
Munter Mary
(1)
Młynarska Agata (1965- )
(1)
Naukowicz Jan (1946- )
(1)
Niedźwiecki Marek (1954- )
(1)
Okoniewski Marcin
(1)
Olszowik Paweł
(1)
Paszkowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Pawlak-Hejno Elżbieta
(1)
Pawlikowska Beata (1965- )
(1)
Plewako-Szczerbiński Krzysztof (1978- )
(1)
Politkowska Anna (1958-2006)
(1)
Pomerantsev Peter (1977- )
(1)
Prokop Marcin (1977- )
(1)
Pryciak Agata
(1)
Puławski Krzysztof (1964- )
(1)
Ramsden Chloe
(1)
Randolph Marc
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(70)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(72)
Ukraina
(1)
Język
polski
(71)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dorośli
(13)
Niedowidzący
(7)
Niewidomi
(7)
9-13 lat
(2)
Menedżerowie
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(19)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Dziennikarze
(17)
Środki masowego przekazu
(13)
Media społecznościowe
(10)
Komunikacja społeczna
(7)
Dezinformacja
(5)
Dziennikarstwo
(5)
Polityka
(5)
Propaganda
(5)
Telewizja
(5)
Fake news
(4)
Internet
(4)
Autoprezentacja
(3)
Dziennikarze muzyczni
(3)
Facebook
(3)
Instagram
(3)
Lis, Tomasz (1966- )
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Celebryci
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
Dziennikarze radiowi
(2)
Influencerzy
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kościół a państwo
(2)
Kościół katolicki
(2)
Media strumieniowe
(2)
Moda
(2)
Netflix
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Prezenterzy telewizyjni
(2)
Produkcja filmowa
(2)
Program Trzeci Polskiego Radia
(2)
Program radiowy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Publicyści
(2)
Radiofonia
(2)
Radiowy program muzyczny
(2)
Start-up
(2)
Styl życia
(2)
Sukces
(2)
Talk show
(2)
Telekomunikacja
(2)
Walka informacyjna
(2)
Zarządzanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Życie seksualne
(2)
Aborcja
(1)
Aktorzy
(1)
Aktorzy australijscy
(1)
Aktorzy polscy
(1)
Andrus, Artur (1971- )
(1)
Antybohater
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Argumentacja
(1)
Autorytet
(1)
Barber, Celeste (1982- )
(1)
Barciś, Artur (1956- )
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Bauman, Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Boniecki, Adam (1934- )
(1)
Choroby zakaźne ludzi
(1)
Chylewska, Paulina (1978- )
(1)
Cyberkultura
(1)
Cywilizacja i technika
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne w okresie PRL
(1)
Czasopismo dla kobiet
(1)
Czasopismo katolickie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo regionalno-lokalne
(1)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(1)
Demokracja
(1)
Diana (księżna Walii ; 1961-1997)
(1)
Drukarstwo
(1)
Drzewa decyzyjne
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarstwo radiowe
(1)
Dziennikarze polityczni
(1)
Dżbik-Kluge, Justyna
(1)
E-wizerunek
(1)
Elżbieta II (królowa Wielkiej Brytanii ; 1926- )
(1)
Epidemie
(1)
Erotyzm
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fajbusiewicz, Michał (1951- )
(1)
Filip (książę Edynburga ; 1921-2021)
(1)
Film
(1)
Filozofia kultury
(1)
Firmy fonograficzne
(1)
Fotografie
(1)
Gates, Bill (1955- )
(1)
Gatunki medialne
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Gazety polskie
(1)
Grafika polska
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Temat: dzieło
Tygodnik Powszechny (1945- )
(2)
Temat: czas
2001-
(32)
1901-2000
(26)
1989-2000
(20)
1945-1989
(14)
1918-1939
(3)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Australia
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czeczenia (Rosja ; republika autonomiczna)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Europa
(1)
Goszyce (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Kocmyrzów-Luborzyca)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Meksyk
(1)
Rosja
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(12)
Poradnik
(12)
Publicystyka
(8)
Reportaż
(8)
Biografia
(6)
Wywiad dziennikarski
(6)
Autobiografia
(5)
Esej
(5)
Antologia
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Dzienniki
(2)
Felieton
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Wywiad rzeka
(2)
Wywiad-rzeka
(2)
Dialog
(1)
Mowy
(1)
Portret literacki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4591)
Kultura i sztuka
(2020)
Socjologia i społeczeństwo
(1846)
Psychologia
(1736)
Edukacja i pedagogika
(1678)
Media i komunikacja społeczna
(73)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1473)
Medycyna i zdrowie
(1130)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1084)
Geografia i nauki o Ziemi
(1024)
Religia i duchowość
(906)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(886)
Biologia
(805)
Literaturoznawstwo
(774)
Podróże i turystyka
(680)
Filozofia i etyka
(457)
Kulinaria
(320)
Zarządzanie i marketing
(303)
Rozwój osobisty
(272)
Inżynieria i technika
(266)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(250)
Architektura i budownictwo
(247)
Informatyka i technologie informacyjne
(243)
Fizyka i astronomia
(230)
Etnologia i antropologia kulturowa
(218)
Językoznawstwo
(203)
Hobby i czas wolny
(183)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(170)
Matematyka
(149)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(142)
Kultura fizyczna i sport
(139)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(137)
Styl życia, moda i uroda
(135)
Ochrona środowiska
(133)
Nauka i badania
(74)
Chemia
(63)
Praca, kariera, pieniądze
(56)
Dom i ogród
(39)
Archeologia
(34)
Rolnictwo i leśnictwo
(32)
Transport i logistyka
(24)
Varia
(3)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób. Dobrze - powiesz - ale jak to zrobić? Jak dobrze wykorzystać zaledwie 60 sekund, jakie oferuje TikTok do tego, by nakręcić film promocyjny, który obejrzy 100 tysięcy, milion, a może 2 miliony odbiorców? Oczywiście, należy się streszczać. Skondensować przekaz. Jednak nie byle jak. Filmiki trzeba nagrywać w konkretny, preferowany przez odbiorców tego medium sposób. Dodatkowo musisz się nauczyć umiejętnie pobudzać ich zaangażowanie. Działać tak, by algorytm TikToka stał się Twoim sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Jak to wszystko osiągnąć? Szybko, bo konkurencja nie śpi, tylko... kręci! Tego, co i jak robić, by zostać królem TikToka ze wzbudzającymi zazdrość zasięgami, dowiesz się z tej konkretnej, pełnej praktycznych porad książki doświadczonego marketera i tiktokera w jednej osobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jobs, Gates, Zuckerberg, Musk, Maxwell, Murdoch, Turner.
Steve Jobs. Współzałożyciel firmy Apple, człowiek, który wprowadził na rynek komputery Macintosh. Przekonał przemysł muzyczny do sprzedawania pojedynczych hitów w internetowym sklepie iTunes – jako gotowy materiał dla odtwarzaczy iPod. Po iPhonie, który zrewolucjonizował rynek smartfonów, zdążył jeszcze zaprezentować światu tablet iPad. Bill Gates. Miliarder, zarobił fortunę na obecnym wszędzie oprogramowaniu należącej do niego firmy Microsoft, a teraz chce walczyć z przeludnieniem na Ziemi. Mark Zuckerberg. Najmłodszy miliarder świata, który przeorał media społecznościowe, wymyślając wraz z kolegami z Harvardu Facebooka. Elon Musk. Uchodzi za pomysłodawcę kolei super prędkości Hyperloop, właściciel SpaceX, pierwszej prywatnej firmy konstruującej rakiety nośne dla pojazdów kosmicznych, współzałożyciel Tesla Motors, potentata produkcji samochodów elektrycznych. Robert Maxwell. Współudziałowiec Agencji Reutera, Agence Centrale de Presse, wydawca „Daily Mirror”, przed którym drżały osobistości tego świata. Rupert Murdoch. Właściciel „The Times”, „New York Post” i tabloidu „Mirror” a także pierwszej prywatnej telewizji satelitarnej Sky, Fox Broadcasting Company i Fox News. Ted Turner. Twórca koncernu medialnego Turner Broadcasting System, w skład którego wchodzi m.in. CNN. Człowiek Roku 1991 według magazynu „Time”, którego jest współwłaścicielem. Skąd się wzięli, jakie są ich plany, czy mają ze sobą coś wspólnego? Nigdy na nich nie głosowaliśmy, a kierują naszym życiem. Dysponują ponadnarodową władzą i funduszami znacznie większymi niż budżety zamożnych państw. Dokąd nas prowadzą? Sprawdźmy, czy jest nam z nimi po drodze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Współczesne radio podlega licznym zmianom. Niniejszy tom zawiera refleksje dotyczące nie tylko radiofonii polskiej, ale tez brytyjskiej, francuskiej, norweskiej czy portugalskiej w szerokim kontekście społecznym. Rozważania uwzględniają aspekty związane z budowaniem wspólnoty czy pełnieniem misji, odnoszą się też do kwestii przemian kulturowych czy technologicznych, wpływających na radio. Mamy nadzieję, że monografia, będąca efektem spotkania badaczy pochodzących z wielu krajów i spoglądających na radiowy fenomen z różnych perspektyw, wzbogaci ofertę dostępnych na rynku książek o tematyce radiowej oraz stworzy nowe horyzonty badawcze. Prezentując bogate spektrum problematyki, pragniemy przybliżyć czytelnikom to medium - z pozoru dobrze znane każdemu, a zarazem wciąż niezbadane. Grażyna Stachyra, Elżbieta Pawlak-Hejno
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Miła robótka : polskie świerszczyki, harlekiny i porno z satelity / Ewa Stusińska. - [Warszawa] : Fundacja Edukacji Nowoczesnej ; [Jelenia Góra] : Moderna, [2022]. - 1 płyta CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Miła robótka Ewy Stusińskiej to to nietuzinkowa kronika czasów przełomu. Czasów, gdy pod ladą każdej wypożyczalni ukrywano segregator pełen wytartych okładek filmów porno, w słuchawce po wykręceniu 0-700 kusiły ponętne głosy, w domach kultury przy ptysiu i paluszkach organizowano pokazy erotyków, a pozornie niewinne „pani pozna pana” wyczytane w dziale ogłoszeń było zaproszeniem do eksploracji nowych obszarów seksualnej wolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM.821-92 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Społeczne Wyzwania Współczesności. Seria imienia Profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Czasy, w których żyjemy, zostały przez Zygmunta Baumana określone mianem płynnej nowoczesności. Ich znakiem jest uwolnienie od więzi i zobowiązań, ale też zwolnienie z reguł i norm, które do niedawna jeszcze wydawały się oczywiste i niepodważalne. Skutkiem tych przemian jest także zatarcie się znaczeniowych granic pojęć dotychczas oczywistych – takich jak przyjaźń. Piotr Szarota przygląda się przeobrażeniom, jakim uległy nasze relacje z bliskimi nam ludźmi. Rozważa zależności między systemami rodziny i przyjaciół, analizuje relacje między przyjaźnią, miłością i erotyzmem. Pokazuje nieobecne dotychczas warianty bliskich relacji: przyjaźń skomercjalizowaną – „za pieniądze”, relacje paraspołeczne, na przykład z awatarem lub oparte na antropomorfizacji przyjaźnie ze zwierzętami. Pisze wreszcie o przyjaciołach „uszytych na miarę” – robotach i hiperrealistycznych lalkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Paryż domowym sposobem : o kreowaniu stylu życia w czasopismach PRL / Agata Szydłowska. - Warszawa : Sport i Turystyka - Muza, 2019. - 363, [5] stron : ilustracje, fotografie, portrety ; 24 cm.
Popularne w PRL-u czasopisma poświęcone kulturze, stylowi życia i codziennym bolączkom towarzyszyły czytelniczkom i czytelnikom w zmaganiach z nową powojenną rzeczywistością. Edukowały, pouczały, radziły. Kreowały snobizmy, prowadziły własne kampanie na rzecz dobrego gustu, lecz także wykonywały pracę u podstaw, oferując fachowe porady dotyczące zdrowia czy wychowywania dzieci. Bywały narzędziami propagandy, ale też walczyły o zachowanie niezależności. Wszystkie miały misję, którą realizowały, sięgając po środki odpowiednie dla różnych grup społecznych. Książka Agaty Szydłowskiej to próba zmierzenia się ze współczesną nostalgią za kulturą wizualną PRL-u i spojrzenia na nią z perspektywy pism kształtujących styl życia: „Przekroju”, „Ty i Ja”, „Przyjaciółki” i „Kobiety i Życia”. Elity zostały wymienione, panie ruszyły do pracy, mieszkańcy wsi ruszyli w stronę miast i wyższych szczebli społecznej drabiny, a żelazna kurtyna oddzieliła ich wszystkich od świata kultury zachodniej. Jak budowano nowe projekty tożsamościowe? Jaką rolę odgrywały w tym procesie kobiety? Do czego aspirowaliśmy naprawdę, a co próbowano nam narzucić? Czym był konsumpcjonizm w czasach głębokiej komuny i wiecznego braku? Książka Agaty Szydłowskiej jest pozycją obowiązkową dla tych, którzy chcą zrozumieć świat, w którym dawniej funkcjonowali, i dla tych, dla których był on dotąd abstrakcją. Ewa Pawlik, zastępczyni redaktor naczelnej kwartalnika „Przekrój”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Tytuł oryginału: "[Hate Inc. : why today's media makes us despise one another]" 2019.
Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji Nienawiść sp. z o.o. Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo – bo jak inaczej traktować działania mediów, w których „różnorodność intelektualna” rozumiana jest jako „po jednym reprezentancie z każdej partii”, nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji. Szanowni Państwo, zapraszamy do reality show Ameryka kontra Ameryka! Wygrywają wszystkie stacje, przegrywają obywatele. Gwarantujemy – takiej porcji nienawiści nie zobaczycie nigdzie indziej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 amer. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Książka dla Każdego)
Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji Nienawiść sp. z o.o. Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo - bo jak inaczej traktować działania mediów, w których „różnorodność intelektualna” rozumiana jest jako „po jednym reprezentancie z każdej partii”, nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji. Szanowni Państwo, zapraszamy do reality show Ameryka kontra Ameryka! Wygrywają wszystkie stacje, przegrywają obywatele. Gwarantujemy - takiej porcji nienawiści nie zobaczycie nigdzie indziej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM. 821-92 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Śmiało : mów własnym głosem / Dorota Warakomska. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2020. - 303, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Dorota Warakomska zmieniła życie wielu kobiet, których kariera zawodowa i życie prywatne poszybowały wysoko. Przy okazji odkryła, że większość poradników dotyczących komunikacji to książki pisane z męskiej perspektywy. Dlatego na bazie swojej wieloletniej działalności dziennikarskiej, trenerskiej i społecznej, stworzyła praktyczny poradnik dla kobiet. Książkę, która będąc kopalnią sprawdzonych wskazówek, jak mówić, by być zrozumianą i skuteczną, jak zdobyć się na odwagę, by przeprowadzać zmiany w sobie i we własnym życiu, w rzeczywistości jest czymś więcej. Dorota Warakomska, wzmacniając kobiety na polu zawodowym, dodaje im skrzydeł na co dzień. Ta książka jest dla wszystkich kobiet, które występują publicznie i próbują się przebić z własnymi pomysłami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy polski reportaż szeroko opisujący internetową społeczność inceli i przegrywów. Bohaterów tej książki łączy przekonanie, że są zbyt mało atrakcyjni, by mieć szanse na znalezienie partnerki. Niektórzy dobiegają trzydziestki i nigdy nie byli na randce, o seksie nie wspominając. Są samotni i wściekli – na siebie, kobiety, społeczeństwo. Albo rodziców, którzy „przekazali im wadliwe geny”. Autorki spędziły dwa lata na rozmowach z chłopakami żyjącymi w „mimowolnym celibacie”, wierzącymi, że „przegrali w życie”. Poznały ich poglądy, ale też bardzo osobiste, zwykle smutne historie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Poznaj cechy prawdziwego lidera, przekonaj się, dlaczego potrzebujesz odpowiedniej marki osobistej, naucz się wykorzystywać narzędzia wpływu społecznego.
Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego lidera - teamu, oddziału, firmy - jest znacznie trudniejsza do wypracowania. Wraz ze stanowiskiem nie przychodzą magiczne moce, szacunek i bezwzględne posłuszeństwo. Na autorytet i uznanie każdy musi zapracować. Jak pogodzić oczekiwania przełożonych i podwładnych? Jak sprawować realną władzę, zamiast wykonywać jedynie odgórne polecenia? Jak zjednać sobie ludzi i skutecznie wykorzystywać biznesowe szanse? Jak wzbudzać autorytet i szacunek i być przy tym realnie potrzebnym ludziom? Wszystko zależy od świadomych decyzji, konsekwencji w działaniu i wierności wartościom. Ta książka skłania do refleksji nad własną skutecznością i realnym przywództwem, a jednocześnie dostarcza wielu praktycznych narzędzi i wskazówek do natychmiastowego zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wchodząc w XXI wiek Polska - jak i cały świat - stała się areną cyfrowej rewolucji. Komputery z fantastycznych wizji przeobraziły się w przedmioty codziennego użytku. Bezgłośny światłowód wyparł skrzeczące modemy, a pokolenie MTV, zbiorowy umysł zjednoczony przed telewizorem, ustąpiło przed pokoleniem Neo, cyborgami połączonymi z komputerami - i sobą nawzajem. Miłość, polityka, kultura, media - globalna sieć odmieniła wszystko. Internet stał się „miejscem”, w którym żyjemy, bawimy się, kochamy, walczymy i nienawidzimy. Czytamy fake newsy, tweetujemy, share’ujemy kontent, lajkujemy… Stanowimy konglomerat umysłów, ciał i maszyn. Wszyscy jesteśmy połączeni. Wszyscy jesteśmy cyborgami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 pol. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Wszyscy jesteśmy cyborgami : jak internet zmienił Polskę / Michał R. Wiśniewski. - [Warszawa] : Fundacja Edukacji Nowoczesnej ; [Jelenia Góra] : Moderna, [2022.] - 1 płyta CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Miejsca wydania na podstawie strony internetowej wydawców.
Wchodząc w XXI wiek Polska - jak i cały świat - stała się areną cyfrowej rewolucji. Komputery z fantastycznych wizji przeobraziły się w przedmioty codziennego użytku. Bezgłośny światłowód wyparł skrzeczące modemy, a pokolenie MTV, zbiorowy umysł zjednoczony przed telewizorem, ustąpiło przed pokoleniem Neo, cyborgami połączonymi z komputerami - i sobą nawzajem. Miłość, polityka, kultura, media - globalna sieć odmieniła wszystko. Internet stał się `miejscem`, w którym żyjemy, bawimy się, kochamy, walczymy i nienawidzimy. Czytamy fake newsy, tweetujemy, shareujemy kontent, lajkujemy... Stanowimy konglomerat umysłów, ciał i maszyn. Wszyscy jesteśmy połączeni. Wszyscy jesteśmy cyborgami. [Wydawnictwo Czarne]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM.821-92 pol. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Zabójcze aplikacje : jak smartfony zmieniły nasz świat / Michał R. Wiśniewski. - [Warszawa] : Fundacja Edukacji Nowoczesnej ; [Jelenia Góra] : Moderna, [2022]. - 1 płyta CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Michał R. Wiśniewski błyskotliwie i z nutą nostalgii prowadzi nas przez historię telefonizacji. Od ciężkich i wielkich komórek z lat dziewięćdziesiątych, przez kosztowne SMS-y i MMS-y na początku XXI wieku, aż po dziesiątki aplikacji na ultranowoczesnych smartfonach. Rozkłada na czynniki pierwsze zagrożenia i korzyści płynące z coraz to nowszych cyfrowych rozwiązań i osadza je w szerszym kontekście – społecznym i politycznym. TikTok i mapy Google’a, Messenger i Candy Crush Saga, kolorowe emoji i szarzy panowie w garniturach używający Twittera jako politycznej broni. Możliwości jest wiele, a wybór którą „zabójczą aplikację” ściągnąć, należy do nas. Czy to my zmieniamy świat za pomocą smartfonów, czy to one zmieniają nas?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. KM.821-92 pol.
Książka
W koszyku
„Idziecie jak barany na rzeź” – ostrzegał dziennikarzy pewien polityk Prawa i Sprawiedliwości przed zakusami… Prawa i Sprawiedliwości. W 2016 r. Jarosław Kaczyński miał bowiem plan: pozbyć się dziennikarzy i wolnych mediów z Sejmu. Nie wyszła mu ta wojna błyskawiczna, ale obóz władzy wcale nie porzucił swoich zamierzeń. Radomir Wit przedstawia kulisy zamachu na niezależność mediów. Jeżeli wam się wydaje, że największym zagrożeniem dla polityka obozu władzy jest opozycja, to musicie poznać historie, jak przedstawiciele tej samej partii potrafią nawzajem podstawiać sobie nogę. Ile politycy są w stanie poświęcić za gabinet, asystenta i służbowy samochód? Czy są gotowi zrezygnować z własnych korzyści, by zadbać o sprawy wyborców? Kiedy kłamią i czy kiedykolwiek mówią prawdę? No i dlaczego dziennikarze rozmawiają w Sejmie z plecami? A ponadto: gdzie można wypić kawę za 1,27 zł, a gdzie przespać się w centrum Warszawy za 116 zł za dobę? Czy poseł, który przegrywa wybory, może liczyć na finansową nagrodę pocieszenia? Kto jeździ służbową limuzyną i jednocześnie bez wstydu wykorzystuje kilometrówkę? Ile zarabiają parlamentarzyści i parlamentarzystki i za co nie muszą płacić? Z którego muzeum pochodzą obrazy wiszące w gabinetach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieautoryzowana autobiografia / Kuba Wojewódzki. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 487, [1] strona ; 20 cm.
Przygotujcie się na największy show Kuby Wojewódzkiego. L’enfant terrible polskiego show biznesu. O jego medialnej osobowości powstały już prace naukowe, a typowa dla niego bezczelność stała się telewizyjną dyscypliną olimpijską. Pogromca osobowości płaskich i bez charakteru. Wyznawca zasady, że przeginanie pały to takie samo prawo obywatelskie jak udział w wyborach. Bohater kultury pop, gość z krainy próżności. Od dziecka lubił szokować, a rzeczywistość dawała mu do zabawy niezbędne gadżety i okoliczności. Chciał zostać aktorem, ale znawcy sceny prognozowali mu rolę halabardnika albo aktora grającego kroki za sceną. Został więc królem błaznów. Jego autobiografia to skarbnica błyskotliwych bon motów, genialnych ripost, ciętych komentarzy. Kronika medialnego żywota, którego intensywnością można spokojnie obdzielić kilku celebrytów, a gażą za odcinek talk show wykarmić powiat. To też opowieść człowieka zasmuconego kondycją myślenia społeczeństwa, które głowy używa głównie do potakiwania. Człowiek-kameleon, właściciel ego widocznego z kosmosu, genialny publicysta, człowiek instytucja, ojciec chrzestny i grabarz wielu karier.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 929 Wojewódzki J.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Wojewódzki K. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Nieautoryzowana biografia / Kuba Wojewódzki. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 1 płyta audio CD (13 godz. 12 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Przygotujcie się na największy show Kuby Wojewódzkiego. L’enfant terrible polskiego show biznesu. O jego medialnej osobowości powstały już prace naukowe, a typowa dla niego bezczelność stała się telewizyjną dyscypliną olimpijską. Pogromca osobowości płaskich i bez charakteru. Wyznawca zasady, że przeginanie pały to takie samo prawo obywatelskie jak udział w wyborach. Bohater kultury pop, gość z krainy próżności. Od dziecka lubił szokować, a rzeczywistość dawała mu do zabawy niezbędne gadżety i okoliczności. Chciał zostać aktorem, ale znawcy sceny prognozowali mu rolę halabardnika albo aktora grającego kroki za sceną. Został więc królem błaznów. Jego autobiografia to skarbnica błyskotliwych bon motów, genialnych ripost, ciętych komentarzy. Kronika medialnego żywota, którego intensywnością można spokojnie obdzielić kilku celebrytów, a gażą za odcinek talk show wykarmić powiat. To też opowieść człowieka zasmuconego kondycją myślenia społeczeństwa, które głowy używa głównie do potakiwania. Człowiek-kameleon, właściciel ego widocznego z kosmosu, genialny publicysta, człowiek instytucja, ojciec chrzestny i grabarz wielu karier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM.929 Wojewódzki J. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunki prasowe / Maria Wojtak. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004. - 327, [2] strony : ilustracje ; 25 cm.
Książka zawiera wieloaspektową charakterystykę podstawowych gatunków prasowych. Przedstawia najważniejsze wyznaczniki strukturalne, poznawcze, pragmatyczne i stylistyczne wzmianki, notatki, wiadomości, zapowiedzi, sylwetki, komentarza, felietonu, wywiadu i reportażu. W ramach metodologicznie ujednoliconej, oryginalnej prezentacji pokazano zarówno konwencje gatunkowe, jak i twórcze odstępstwa od sztampy. Istotnym novum jest wnikliwy opis relacji między gatunkami, które tworzą kontinuum, są spokrewnione, ale dadzą się też umieścić w określonych układach stratyfikacyjnych. Pozwala to zarysować wyraziście dynamikę przeobrażeń współczesnej polskiej prasy. Bogato ilustrowana przykładami z wybranych dzienników i tygodników książka ta może stać się pomocą w studiowaniu tajników dziennikarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Są zwykłymi ludźmi. Też się wzruszają, też płaczą, też czasami odwracają wzrok i chcą uciec - jak wielu z nas. Ale nie robią tego. Albo robią, ale zaraz potem wstają, ocierają łzy i z podniesioną głową, gotowym aparatem, włączonym wizjerem wchodzą w najgorsze ludzkie koszmary. Czasami to zbyt wiele - i niektórzy już nie wracają. Kim są ludzie, którzy ryzykują życie, abyśmy poznali prawdę? Dlaczego decydują się na takie życie? Czy ich działaniom przyświeca jakiś wyższy cel, czy to tylko praca? Jak wygląda ich życie po powrocie do domu? Jaką cenę płacą za dobre reportaże, doskonałe ujęcia i wzruszające wywiady? Honorata Zapaśnik rozmawia z najlepszymi polskimi reporterami wojennymi i odkrywa to, czego zwykle nam nie ujawniają: tragiczne osobiste historie, skrajne emocje, traumy, poczucie niemocy i bezsilności, ale i wielką wiarę w sens swojej pracy. Wojna jest zawsze przegrana. Reporter wojenny nie może pomóc wszystkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-92 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia poświęcona fenomenowi superbohaterów w kulturze popularnej, omawianemu z punktu widzenia kulturoznawstwa i medioznawstwa. Szczegółowe analizy obejmują między innymi patoherosów, literaturę groszową i pulpową, kultowe seriale i nowsze filmy (zwłaszcza kolejne produkcje o Supermanie i Batmanie) czy transkulturowy multimit, czyli lokalne warianty globalnej superkultury. Autor kompleksowo omawia przedmiotowe zjawiska i produkty kultury masowej, w omówieniu ich genezy sięgając nawet początku XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 008 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej