Lubelskie, województwo (od 1999)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(3)
Autor
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Braun Katarzyna
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(2)
Szkolnictwo
(2)
Asertywność
(1)
Kobieta
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Oświata
(1)
Postawy
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres zawodowy
(1)
Wolontariusze
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4728)
Stany Zjednoczone (USA)
(868)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(600)
Wielka Brytania
(458)
Londyn (Wielka Brytania)
(431)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(-)
Europa
(411)
Niemcy
(368)
Francja
(315)
Rosja
(311)
ZSRR
(306)
Paryż (Francja)
(284)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(255)
Anglia (Wielka Brytania)
(251)
Włochy
(217)
Szwecja
(205)
Kraków (woj. małopolskie)
(195)
Japonia
(187)
Warszawa
(156)
Ukraina
(151)
Afryka
(139)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(135)
Starożytny Rzym
(123)
Świat Dysku (kraina fikcyjna)
(110)
Hiszpania
(98)
Chiny
(97)
Indie
(96)
Norwegia
(89)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(86)
Berlin (Niemcy)
(85)
Tokio (Japonia)
(82)
Australia
(80)
Kanada
(79)
Świat
(79)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(78)
Mazury
(75)
Rzym (Włochy)
(73)
Grecja
(72)
Zabór rosyjski
(70)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(65)
Szkocja (Wielka Brytania)
(64)
Irlandia
(63)
Egipt
(61)
Podlasie
(61)
Bieszczady (góry)
(59)
Czechy
(59)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(59)
Stany Zjednoczone
(58)
Syberia (Rosja)
(57)
Łódź (woj. łódzkie)
(56)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(54)
Azja
(53)
Izrael
(53)
Starożytny Egipt
(51)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(50)
Jeżyce (Poznań ; część miasta)
(49)
Litwa
(49)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(49)
Europa Środkowo-Wschodnia
(48)
Barcelona (Hiszpania)
(47)
Sztokholm (Szwecja)
(47)
Moskwa (Rosja)
(46)
Lublin (woj. lubelskie)
(44)
Petersburg (Rosja)
(44)
Szwajcaria
(44)
Śląsk
(43)
Legionowo (woj. mazowieckie)
(42)
Kraje Unii Europejskiej
(41)
Praga (Czechy)
(41)
Bliski Wschód
(40)
Afganistan
(39)
Meksyk
(39)
Zakopane (woj. małopolskie)
(39)
Tatry (góry)
(38)
Wenecja (Włochy)
(38)
Oslo (Norwegia)
(37)
Wiedeń (Austria)
(37)
Ameryka Południowa
(36)
Holandia
(36)
Teby (Grecja)
(36)
Austria
(35)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(35)
Turcja
(35)
Ameryka Północna
(34)
Rzym
(34)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(33)
Iran
(32)
Mazowsze
(32)
Narnia (kraina fikcyjna)
(32)
Himalaje (góry)
(30)
Watykan
(30)
Kaszuby
(29)
Westeros (kraina fikcyjna)
(29)
Białoruś
(28)
Fjällbacka (Szwecja)
(28)
Karolina Północna (Stany Zjednoczone ; stan)
(28)
Madryt (Hiszpania)
(28)
Manhattan (Nowy Jork ; część miasta)
(28)
Neapol (Włochy)
(28)
Starożytna Grecja
(28)
Boston (Stany Zjednoczone)
(27)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wolontariat, młodzież, wychowanie / Katarzyna Braun. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2012. - 267 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 3)
Zawarty w książce element postulatywny zawiera dużą wartość zarówno dla teorii pedagogicznej, jak i dla liderów młodzieżowych grup wolontariatu w Polsce i w Europie. Praca stanowi solidny wkład do wypracowania optymalnego modelu wolontariatu młodzieżowego, a w sensie szerszym stanowi również przyczynek do poszukiwania modelu służby społecznej dla dobra człowieka i zgodnego z oczekiwaniami wielu ludzi społeczeństwa naprawdę obywatelskiego. W dobie manifestowania aspołecznych postaw w niektórych środowiskach młodzieżowych oraz wielu problemów wychowawczych, zgłaszanych przez nauczycieli, pedagogów, katechetów, duszpasterzy i rodziców, treść zawarta w pracy ukazuje ścieżkę skutecznego rozwoju społecznego młodzieży, dlatego może stanowić praktyczną pomoc dla odpowiedzialnych za formację społeczną młodzieży. Z recenzji ks. dra hab. Wiesława Przygody, prof. KUL Wolontariat w pierwszej kolejności kojarzymy z pomocą, którą ochotnicy niosą potrzebującym. W tej perspektywie jawi nam się jako zjawisko niezmiernie pożądane społecznie. Prezentowana książka, nie pomijając aspektu wkładu wolontariuszy w zaspokajanie potrzeb korzystających z pomocy, podejmuje analizę zjawiska wolontariatu w aspekcie podmiotowym. Przeprowadzone analizy teoretyczno-empiryczne starają się znaleźć odpowiedź na pytania: Czy i w jaki sposób zaangażowanie zmienia samych wolontariuszy, zwłaszcza najmłodszych? Czy można aktywność wolontarystyczną młodzieży potraktować jako element wychowania prospołecznego? Zawarte w książce wnioski mogą stanowić praktyczne wskazówki, które warto uwzględnić na etapie tworzenia i prowadzenia młodzieżowych grup wolontariackich, szczególnie Szkolnych Kół Wolontariusza i Parafialnych Zespołów Caritas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…). Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej