Przedsiębiorczość
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(9)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Filia 3
(1)
Filia 1
(1)
Autor
Bahcall Safi (1968-)
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Lipa Michał
(1)
Lukk-Toompere Regina
(1)
Läks Helena
(1)
Meyer Erin
(1)
Meyer Julie (1966- )
(1)
Michalak Katarzyna (1969- )
(1)
Michalak Katarzyna (1969- ). Sklepik z Niespodzianką
(1)
Michalczuk Anna
(1)
Pieńkowski Ryszard (1948- )
(1)
Randolph Marc
(1)
Rychlik Magdalena (tłumacz)
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Tzemach Lemmon Gayle
(1)
Witkowska Magda
(1)
Zanini Michele
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(9)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Odbiorca
Dorośli
(4)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura estońska
(1)
Temat
Kobieta
(2634)
Przyjaźń
(2185)
Rodzina
(1971)
Tajemnica
(1793)
Relacje międzyludzkie
(1733)
Przedsiębiorczość
(-)
Miłość
(1508)
Magia
(1225)
Śledztwo i dochodzenie
(1083)
Nastolatki
(1040)
II wojna światowa (1939-1945)
(974)
Rodzeństwo
(947)
Zwierzęta
(907)
Uczucia
(847)
Dziewczęta
(840)
Życie codzienne
(739)
Uczniowie
(712)
Historia
(683)
Dzieci
(661)
Podróże
(660)
Zabójstwo
(618)
Trudne sytuacje życiowe
(573)
Policjanci
(552)
Sekrety rodzinne
(550)
Ludzie a zwierzęta
(536)
Małżeństwo
(534)
Osoby zaginione
(514)
Walka dobra ze złem
(507)
Chłopcy
(486)
Stworzenia fantastyczne
(480)
Wybory życiowe
(476)
Polityka
(463)
Wojna
(462)
Boże Narodzenie
(460)
Relacja romantyczna
(450)
Uprowadzenie
(439)
Żydzi
(435)
Walka
(432)
Władcy
(429)
Zemsta
(427)
Psy
(422)
Wakacje
(415)
Matki i córki
(393)
Zakochanie
(393)
Poszukiwania zaginionych
(392)
Spisek
(392)
Samotność
(391)
Śmierć
(389)
Dojrzewanie
(385)
Arystokracja
(378)
Czarownice i czarownicy
(357)
Koty
(353)
Władza
(353)
Dziennikarze
(349)
Przestępczość zorganizowana
(349)
Marzenia
(344)
Humor
(341)
Prawo
(337)
Mężczyzna
(320)
Pisarze polscy
(306)
Nauka
(301)
Krainy i światy fikcyjne
(300)
Dzieciństwo
(296)
Ojcowie i córki
(295)
Pisarze
(291)
Prywatni detektywi
(291)
Demony
(281)
Dziadkowie i wnuki
(278)
Zdrada
(275)
Duchy
(273)
Seryjni zabójcy
(272)
Sieroty
(265)
Język polski
(257)
Kultura
(256)
Zarządzanie
(256)
Ojcowie i synowie
(252)
Wojownicy
(252)
Studenci
(247)
Podróże w czasie
(233)
Szkoły
(232)
Politycy
(227)
Samobójstwo
(225)
Superbohaterowie
(224)
Język angielski
(222)
Polacy za granicą
(221)
Lekarze
(219)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(213)
Ucieczki
(213)
Obyczaje i zwyczaje
(210)
PRL
(210)
Zjawiska paranormalne
(209)
Wychowanie w rodzinie
(204)
Kłamstwo
(203)
Potwory
(203)
Czarodzieje
(202)
Grupy rówieśnicze
(202)
Rzeczywistość alternatywna
(202)
Polacy
(201)
Odwaga
(197)
Ludzie bogaci
(194)
Społeczeństwo
(192)
Temat: dzieło
Dziennik Gazeta Prawna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kabul (Afganistan)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biznes)
Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że Odlotowe pomysły pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pewnego razu Wilbur i Pchełka, dwa wyjątkowe koty, odkrywają tajemny tunel, który prowadzi do mrocznego pomieszczenia. Wilbur wpada na pomysł, by w tej kryjówce urządzić... piekarnię! Wkrótce ich wypieki - drożdżówki z grochem, pączki z ziemniakiem, keks z kocimiętką i pomidorem stają się słynne w całym Tallinnie. Sława kociej piekarni dociera do Aksela, starego kocura, który postanawia bezpardonowo rozprawić się z konkurencją... Zabawna, pełna kocich czarów opowieśc o spełnianiu marzeń, odwadze i przedsiębiorczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Welcome to entreprenrur country / Julie Meyer. - London : Constable ; vopyright 2012. - 192 strony : 21 cm.
The social contract has changed for ever: whether between government and individual capitalists, start-ups and corporates, or men and women. Many young people want to work for themselves. Feminine strength in the workplace, both in men and women, is in the ascendancy. Government must justify its role within society. Digital and software is replacing manufacturing as the dominant industrial paradigm. Corporates with their cash reserves will be the new venture capitalists. In Welcome to Entrepreneur Country, Julie Meyer, who has worked closely with many of the biggest technology entrepreneurs over the past fifteen years, explains how society is re-organising itself. She offers a guide to EntrepreneurCountry Global and shows how everyone can embrace the change. Moreover, she shares her own experiences, as well as those gleaned from working alongside some of the world's biggest success stories in the technology world. In this fascinating new book, every entrepreneur and business owner, however large or small, will recognise their own journey and learn how the digital future will affect them. "synopsis" may belong to another edition of this title.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogusia / Katarzyna Michalak. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", copyright 2011. - 313, [7] stron ; 21 cm.
(Sklepik z Niespodzianką / Katarzyna Michalak)
Stanowipoczątek cyklu Sklepik z niespodzianką.
W cyklu Sklepik z niespodzianką: część 1. pt.: Bogusia, część 2. pt.: Adela, część 3. pt.: Lidka.
Wszystko zaczęło się w nadmorskim miasteczku, przez które przejeżdżała Bogusia. Nazywało się Pogodna - któż nie chciałby tam mieszkać? Skoro zaś los dawał jej znaki: a to czarny kot wygrzewający się na parapecie, a to tabliczka „Do wynajęcia” na jednej z uroczych kamieniczek, dziewczyna nie zastanawiała się długo. Bogusia postanawia spełnić swoje wielkie marzenie i otwiera w Pogodnej małą kawiarenkę, w której można napić się aromatycznej czekolady i zjeść ciasto własnej roboty. Sklepik z Niespodzianką staje się ulubionym miejscem spotkań mieszkańców Pogodnej, a Bogusia zaprzyjaźnia się z energiczną radną Adelą, wrażliwą Lidką, która prowadzi lecznicę dla zwierząt, piękną Konstancją i panią Stasią, która jest dobrym duchem miasteczka. Dzięki nim przekonuje się o sile kobiecej przyjaźni, która w trudnych chwilach okazuje się największą wartością. Czy Bogusia pozna w Pogodnej również smak miłości? Jaką cenę zapłaci za spełnienie marzeń? Czy będzie warto?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkie śmiałe cele czyli Jak inspirować siebie i innych do wysokich lotów / Ryszard Pieńkowski. - Warszawa : Infor, copyright 2021. - 639, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Czy warto w życiu postawić wszystko na jedną kartę? Jak to jest być sobie sterem, żeglarzem i okrętem? Jak znaleźć w życiu wielki, śmiały cel? O swojej drodze i swoich wyborach w autobiografii edukacyjno-poradniczej opowiada Ryszard Pieńkowski. Autor przedstawia realia tworzenia firmy w Polsce lat 80. XX wieku oraz doświadczenia zdobyte przez ponad 30 lat kierowania przedsiębiorstwem na konkurencyjnym rynku. Do tego dokłada praktykę z ponad 50 lat zarządzania ludźmi. Dzięki temu powstało swego rodzaju studium przypadku uzupełnione bogatym zbiorem 114 porad i 140 przykładów z zakresu marketingu i zarządzania, przydatnych przedsiębiorcom, szefom firm i wszelkich innych organizacji oraz menedżerom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Pieńkowski R. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informacja na okładce: Współzalożyciel i pierwszy CEO NETFLIX.
ISBN według: https://www.poczytaj.pl.
Oto niesamowita, nigdy wcześniej niepublikowana opowieść o tym, jak powstawał Netflix. Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego. Teraz, przy stu siedemdziesięciu milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, jednak na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który swego czasu musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w jego biznes, prowadzić interesy z motelowej salki konferencyjnej, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat – nawet jeśli nikt nie wierzy, że to się uda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
W ciągu miesiąca w Polsce powstaje ponad dwadzieścia tysięcy przedsiębiorstw. Część z nich odnosi sukces, inne jakoś prosperują, ale duży odsetek przedsiębiorców prędzej czy później podejmuje decyzję o zamknięciu działalności. Zakładaniu firmy zwykle towarzyszy entuzjazm i poczucie spełnienia marzeń o własnym biznesie i wolności. Niestety, rzeczywistość boleśnie weryfikuje nadmiar optymizmu i nierealistyczne założenia. Jak się więc przygotować do prowadzenia własnej działalności i o czym należy pamiętać przy zakładaniu przedsiębiorstwa? Czy są jakieś sposoby, które gwarantują odniesienie sukcesu w biznesie? To znakomity podręcznik dla początkujących przedsiębiorców. Opisano w nim nie tylko najważniejsze kwalifikacje każdego biznesmena, ale także szereg istotnych kwestii, które bardzo często zostają niedostatecznie przeanalizowane na etapie planowania działalności. Przedstawiono tu koncepcje, zasady i strategie, które sprawdzają się od setek lat. Dotyczą zarówno finansowania nowej firmy, technik prowadzenia działalności, zatrudniania pracowników, jak i strategii sprzedaży czy marketingu. Ta wyjątkowo aktualna książka uczy, jak wykorzystywać wszystkie pojawiające się możliwości i uniknąć pułapek, w które często wpadają początkujący biznesmeni. Dzięki niej założysz i poprowadzisz firmę, która odniesie sukces, a Tobie przyniesie mnóstwo satysfakcji.
W tej książce między innymi: przedsiębiorczość: mity i fakty, jak wybrać rodzaj działalności i zapewnić jej finansowanie, jak zacząć myśleć w sposób typowy dla przedsiębiorcy, realistyczny biznesplan, tajniki skutecznej rekrutacji, sprzedaż i marketing a zarządzanie rozwojem firmy. Tajemnica sukcesu zawodowego: rób to, co sprawia Ci przyjemność!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Dressmaker of Khair Khana, 2011.
To historia niezwykłej kobiety, która odniosła ogromny sukces finansowy w kraju rządzonym przez islamskich fundamentalistów. Autorka porusza mało znany temat, pisząc o zaradnych i przedsiębiorczych kobietach dokonujących rzeczy niemożliwych w rozdzieranym konfliktami Afganistanie. Kamila, zastraszana przez żołnierzy grożących jej więzieniem, walczy z przeciwnościami losu i własnymi słabościami uzbrojona jedynie w upór i odwagę i nadzieję na lepszą przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej