Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Proza
(3)
Dostępność
wypożyczone
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(2)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(2)
Autor
Benjamin Walter (1892-1940)
(1)
Brecht Bertolt (1898-1956)
(1)
Buła Oksana (1989- )
(1)
Grant Jacob (1984- )
(1)
Kafka Franz (1883-1924)
(1)
Kożuch Artur (1972- )
(1)
Radziwiłł Krzysztof (1898-1986)
(1)
Rusinek Michał (1972- )
(1)
Thiemann Steffen (1966-)
(1)
Truchanowski Kazimierz (1904-1994)
(1)
Vìkirčak Irina (1988- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dorośli
(2)
Dzieci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Niedźwiedzie
(2)
Akwizycja
(1)
Biurokracja
(1)
Hibernacja
(1)
Metafora
(1)
Pająki
(1)
Przyjaźń
(1)
Sprzątanie
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Szantaż (prawo)
(1)
Ślimaki
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Broszura
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Lokator # Wydajemisie ; t. 3)
Co robią misie w zimie, kiedy wszystko pokryte jest śniegiem? Śpią? Ale momencik, ja przecież nie chce spać! Co jeśli ominie mnie coś fajnego? Pewnego dnia miś spotyka żubra który opowiada mu jak spędza czas w zimie. Ach, to musi być wspaniałe – myśli miś. Też bym chciał poznać śnieg i mróz i poznać zimowe zabawy. Czy uda się Tukonom namówić misia, by poszedł spać? [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miś ma stracha / Jacob Grant ; przekład Michał Rusinek. - Kraków : Lokator, 2021. - [37] stron : ilustracje ; 29 cm.
(Lokator # Wydajemisie ; t. 1)
Miś chce, by w jego domu było czysto i schludnie. Szczerze mówiąc, od sprzątania bardziej lubi tylko opiekowanie się swoją pluszową przyjaciółką o imieniu Ursa. Nagle Miś zauważa lepką pajęczynę. A tam, gdzie jest pajęczyna, musi być i pająk! Trzeba prędko znaleźć niechlujnego gościa. A może ten, kogo znajdą Miś i Ursa, okaże się przyjacielem? Jacob Grant mieszka z żoną i dziećmi w niezbyt schludnym domu w Chicago. Pisze tam i ilustruje różne książki. W tym domu nie ma żadnego niedźwiedzia, ale z pewnością jest bardzo wiele pająków. [znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. O (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamek to jedna z jego najbardziej znanych powieści wybitnego austriackiego prozaika. Podobnie jak inne utwory autora ma charakter paraboli, o której znaczenie krytycy spierają się od momentu publikacji. Zmagania głównego bohatera, K., z wszechmocnym i jednocześnie niedostępnym Zamkiem są odczytywane jako obraz egzystencji ludzkiej świadomości, zagubionej w nieprzychylnym i obcym jej świecie, a le też jako swego rodzaju traktat teologiczny. Powieść Kafki była interpretowana socjologicznie, psychoanalitycznie, metafizycznie. To bogactwo odczytań i interpretacji świadczy o tym, że mamy do czynienia z dziełem wybitnym, wymykającym się ustalonym schematom, zawierającym ogromne bogactwo sensów i znaczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 austr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Melancholiczna ; t 6)
U dołu pierwszej karty tytułowej: Akademie der Kuenste.
W 1933 roku Walter Benjamin i Bertolt Brecht spotkali się w Paryżu, gdzie postanowili napisać powieść kryminalną. Cel był jeden, ale motywacje różne. Benjamin interesował się kulturą popularną, gdyż uważał, że jej dzieła pozwalają uchwycić przemiany współczesnego świata. Jeśli czytał powieści kryminalne, to dlatego, że traktował je jako historyczne dokumenty. Dla Brechta każda forma literacka stanowiła potencjalne narzędzie działalności artystyczno-politycznej. Przebierał w nich do woli, eksperymentował z kolejnymi gatunkami, traktując je jako środki produkcji. Powieść nigdy nie powstała. Autorzy poprzestali na szkicach, które zawierają lapidarne opisy kolejnych rozdziałów, wątków i scen, a także notatki na temat zdarzeń pobocznych. Zachowane dokumenty pozwalają się jednak zorientować w fabule utworu. Głównym bohaterem jest były akwizytor Karl Seifert, który para się szantażowaniem spółek akcyjnych. Jest człowiekiem zuchwałym, prowadzącym wyrafinowaną grę z instytucjami. Wykorzystuje ludzi, zwłaszcza kobiety, troszcząc się wyłącznie o zyski. Gubi go to, co przez lata pozwalało mu robić szemrane interesy: arogancja. Feblik Benjamina i Brechta do kultury popularnej miał jednak granice. Żaden z nich nie poważał komiksów. Zaskakujące, biorąc pod uwagę potencjał tego gatunku. Steffen Thiemann, grafik i perfomer, zrobił im psikusa. Na podstawie notatek stworzył powieść graficzną. By oddać atmosferę epoki, posłużył się techniką drzeworytu. Jego czarno-białe ilustracje pozwalają nam wejść w skomplikowany świat biurokracji z pierwszej połowy XX wieku i zderzyć się z jego absolutną komicznością, która nawet na chwilę nie przesłania najważniejszego bohatera drugiego planu, czyli niepokoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-91 niem. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej