Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(69)
Forma i typ
Gry i zabawki
(36)
Książki
(32)
Proza
(19)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Poezja
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(3)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(38)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(29)
Filia 2
(1)
Filia 1
(1)
Autor
Górski Wojciech (ilustrator)
(10)
Wójcik Elżbieta
(5)
Górska Karolina
(3)
Górska Karolina (pisarka)
(3)
Benvenuto Johan
(2)
Bobrowski Hubert
(2)
Bourgoin Nicolas
(2)
Detner Małgorzata
(2)
Ferch Michael
(2)
Handford Martin (1956- )
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Lopez Sébastien
(2)
Miłuński Filip
(2)
Moryc Katarzyna
(2)
Raczek Zofia
(2)
Alberich Marc
(1)
Algaze Jonathan
(1)
Andrzejewska Anita (1970- )
(1)
Arenius Päivi
(1)
Artymowska Aleksandra (1981- )
(1)
Babińska Magdalena
(1)
Badie Ramy
(1)
Bellet Pierre
(1)
Benet Elisabet
(1)
Blanchot Denis
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Brzozowski Tytus
(1)
Burgueno Esther
(1)
Cabrero Domingo
(1)
Capera Alexis
(1)
Cardouat Marie
(1)
Cassata Gabriel
(1)
Castro Giovanni
(1)
Chaffer Jonathan
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Chvátil Vladimír (1971- )
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Crapuchettes Dominic
(1)
Crossley Kev
(1)
Delmé Tom (1980- )
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Eberle Bill
(1)
Escandell Victor (1971- )
(1)
Farinas Ulises
(1)
Fenrich Wojciech
(1)
GJ David
(1)
Gallo Ana
(1)
Galt Geoff
(1)
Gawryluk Barbara (1957- )
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Green Jonathan
(1)
Gruhl Ken
(1)
Górski Wojciech (1971- )
(1)
Hartman Scott
(1)
Hałas Agnieszka
(1)
Hikiert Anna
(1)
Houser Scott
(1)
Hova Gil
(1)
Inman Matthew (1982- )
(1)
Janik Łukasz
(1)
Jeanney Aurélien
(1)
Kamigaki Hiro
(1)
Kamigaki Hiro. Detektyw Pierre w labiryncie
(1)
Kiesling Michael (1957- )
(1)
Kittredge Jack
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Kożyczkowska Magda
(1)
Krzanowska Aleksandra
(1)
Kubesh Chance
(1)
Kucharska Nikola
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Kwanchai Moriya
(1)
Laprus Natalia
(1)
López Carlos
(1)
López Caterina
(1)
López Eva
(1)
Madejski Jan
(1)
Magdale Denise
(1)
Maj Arkadiusz (gry planszowe)
(1)
Majungmul
(1)
Marczewska Magdalena
(1)
Maruyama Chihiro
(1)
Matusik-Dyjak Anna
(1)
Mawhinney Art
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Molas Grzegorz
(1)
Mora Mercè
(1)
Nakayama Kota
(1)
Netherton Autumn
(1)
Novo Mia
(1)
O'Connor Jacoby
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Olotka Greg
(1)
Olotka Peter
(1)
Pallant Katrina
(1)
Parodi Francesca
(1)
Parreño Oriol
(1)
Pichon Liz
(1)
Pichon Liz. Tomek Łebski
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1901-2000
(2)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(69)
Odbiorca
Dzieci
(58)
6-8 lat
(49)
9-13 lat
(41)
0-5 lat
(23)
14-17 lat
(22)
Dorośli
(21)
Młodzież
(20)
18+
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura angielska
(3)
Literatura hiszpańska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Samochody
(9)
Boże Narodzenie
(3)
Zima
(3)
Zwierzęta
(3)
Hulajnoga
(2)
Podróże
(2)
Prywatni detektywi
(2)
Przyjaźń
(2)
Zabawa
(2)
Zbiory muzealne
(2)
Awaria techniczna
(1)
Chan, Maisherly
(1)
Chewbacca (postać fikcyjna)
(1)
Czarodzieje
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Elektryczność
(1)
Escape rooms
(1)
Fizyka
(1)
Gry i zabawy zimowe
(1)
Gry w karty
(1)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(1)
Internet
(1)
Jesień
(1)
Kalendarz adwentowy
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kreatywność
(1)
Labirynt
(1)
Las
(1)
Lasse i Maja (postacie fikcyjne)
(1)
Lew
(1)
Listonosze
(1)
Logika
(1)
Magia
(1)
Monster truck
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Muzea
(1)
Muzealnictwo
(1)
Natura
(1)
Nauka
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Osobliwości
(1)
Pasjanse
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Perspektywa malarska
(1)
Poczta
(1)
Pory roku
(1)
Potwory
(1)
Proporcja (matematyka)
(1)
Proporcje (sztuki plastyczne)
(1)
Przedszkola
(1)
Ralph Demolka (postać fikcyjna)
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Spostrzeganie
(1)
Straż pożarna
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Symetria
(1)
Sztuki iluzjonistyczne
(1)
Techniki malarskie
(1)
Tomek Łebski (postać fikcyjna)
(1)
Tresura
(1)
Uczniowie
(1)
Urodziny
(1)
Warzywa
(1)
Weterynarze
(1)
Wsie
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wystawy stałe
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: dzieło
Peppa Pig (serial telewizyjny)
(1)
Star Wars (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Szwecja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Powieść
(19681)
Opowiadania i nowele
(8473)
Wiersze
(5548)
Powieść obyczajowa
(4191)
Opracowanie
(2931)
Gry i zabawy umysłowe
(69)
Broszura
(2793)
Kryminał
(2521)
Publikacja bogato ilustrowana
(2036)
Podręcznik
(1963)
Fantastyka
(1924)
Poradnik
(1757)
Fantasy
(1605)
Wydawnictwa popularne
(1464)
Bajki i baśnie
(1445)
Biografia
(1378)
Thriller
(1342)
Pamiętniki i wspomnienia
(1218)
Komiks
(1154)
Romans
(1153)
Powieść historyczna
(1113)
Powieść przygodowa
(962)
Reportaż
(829)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(718)
Antologia
(662)
Sensacja
(632)
Manga
(623)
Saga rodzinna
(530)
Publicystyka
(528)
Powieść psychologiczna
(479)
Przewodnik turystyczny
(459)
Lektura z opracowaniem
(396)
Książki dla małych dzieci
(386)
Science fiction
(377)
Książka obrazkowa
(359)
Esej
(347)
Horror
(340)
Adaptacja literacka
(325)
Fraszki
(321)
Wywiad dziennikarski
(314)
Książka obrazkowa (picturebook)
(303)
Dramat (gatunek literacki)
(289)
Powieść biograficzna
(243)
Album
(222)
Relacja z podróży
(221)
Komedia
(214)
Tragedia
(213)
Przypowieść
(200)
Publikacje dla dzieci
(197)
Romans historyczny
(192)
Film fabularny
(188)
Pieśń
(181)
Powieść erotyczna
(179)
Monografia
(169)
Przepisy kulinarne
(163)
Felieton
(158)
Legendy i podania
(145)
Książka kucharska
(144)
Gry komputerowe
(134)
Encyklopedia
(133)
Autobiografia
(132)
Materiały pomocnicze
(132)
Dramat filmowy
(118)
Komiks przygodowy
(118)
Satyra
(118)
Dystopia
(114)
Bajka słowno-muzyczna
(109)
Ćwiczenia i zadania
(108)
Słownik
(105)
Listy
(99)
Poemat
(93)
Film animowany
(92)
Materiały konferencyjne
(92)
Treny
(85)
Gry planszowe
(79)
Książka zabawka
(79)
Wywiad-rzeka
(77)
Powieść autobiograficzna
(76)
Powieść podróżnicza
(76)
Słownik tematyczny
(73)
Epos
(70)
Sonety
(69)
Film przygodowy
(64)
Film familijny
(61)
Praca zbiorowa
(61)
Gry i zabawki
(60)
Dzienniki
(59)
Układanki
(56)
Rozprawa
(55)
Artykuł wstępny
(54)
Gry i zabawy
(53)
Ballada
(47)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(47)
Rymowanki
(47)
powieść dla dzieci i młodzieży
(47)
powieść obyczajowa
(47)
Opowiadania i nowele przygodowe
(46)
Opowiadania i nowele biograficzne
(45)
Słuchowisko
(45)
Powieść polityczna
(44)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Hobby i czas wolny
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
69 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : rok w Hogwarcie / Jonathan Algaze. - Gdańsk : Rebel, [2022]. - Gra ; w pudełku o wymiarach 27x27x8 cm.
Liczba graczy: 2-8.
Wiek: 7+.
Czas gry: 20-45 min.
Mamy zaszczyt poinformować Cię o przyjęciu w poczet uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie - najlepszej na świecie szkoły dla czarownic i czarodziejów Poznasz tu tajniki magii i będziesz doskonalić umiejętności warzenia eliksirów oraz rzucania zaklęć. Jako reprezentant jednego z domów: Gryffindoru, Ravenclawu, Hufflepuffu albo Slytherinu będziesz zdobywać punkty i weźmiesz udział w rywalizacji o Puchar Domów. Harry Potter: Rok w Hogwarcie to wielowymiarowa gra rodzinna, w której wcielisz się w jednego z uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa. Aby zwyciężyć, musisz wypełniać misje w Hogwarcie i innych miejscach znanych z opowieści o małym czarodzieju oraz zdobywać punkty dla swojego domu, pokonując innych uczestników zabawy. Staw czoła przedstawicielom innych domów w magicznych pojedynkach. Ucz się nowych zaklęć i eliksirów, by skuteczniej się bronić i atakować. Zbieraj niezbędne przedmioty i ostatecznie zmierz się z siłami zła, by realizować misje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muminki w lesie / Päivi Arenius. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Egmont Polska, 2020. - [24] strony : ilustracje ; 29 cm.
(Szukaj i Znajdź)
Opis według okładki.
Okładka wliczona w paginację.
Czas spędzony z Muminkami to zawsze dobra zabawa! Tym razem pełne pomysłów trolle szykują się na wycieczkę. Muminek, Panna Migotka, Mała Mi, Mamusia i Tatuś Muminka pakują potrzebne rzeczy i wybierają się do lasu. Szukaj i znajdź to książka, którą młody czytelnik może przeglądać bez końca, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach elementy wskazane w poleceniach. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych rzeczy, a polecenia w książce to tylko punkt wyjścia do wspólnej zabawy z maluchem! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zostań poszukiwaczem skarbów! Warszawskie muzea są pełne niezwykłych wyzwań i ukrytych zagadek. Ta książka pomoże wam je odkryć. Dzięki niej zobaczycie, co kryje się w skamieniałościach sprzed tysięcy lat i fiolkach dziewiętnastowiecznych lekarstw. Poznacie tajemnice tkwiące w szkieletach dinozaurów, średniowiecznych zbrojach i indonezyjskich maskach! Książka zawiera dwa rodzaje zadań: część z nich przeznaczona jest do rozwiązania w samej książce, a część do zabawy w trakcie wizyty w muzeum. Porządna porcja wyzwań, wiedzy, zagadek, przygód.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dinokalipsa / [Ramy Badie] ; tłumaczenie: Natalia Laprus. - Gdańsk : Rebel, copyright 2021. - Gra ; w pudełku o wymiarach 15x22x4 cm.
Czas gry: 30-60 min.
Liczba graczy: 2-4.
Wiek: 8+.
Czasem wszyscy czujemy się jak dinozaury chowające się przed deszczem meteorytów. Ale wciąż możemy działać, aby uniknąć katastrof! Może wpadniesz do gorącej lawy, zaatakują Cię szablozębne wiewiórki albo wystawi Cię Twoja dino randka? Pamiętaj, że jesteś w stanie znieść naprawdę wiele strasznych zdarzeń! Dinokalipsa to strategiczna gra karciana twórcy Odjechanych Jednorożców! Podczas zabawy jesteś dinozaurem, a życie co chwilę daje Ci w kość. Zrobisz wszystko, co w Twojej mocy, aby uniknąć katastrof naturalnych, drapieżnych i emocjonalnych, wymijając przy tym meteoryty i, tak jak w prawdziwym życiu, zapewne poniesiesz porażkę. Ale nie poddawaj się, bo pierwszy dinozaur, który zdobędzie 50 punktów (albo ostatni dinozaur w grze), zwycięży! Hura!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra w kolory / autor: Pierre Bellet ; ilustracje: Aurélien Jeanney. - Warszawa : Nasza Księgarnia, © 2021. - Gra ; w pudełku o wymiarach 10x10x8 cm.
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy: 2-7.
Wiek: 6-106 lat.
Kolejna część bestsellerowej serii gier! Doskonała zabawa dla 2-7 osób. Jeden z graczy rzuca 2 kostkami i wszyscy jak najszybciej wykładają swoje karty. Wykładane karty muszą spełniać warunki wskazane przez kostki. Wygra osoba, która najszybciej wyłoży wszystkie swoje karty. Pełna emocji gra na spostrzegawczość dla dzieci i dorosłych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex 2 / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje: Sébastien Lopez. - Gdańsk: Rebel, copyright 2021. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 14 x 14 x 5 cm.
Wiek: 8+.
Liczba graczy: 2-6.
Czas gry: 15 min.
Zabierz swój mózg na salę gimnastyczną i podejmij wyzwanie, jakim jest rozgrywka w Cortex! Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie, jednocześnie dając masę frajdy! W Cortex 2 od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Cortex pozwoli Wam rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować. To doskonała gra familijna, która sprawdzi się też na imprezach, spotkaniach, czy w podróży!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex dla Dzieci 2 / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje: Sébastien Lopez. - Gdańsk: Rebel, copyright 2021. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 14 x 14 x 5 cm.
Wiek: 6+.
Liczba graczy: 2-6.
Czas gry: 15 min.
Tytuł za stroną internetową dystrybutora.
W Cortex dla Dzieci 2 od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Nie czekaj! Zbierz przyjaciół i wyzwij ich na pojedynek, w którym zetrą się Wasze umysły! Cortex dla Dzieci 2 posiada zasady i karty zaprojektowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach, pozostając atrakcyjnym wyzwaniem także dla tych starszych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble / Denis Blanchot, Jacques Cottereau & Play Factory Company. - Guyancourt : Access ; Gdańsk : Rebel, 2022. - Gra ; w pudełku o wymiarach 21x21x5 cm.
(Access+)
Liczba graczy: 1-4.
Wiek: 6+.
Czas rozgrywki: 10 min.
Dobble Access+ to zupełnie nowa wersja popularnej na całym świecie gry, w której liczą się spostrzegawczość i refleks. Dzięki większym kartom i symbolom każdy może wziąć udział w wyzwaniu! Znajdź symbol łączący Twoją kartę z kartą na środku stołu, zanim zrobią to pozostali gracze. To doskonały sposób na ćwiczenie skupienia i spostrzegawczości przy świetnej zabawie. Dodatkowo gra rozwija pamięć i przetwarzanie wizualno-przestrzenne, pozwala też lepiej zarządzać emocjami. Czym jest Access+? To seria gier przetestowanych i zatwierdzonych przez ekspertów w dziedzinach zdrowia i rekreacji. Zawiera tytuły znane ze swojej wartości edukacyjnej, dostosowane pod względem elementów i zasad, by były dostępne dla każdego i łatwe do zrozumienia. Gry Access+ stymulują wiele funkcji poznawczych i zachęcają do interakcji społecznych w bezpiecznym, przyjaznym otoczeniu. Co wyróżnia tę wersję Dobble? Powiększone karty i większe, wyraźne symbole sprawiają, że gra jest jeszcze bardziej uniwersalna – można ją wykorzystać w pracy z osobami z trudnościami motorycznymi lub wzrokowymi. Dzięki trzem poziomom trudności grę można w pełni dostosować do możliwości graczy, a także podnosić poprzeczkę, gdy zajdzie taka potrzeba. W instrukcji znajdziesz dodatkowe materiały w postaci wypowiedzi ekspertów: psychiatrów i pedagogów, a także omówienie konkretnych funkcji poznawczych, które rozwija zabawa z Dobble Access+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Logika : gra edukacyjna / Redakcja Hubert Bobrowski ; ilustracje Aleksandra Krzanowska. - Warszawa : Edgard, copyright 2020. - Gra ; w pudełku o wymiarach 23x23x7 cm.
(Kapitan Nauka)
Liczba graczy: 1 i więcej.
Wiek: 3-7 lat.
Czas gry: 15-20 min.
Gra edukacyjna „Logika” (3–7 lat) to zestaw niezwykle barwnych układanek do obserwowania i poznawania natury oraz ćwiczenia myślenia logicznego. Dzięki różnorodnym formom zabaw przedszkolaki dowiedzą się m.in., jak wygląda przyroda o różnych porach roku, czym różnią się ryby żyjące w morskich akwenach, jak wygląda życie mrówek oraz skąd bierze się np. miód. Każdy z przyrodniczych tematów uczy praktycznych umiejętności: określania następstwa czasu i związków przyczynowo-skutkowych, porównywania wielkości, rozpoznawania przeciwieństw oraz liczenia w zakresie 1–10. Wiedza przyrodnicza w formie układanek logicznych Jak wyglądają drzewa ozdobne i owocowe w różnych porach roku - Kto śpi w kokonie? Które zwierzę jest wolne, a które szybkie? Gra edukacyjna „Logika” (3–7 lat) to idealna propozycja dla ciekawych świata przedszkolaków, którzy uwielbiają odkrywać tajemnice przyrody, układać puzzle i układanki oraz rozwiązywać zagadki. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakupy : gra edukacyjna / Redakcja Hubert Bobrowski ; ilustracje Magdalena Popovics. - Warszawa : Edgard, copyright 2020. - Gra ; w pudełku o wymiarach 25x25x6 cm.
(Kapitan Nauka)
Liczba graczy: 2-4 i więcej.
Wiek: 3-9 lat.
Czas gry: 10-20 min.
Gra edukacyjna Zakupy to bestsellerowa, uwielbiana przez dzieci rozrywka dla całej rodziny. Rozgrywki opierają się na zabawie w sklep i wprowadzają małych graczy w świat zakupów, uczą planowania oraz współpracy z innymi graczami. Najmłodsi zapoznają się z asortymentem sklepów branżowych np. spożywczego, ogrodniczego czy papierniczego. Gra edukacyjna Zakupy nauczy dziecko także podstaw angielskiego! Wszystkie słówka zostały przetłumaczone, a nagrania wymowy profesjonalnych lektorów można pobrać ze strony (zakładka Załączniki). W grze kryje się aż 6 wariantów rozrywki na różnych poziomach trudności. Aby zostać zwycięzcą, raz wystarczy najszybciej zapełnić koszyk, a innym razem zapamiętać wszystkie artykuły ze swojej listy zakupów. Na graczy czeka wiele wyzwań, w których nie ma miejsca na nudę! Wszystkie z nich, pozwolą ćwiczyć dziecku myślenie logiczne, pamięć i spostrzegawczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Super farmer / Karol Borsuk, ilustracje: Piotr Socha. - Warszawa : Granna, 2013. - Gra ; w pudełku o wymiarach 21x21x7 cm.
Liczba graczy: 2-6.
Wiek: 6+.
Czas gry: 30 min.
Gra "Super Farmer" ma swoją fascynującą historię. Powstała ponad 50 lat temu, a jej twórcą jest wybitny polski matematyk Karol Borsuk. Dlatego reguły gry, oparte o zasady matematyczne, są zupełnie wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju. "Super Farmer" to rodzaj gry ekonomicznej – uczy liczenia, przewidywania, planowania i kalkulowania ryzyka – umiejętności niezwykle dzisiaj przydatnych. Jesteś super farmerem, hodujesz zwierzęta. Twoje stado szybko rośnie. Ale musisz uważać! W okolicy grasują wilk i lis. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem. Ostrożnie szacuj ryzyko i zostań Super Farmerem!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: 20 min.
Liczba graczy: 2-6 osób.
Wiek: 8+.
GRA PLANSZOWA. W szpitalu w Leśnej Dziurze wybuchła panika, gdy laboranci odkryli, że pojemniki z próbkami są puste! Eksperymentalne hodowle wirusów rozprzestrzeniły się po całym budynku i teraz tylko Wy możecie je powstrzymać. Waszym zadaniem będzie stawienie czoła epidemii, rywalizowanie o to komu pierwszemu uda się zwalczyć wirusy i uratowanie świata przed pandemią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra pozorów / autor Jonathan Chaffer; projekt graficzny Małgorzata Wójcicka. - Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 10 x 10 x 8 cm.
Wiek: 8-108 lat.
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 20 min.
SZALONA GRA IMPREZOWA! Wszyscy gracie równocześnie! Staracie się jak najszybciej wyłożyć na stół wszystkie swoje karty. Aby wygrać, musicie wykazać się spostrzegawczością i szybkością! Gra opiera się na efekcie Johna Ridleya Stroopa, psychologa, który odkrył, że Nie wszystko jest takie, jakie się wydaje!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Escape room : magiczna sztuczka / autorzy: Martino Chiacchiera i Silvano Sorrentino. - Warszawa : Foxgames, copyright 2019. - 1 gra ; w pudełku o wymiarach 11x15x4 cm.
Gra dla 1-6 osób.
Wiek: 12+.
Emocje z prawdziwego escape roomu ukryte wewnątrz talii kart! Dziś do miasta przyjeżdża Lance Oldman. Ten legendarny magik znany jest z niesamowitych pokazów, a bilety na jego przedstawienia są niemalże nie do zdobycia. W nieznanych okolicznościach do twojej skrzynki trafia tajemnicza koperta z zaproszeniem na występ. Nie możesz się już doczekać, bo te widowiska spowija iście mistyczna aura. Miej się jednak na baczności – zakazana magia ma swoją cenę…
Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie. (Z pudełka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy: 2-8.
Dwóch rywalizujących szefów zna tożsamość 25 agentów. Członkowie ich drużyn znają tylko ich kryptonimy. Każda drużyna chce skontaktować się jako pierwsza z wszystkimi swoimi agentami. Ich szefowie dają im jednorazowe wskazówki, które mogą odnosić się do wielu słów na kartach. Drużyny próbują odgadnąć, które wyrazy należą do ich zespołu, unikając przy tym słów należących do przeciwników. Pomyłka w kontakcie spowoduje ujawnienie agenta drużyny przeciwnej, a w najgorszym naszym śladem ruszy bezlitosny zabójca. „Tajniacy” - wszystkie wskazane słowa prowadzą do wygranej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wiek 10+.
Gra dla 4-14 graczy.
Czas rozgrywki 25 minut.
Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo? Znasz odpowiedź na to pytanie? Jeśli nie - spróbuj zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza? "Ryzyk Fizyk" to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe i niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich. Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy: 2-4 osoby.
Wiek: 4-104.
GRA PLANSZOWA. Gra na podstawie książek o Basi. Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wiek: 10+.
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 30 min.
Czy uda Ci się odgadnąć zaszyfrowane hasło? Decipher to gra dla miłośników gier słownych oraz imprezowych. Dzięki kolorowej oprawie graficznej oraz niebanalnemu systemowi szyfrowania pokochasz tę grę od razu! Gracze używają czterech elementów o różnych kształtach do tworzenia i rozwiązywania łamigłówek. W każdej rundzie inny gracz buduje tajne słowo. Inni wiedzą tylko, które fragmenty liter znajdują się w tajnym słowie, i zbierają wskazówki i punkty. Słowotwórca układa z liter swoje sekretne słowo, przygotowując specjalne elementy tworzące litery Poszukiwacze zbierają informacje, poprzez wskazywanie odpowiednich miejsc na planszy Poszukiwacze odkrywają rozwiązanie – pierwsza osoba, która odgadnie sekretne słowo, zdobędzie więcej punktów! Zadaniem Słowotwórców jest ułożenie sekretnego słowa z ustalonej wcześniej liczby liter. Poszukiwacze słów starają się w każdej rundzie odgadnąć, jakie to słowo. Pomagają im w tym elementy liter, które stopniowo będą pojawiały się na planszy deszyfrującej. W trakcie rozgrywki każdy z graczy zostaje Słowotwórcą na jedną rundę, a poprzez pozostałe rundy będzie Poszukiwaczem słów. Rozgrywka kończy się, gdy każdy z graczy rozegra swoją rundę jako Słowotwórca. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą. [www.empik.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Książka z zagadkami do rozwiązania.
Rusz głową i znajdź rozwiązanie 25 zagadek naukowych! Ta książka pomoże Ci utrzymać umysł w dobrej formie. Wiesz, że mózg potrzebuje takiego samego treningu jak reszta ciała? Szukając rozwiązań zagadek, dasz mu niezły wycisk! Bądź dociekliwy, zadawaj pytania, główkuj, eksperymentuj... Myśl jak naukowiec! Wszystkie „tajemnicze” sytuacje, o których tu przeczytasz, mają związek z różnymi dyscyplinami nauki. Na końcu książki znajdziesz dodatkowe wyjaśnienia i propozycje ciekawych eksperymentów. A jeśli przy okazji stwierdzisz, że nauka Cię fascynuje, to pamiętaj: jest na świecie jeszcze mnóstwo naukowych zagadek do rozwiązania. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chewbacca powraca, żeby znów zagubić się w odległej galaktyce! Tym razem zabiera ze sobą swoich włochatych przyjaciół. Znajdź ukochanego bohatera oraz inne postaci ze świata Gwiezdnych wojen, odkryj niezliczone tajemnice uniwersum i przeżyj niezapomnianą przygodę! Zupełnie nowe miejsca z „Przebudzenia Mocy” i „Łotra 1”!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej